August 21, 2009

متن پیاده شده روز شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸

سلام
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸
و ۲۲آگوست ۲۰۰۹ میلادی
چهار تا موضوع را پی در پی خدمتتون عرض می کنم. موضوع اول این است که اینجا بررسی که می کردیم، تظاهرات پراکنده روز پنج شنبه ، پنج شنبه شب، شب جمعه یک نکته خیلی مهمی نشان داده شد و آن تظاهرات توی شهرک آپادانا بود و معلوم شد که در مجتمع های آپارتمانی بزرگ، شهرک هایی مثل شهرک آپادانا، شهرک اکباتان، آتی ساز و ده ، پانزده تای دیگه لااقل در تهران و شهرهای بزرگ و یا پاره ای شهرهای کوچک تر مجتمع های بزرگ آپارتمانی که ما داریم، در اقصی نقاط شهر ، نقاطی است که بچه های فعال در اونجا خیلی خیلی خوب می تونند اونجا را به مناطق ازادشده تبدیل بکنند درست با همین اصطلاح. به این معنی که شب ها به خصوص که ماه رمضان هم از امروز شروع شده بعد از افطار این فضای شهرک های آپارتمانی مکان خیلی خوبیست که می توانند با علائم جنبش با پرچم ، شعار و سایر نمادهای جنبش به تظاهرات بپردازند، کنترلش را در دست داشته باشند و نشون بدهند که این مناطق ، مناطق تحت کنترل جنبشه، به راحتی می شه این کار را کرد و هر وقت هم که نیروی انتظامی و سرکوب بیاد به راحتی می شه این کار را کرد و هر وقت هم که نیروی انتظامی و سرکوب بیاد به راحتی چون همه آشنا هستند می تونند به داخل خونه ها و آپارتمان ها برند و به دلیل ارتفاع اپارتمان ها ، خیلی خوب کسانی می توانند مسئولیت بپذیرند و از مجموع تظاهرات و احتمالا اومدن نیروهای سرکوب عکس و فیلم بگیرند. به خصوص اینکه اگر لباس شخصی ها یا پلیس مخصوص یا بسییجی ها ی سرکوبگر بیان یا غیرو بیایند خیلی خوب می شه ، چهره ها شون را عکس گرفت و فیلم گرفت. و افشا کرد.

