August 15, 2009

متن پیاده شده روز شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸

سلام
شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۸ و ۱۵ آگوست ۲۰۰۹ میلادی
خسته نباشید، دستتون درد! نکته بحث اولمون راجع به نمازجمعهٔ دیروزه که به عنوان اینکه ما ماهی یکبار در نمازجمعه‌ها می‌خواهیم بریم، همونجوری که شب‌های جمعه هم اگر بتونیم تظاهرات به سبک ایرانی، بیاییم توی خیابون، با ماشین بوق بزنیم و همه‌جا باشیم؛ آکسیون‌های در چارچوب آکسیون‌های عمومی که بسیج عمومی باشه و سرکوب‌گرها رو درواقع به تکاپو بندازه و فرسایش بده و ضمناً ما هم بدونیم که مجموعه، یک کار کلی رو می‌کنه. من پاره‌ای گزارش‌های پراکنده از دیروز گرفتم. نمی‌دونم چرا بعضی جاها مقدار عکس و فیلم خیلی کمه؛ ولو اینکه جمعیت ما کم بوده یا نیروهای سرکوب‌گر زیاد بودند، ولی داشتن یک دونه عکس کوچیک کمک می‌کنه که نشون بدیم مثلاً چقدر ترسیدند و چطور همه‌جا نیرو بسیج کرده بودند. به هرحال یک کمی عکس گرفتیم، هنوز منتظرم تا با دوستانی که اینجا هستند تحلیل بکنیم. فی‌الجمله بررسی اولیه‌ای که کردیم نشون می‌ده که ما مشکل اطلاع‌رسانی داریم؛ مشکل جدی ما اطلاع‌رسانیه و بارمون با این یک بار در هفته توی VOA من جسته و گریخته و بریده، لای حرف‌ها یک چیزی رو بتونم بگم، بپرونم، بار نمیشه و ضمن اینکه سایت‌های کامپیوتری و این قبیل اطلاع‌رسانی‌ها یک برد خاصی داره. به هر حال تحلیل و تجزیهٔ بیشتر می‌مونه برای گرفتن اطلاعات وسیع‌تر.

ولی فی‌الجمله همین رو بگم که دست همه درد نکنه. برای اینکه بنا بر درگیری نبوده؛ این هوشیاری یا به قول یکی از دوستان، تظاهرات هوشمند که تقریباً می‌شه گفت بچه‌هایی که دارند کار می‌کنند، این رو یاد گرفتند؛ دیروز می‌تونم بگم اطلاعاتی که گرفتیم [نشون می‌ده که] رعایت شده؛ یعنی به محض اینکه احساس می‌کنند خطر درگیری هست، توازن قوا نیست، امکان درگیری و دستگیری داره، هوشمندانه بچه‌ها جا عوض می‌کنند و همونی که ما تو بازی بهش می‌گیم وقتی گرگ می‌خواد بگیرمون جاخالی می‌دیم، درواقع جاخالی می‌دند و این بسیار روش درستیست که از این جهت من باید تشکر کنم از هوشیاری همهٔ بچه‌هایی که این رو به خرج دادند؛ ضمن اینکه اون اصلی که فرسایش عمومیه، حاصل شده به هر حال تجزیه و تحلیل بیشتر رو می‌گذارم برای موقعی که اطلاعات بیشتر بدیم.
نکتهٔ دوم این است که برنامه‌ای که الان دارم خدمتتون عرض می‌کنم، ظاهراً من متوجه شدم امروز بهم خبر دادند که- آقای دکتر نوری‌زاده در تلویزیون روژهه‌لات (Rojhelat) روزهای شنبه و یکشنبه برنامهٔ «پنجره‌ای به خانهٔ پدری» نداره. بنابراین به طور طبیعی این برنامهٔ ما هم روزهای شنبه و یکشنبه از اون تلویزیون، داخل برنامهٔ آقای نوری‌زاده پخش نمی‌شه؛ الا اینکه امروز گفتند، شاید بتونند ترتیبی بدند که مستقلاً داخل یک برنامهٔ دیگه‌ای این دو شب هم پخش بشه که فعلاً به هر حال شنبه و یکشنبه پخش نخواهد شد و مسیر عادی‌مون رو خواهیم داشت که مسیر یوتیوب و سایت و غیره خواهد بود.
