July 12, 2006

" آرزوی توفیق" چهارشنبه 21 تیر 1385

به نام خدا

در شرایطی که حکومت ایران می کوشد تا افکار جهانیان را از توجه به مسائل نقض حقوق بشر و آزادی در ایران منحرف کند و موضوع انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم را در مرکز توجهات قرار دهد، هر نوع اقدامی برای جلب توجه افکار عمومی دنیا به مسئله نقض حقوق بشر و آزادی در ایران کاری درست و اصولی و حرکتی به جا است.

در این راستا اقدام اخیر برادر عزیزمان آقای اکبر گنجی  هم که بر آزادی سه نفر از زندانیان سیاسی تأکید کرده و قرار است تا با اعتصاب غذا ، افکار عمومی خارجی را به این امر جلب نماید مطمئناً همچون تمام اقدامات مشابه، حرکتی است که می تواند مورد تأئید تمامی آزادیخواهان قراربگیرد. همبستگی و اتحاد حول دفاع از آزادی زندانیان سیاسی اقدامی بسیار استراتژیک در بازدارندگی دست اندازی های ساختار سلطه است .در این میان شایسته است در دفاع اززندانیان سیاسی همه جانبه و یکسان برخورد کرد و از حقوق تمامی کسانی که مورد ستم قرار گرفته اند  و قربانی نقض حقوق بشر شده اند ، دفاع کرد . ذکر  دو نکته را هم لازم می دانیم :

اول- شرایط فعلی کشورو شکاف های موجود اجتماعی و سیاسی  و توازن قوا میان حکومت ومردم به گونه ای است که هیچ فرد یا جریانی به تنهایی نمی تواند این توازن را برهم بزند. کار درست آن است که در هر حرکتی، اصل بر حداکثر همسویی و هم جهتی و در نهایت همکاری تمامی نیروهای آزادیخواه ، اصیل و معتقد به منافع ملی و سرزمینی کشور، با حفظ اصول و مرزبندی هر جریان در دستور کار باشد.هرنوع سخن یا حرکت فردگرایانه  منطقی نیست .

دوم- نیروهای آزادیخواه در شرایط حاضر بیش از هر چیز باید بتوانند مردم را به لیاقت و کارآمدی خودشان مطمئن سازند و با این کار آثار منفی بی لیاقتی ها و ندانم کاریهای جبهه دوم خرداد را که طی 8 سال امیدهای مردم را به باد دادند،از جوارح و اعضای جامعه بزدایند. به این دلیل در هر حرکتی، مدیریت صحیح و حساب شده شرط لازمی است که باید بتواند اهداف اعلام شده برای آن حرکت را تأمین نماید. باید به شدت مراقب مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق هر حرکت آزادیخواهانه ای بود.

بنابراین ضمن حمایت ار کارزار  جهانی برای آزادی زندانیان سیاسی ، برای اکبر گنجی و تمامی دست اندرکاران این برنامه  آرزوی موفقیت می کنیم.

      علی افشاری                 محسن سازگارا                 اکبر عطری