چون به شدت ما احتیاج داریم به این که هر جایی این نیروها حاضر بشند عکس و فیلم شون رو بگیریم و به مردم معرفی بکنیم. بنابراین احتیاجی نیست بچه هایی که در مجتمع های این طور زندگی می کنند، برای تظاهرات پراکنده به جاهای دیگری بروند. اصولا بررسی این مدت نشون داده در محله ها که بچه های اون محل اشناتر هستند بهتر می شه کار کرد. و در مجتمع های بزرگ اپارتمانی این کار به خوبی انجام می شود. راه نیروهای ضد جنبش را هم می شه خیلی خوب اونجا کنترل کرد و بدون درگیری بتونیم کارمونو انجام بدیم، اما خبر دیگه نکته دیگه در قم ، وقتی که تهدید کرده بودند نیروهای لباس شخصی و همین روش هایی که در این چند ساله گروههای لات و لوت در واقع درآوردند و نیروهای طرفدار اقای مصباح یزدی می خواهند حمله کنند و ببرند به دفتر ایت الله صانعی ، تدارک خوبی بچه های قم کردند و نیروها را بسیج کردند و رفتند از حریم منزل آیت الله صانعی، دفاع کردند. این کار باعث شد که جرأت نکردند اونجا پیداشون بشه، به نظر من این نشون می ده که اون حاکمیت پیراهن شخصی ها فاشیست در واقع در این دوازده، سیزده سال گذشته بیست سال گذشته حمله می کردند به مراکز مردمی ، الان رنگ باخته ، جرأت نمی کنند بیان . تجربه روزنامه اعتماد ملی هم نشون داد. به محض اینکه جنبش اعلام حضور می کنه با چند هزار نفر حتی چند صد نفر پیداشون می شه و در واقع کف خیابون را به جنبش باختند. این بسیار دست آورد مهمی است که ما از این بس هم باید گوش به زنگ باشیم که دیگه اجازه ندیم همین برگرده.
نکته سوم راجع به استادیوم یک گزارش رو دیدم، یکی نوشته بود من تنها رفتم پیراهن سبز تنم بود و اذیتم کردن، کتکم زدن، پیراهنم را هم پاره کردند، من برگشتم خونه. این بسیار نکته مهمیست در یک جایی مثل استادیوم، که بسته است حتما باید تدارک بیرونی باشه و تعداد باید زیاد باشه ، ضمنا از بردن علامت یا پیراهن یا پرچمی که دردسر در بدو ورود به استادیوم هست حتما اجتناب بشه، برای این که می گردند، قبلا هم می گشتند و یک نکته خوبی که به کسی دیگری نوشته بود این بود که چندین برابر سابق در استادیوم آزادی نیرو بود بنابراین خیلی دیگه جاهای شهر آزادبود از جمله در شهرک ها خیلی خوب می شه تظاهرات پراکنده کرد. اما، بیام سر بحث آخری که بحث تشکیلات جنبش که قبلا صحبتش را کردیم در مورد تشکیلات جنبش، جنبش ما هدف روشنی داره. ما تا الان شش هفت نوع آکسیون را بیشتر کار نکردیم. در حالی که لااقل بیش از 190 نوع در مبارزات بی خشونت، آکسیون های مختلف اعلام شده که توی این کارهای مطالعاتی من خدمتتان معرفی خواهم کرد و به اضافه ابتکارات ما ، بنابراین من در این زرادخانه مطالعات بی خشونت ، صدها اکسیون های جدید تر داره که به تدریج می تونه استفاده کنه، کار سوم ارتباط افقی و شبکه ای با گروه های دیگراست.شاید از آخرین کارهایی است که هرگروه باید بکنه، با قید احتیاطات لازم. و اون بحثی که راجع به شبکه خبررسانی کردیم. هر عضو گروه بین سه تا هفت نفر سعی کنه لااقل به بیست نفر دیگه یا بین ده تا بیست نفر دیگه اطلاع بده هر چقدر و هم از خودشون و آخرین وظیفه که هر گروه داشته باشد، ارتباط عمودی درست کردن یک جی میل امن https
گذاشتن اسکایپ روی کامپیوتر که یک نفر مسئول باشه یا همه اعضاء گروه داشته باشند ولی یک نفر مسئول ارتباط با جاهای دیگه باشه برای ارتباط عمودی با گروههای دیگه، دوستانی بیرون از گروه یا در حوزه های دیگه، اما کارهای انجام دادنی را اگر من بخوام به ترتیب اولویت برای هر گروه سه تا هفت نفره که تشکیل می شه بگم این است .
اول از همه: ساختن یک ایمیل امن یک جی میل برای گروه.Gmail (https)
دوم، خبررسانی به لااقل بیست نفر دیگر است. که این ساده ترین کاری است که هر گروه می تونه شروع کنه، بعد، سازماندهی اون گروه سه یا هفت نفره برای شعارنویسی که وبلاگ خوبی را هم خدمتتون معرفی کردم بعد بهیه فیلم و عکس که چه از شعارنویسی یا چه از سایر کارهایی که انجام می شه یا سایر صحنه هایی که لازم و نصبش روی اینترنت، گزارش نویسی از روی کارهایی که اتفاق می افته و گذاشتن روی اینترنت و همینطور از مزدورها و سرکوبگر ها و تظاهرات پراکنده که بحث قبلیمون و سایر فعالیت ها که صحبتش شده و دفاع از سایر حریم های جنبش. من باز هم این هدف برای رسیدن بهش یعنی پایین کشیدن دولت کودتاچی و گذاشتن اقای مهندس موسوی رئیس جمهور منتخب روی کرسی ریاست جمهوری هر چه منسجم تر باشه گروههای پراکنده ، کمیته هایی که ما شکل می دیم در هر کجا ، می تونه کارمون بهتر پیش بره. پیشنهاد ما این است که هر گروه بین سه تا هفت نفر باشه و یک رابط با گروههای دیگه داشته باشه. تعداد بیش تر از هفت نفر شد به دو گروه تقسیم بشن و هر گروه می تونه در محله باشه که همینجوری که صحبت کردم تجربه نشون داده بچه ها ی محل همدیگر را می شناسند و کارشون هم راحت تره یا در اقشار گوناگون مثلا دانشجویان در دانشگاهها، دانش آموزان در مدرسه، کارگران و کارمندان و اقشار دیگر ولی هر گروه در اینجا باشه.
اما گروه بین سه تا هفت نفر که یک رابط هم داره و جایگزین هم در درون خودشون برای اون رابط ها گذاشتند. چهار تا وظیفه خیلی ساده داره.
اول – مطالعه است که اسناد خوبی را ، کتاب های خوبی و جزوات خوبی را که دوستان اینجا زحمت کشیدند و ترجمه فارسی کردند. من در روزهای دیگه خدمتتون معرفی می کنم و ارسال می کنم که برای مطالعه هر گروه می تونه مفید باشه.
دوم- انجام آکسیون هاست، انواع آکسیون ها، ساده ترینش مثل شعارنویسی ، تهیه عکس و فیلم ، تهیه گزارش از هر حادثه ای که اتفاق می افتد، تظاهرات پراکنده، کمک به سازماندهی الله اکبر گفتن، کمک به اعتصاب ایتالیایی که قبلا صحبتش را کردیم. افزایش برق، مخابرات و کامپیوتر برای فلج سازی دولت تا کمیته اعتصابات در مراحل پیشرفته تر و موردی که قبلا راجع بهش صحبت کردیم. تکرار می کنم اگر کسانی که این گروه را تشکیل می دهند اگر می خواهند برای ایمیل
msazegara@gmail.com
هم بفرستند و یک اسم ساده ای هم برای خودشون بگذارند ترجیحا سهراب، ندا، یا جنبش سبز یا یک شماره ای باشه که گزارش می خواهند بفرستند ما هم بتونیم اینطرف همکاری لازم را بکنیم، تا مجموع اینها در خدمت هدف جنبش باشه .
عرضم را تموم می کنم، تا فردا- شاد و پیروز و موفق باشید
انگشتانشون رو به شکل V گرفتند