نکتهٔ دیگه‌ای که عرض بکنم برم سر اصل موضوع، این است که امروز مطرح شده بود که برند جلوی دفتر اعتماد‌ملی، چون که اون لباس‌شخصی‌ها و اون مهاجمینِ اونجوری ممکنه برند. آقای کروبی اطلاعیه دادند که با دادستانی صحبت کردند، کسی اونجا نیاید امروز و حکومت مسئول حفظ امنیت دفتر روزنامه‌ست؛ عصر این لات‌بازی‌ها گذشته که بخوان یک عده بیان حمله کنند و دوشنبه در عوض ساعت ۴ بعدازظهر، ایشون دعوت کرده که به همراه خودِ ایشون برند دفتر روزنامهٔ اعتماد ملی و به بچه‌های روزنامه خسته‌نباشید بگند. من فکر کردم من هم این رو بگم؛ بنابراین حرف آقای کروبی رو باید گوش کرد، دنبال کرد و ضمن اینکه دیدم در یکی از سایت‌ها یک کسی حرف خیلی خوبی نوشته بود؛ نوشته بود اگر حکومت نتونه امنیت یک دفتر روزنامه‌ای رو که قانونیه حفظ کنه و بنا بر این باشه که یک عده بی‌مسئولیت، به اسم لباس‌شخصی، بتونند بریزند یک وقت خدای نکرده صدمه‌ای به دفتر یک روزنامهٔ قانونی بزنند، اونوقت چگونه می‌تونند توقع داشته باشند که روزنامهٔ کیهان، روزنامهٔ ایران، خبرگزاری جمهوری اسلامی، رادیوتلویزیون، خبرگزاری فارس، این دفاتری که شب تا صبح، صبح تا شب دروغ تحویل ملت می‌دند، از خشم مردم در امان بمونه؛ مردمی که می‌خوان قانونی و در چارچوب قانون کار بکنند. بنابراین باید که حکومت مسئولیت بپذیره و نشون بده که بی‌قانونی رو در مقابل این آدم‌ها هم تحمل نمی‌کنه.
اما بیاییم سر بحثی که امشب من می‌خوام خدمتتون ارائه بکنم؛ تکمیلش رو هم، مفصل‌ترش رو هم، روز دوشنبه عرض خواهم کرد وقتی که تکمیل‌تر بشه. قرارمون بر این است که چهره‌های پشت کودتا رو هم بشناسیم. اطلاعاتی که ما تا الان جمع‌آوری کردیم این است که ستاد کودتا در رأسش آقای مجتبی خامنه‌ای، پسر آیت‌الله خامنه‌ای قرار داره و آقای وحید که در دفتر آقای خامنه‌ای هست، حالت منشی این جلسات رو داره و پنج نفر هم عضو ثابت این ستاد کودتا هستند: آقای حسین طائب که با «ط» می‌نویسند؛ من توی دیکشنری هم گشتم، توی لغت‌نامه این لغت هیچ معنی نداره؛ اگه با «ت» باشه به معنی توبه‌کننده‌ست. به هر حال آقای حسین طائب با «ط» فرماندهٔ بسیج، ایشون یکی از اعضاست. آقای احمدی‌مقدم فرماندهٔ پلیس؛ آقای سعید جلیلی دبیر شورای امنیت کشور که دوست نزدیک و بولتن‌نویس دفتر آقای خامنه‌ای بوده، زیر دست آقای مجتبی خامنه‌ای کار می‌کرده؛ آقای ضرغامی رئیس رادیوتلویزیون و آقای عزیز جعفری فرماندهٔ کل سپاه. این تیم پنج نفره، کسانی هستند که درواقع ستاد کودتا رو تشکیل می‌دند؛ اما زیر نظر آقای حسین طائب که مسئولیت اصلی رو به عهده داره، ایشونه که مسئول سرکوبه. یک بخش بازجوییه که ظاهراً آقای نقدی -اطلاعاتی که ما داریم- در رأسشه؛ بازجویی از بچه‌های سیاسی و رده‌بالایی رو که درواقع گرفتند و سعی می‌کنند اون پروژهٔ اعتراف-شو رو درست کنند، مسئولیتش با آقای نقدی هست و گروه سرکوب که لباس‌شخصی‌ها هم زیر نظرشه، آقای محقق هست که دوشنبه بیشتر راجع به اینها من توضیح خواهم داد و وزارت اطلاعات هم که مسئله داره، مشکل پیدا کرده با این تیم کودتا و سرکوب؛ آدم‌هایی مثل آقای شکری، آزاده، علوی، اینها کسایی هستند که با آقای طائب همکاری می‌کنند. مطرح هم بود که آقای طائب، حتی بره وزیر اطلاعات هم بشه با حفظ همین سمت ،با همین مسئولیت بعد از کنار گذاشتن آقای محسنی اژه‌ای. به هر حال زیر نظر آقای طائب که مسئولیت اصلی رو داره این دو بخش بازجویی و سرکوب و بخش وزارت اطلاعات قرار داره. [زیر اسم] آقای احمدی مقدم فرماندهٔ نیروی انتظامی، بخش بازجوییش آقای اشتری مسئولیتش رو داره که آدم‌های ردهٔ دو و سه و اینها رو بازجویی می‌کنند و سرکوب رو هم آقای رادان به عهده داره که درسته در تهران مسئولیت نیروی انتظامی رو داره ایشون، ولی اگر سرکوبی در سطح کشور هم باشه، ایشون هماهنگی می‌کنه. آقای سعید جلیلی همونی که زیر دست آیت‌الله خامنه‌ای گذاشت که فوری پیشنهاد کرد بازداشتگاه کهریزک تعطیل بشه، یک عضو دیگهٔ اینجاست؛ همون کسیست که قراره به نمایندگی از ایران در مذاکرات بین‌المللی شرکت کنه که با این مسئولیتی که در ستاد کودتا داره، در سطح بین‌المللی ایشون مشکل پیدا خواهد کرد با توجه به افشاگری‌هایی که ایرانی‌های خارج خواهند کرد. آقای ضرغامی رئیس رادیوتلویزیون که تبلیغات رو به عهده داره و آقای عزیز جعفری که خیلی کاره‌ای نیست، نه حفاظت اطلاعات سپاه آنچنان درگیره و اون بخش سرکوب رو هم اگر لازم باشه آقای حجازی دخالت می‌کنه؛ آقای عزیز جعفری در ماجرا اینطوری که می‌گن خیلی بازیش نمی‌دند. بیشتر درواقع این تیم زیر نظر مستقیم آقای خامنه‌ایه. اون بخشی که مشاوران روسی برای بازجویی و روش‌های سرکوب خیابانی و سایر زمینه‌ها همکاری می‌کنند، اطلاعاتی که ما داریم این است که در این ستادِ کودتا با شخص مجتبی خامنه‌ای هستند.
عرضم رو همین‌جا تموم بکنم؛ اطلاعات و تحلیل بیشتر رو می‌گذارم برای روز دوشنبه که سایر زمینه‌هاش تکمیل‌تر می‌شه، خدمتتون عرض می‌کنم.
تا فردا شاد و پیروز و سرافراز باشید؛ به امید پیروزی!
[انگشتانشون رو به شکل V گرفتند]