August 25, 2009

متن پیاده شده روز سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸

سلام
سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ و ۲۵ آگوست ۲۰۰۹ میلادی
من چهار تا موضوع فکر کردم امروز خدمتتون مطرح کنم
موضوع اول- جبهه جدیدی است که آقای کروبی باز کرده در مورد آزارهای جنسی که این دلاور مرد در عرصه مبارزه سبز به خوبی این جبهه را داره جلو می بره و یکی پس از دیگری شمشیر می زنه و این جبهه جدید بخش بزرگی از حاکمیت را دچار سرگیجه کرده و مطبوعات جهانی هم مثل روزنامه تایمز و به نقل از این روزنامه بسیاری مطبوعات دیگه به این موضوع پرداختند و وحشی گری کودتاچی ها رو برای دنیا روشن کردند. کارهای عجیبی که دیروز صحبت کردیم که یک قشون خارجی یک ارتش خارجی هم امروزه این کودتاچی ها نسبت به شهروند ها و هموطنان ما انجام دادند و آبروریزی بزرگی را در سطح دنیا برای خودشون درست کردند و الان پاره ای از حقوقدانان هم مدارک و اسناد اونها را دارند تنظیم می کنند تا به جرم جنایت علیه بشریت پرونده مفتوح بشه و کارهایی که در سطح بین المللی لازمه انجام بشه.

و در همین راستا کشمکش هایی که هستش گزارش های آقای حنیف مزروعی گزارش بسیار خوبی که ایشون هم منتشر کرده مرحله قبلی همانطوری که آقای حنیف مزروعی توضیح داده خیلی کسان ، گروه های مختلف ، من هم در این جریان بودم که دنبال این بودند که پیدا کنند اجساد عزیزان را در سردخانه های مختلف و معلوم شده حالا که از ترس مبارزات مردم اجسادعزیزانشون را بدهند و آزاد بکنند از سردخانه ها در بیارند، دست پاچه رفتند و دفن کردند و این را هم بگم این جنایت در جمهوری اسلامی سابقه داره در سال 1367، 4448 نفر را تا اینجایی که شمارش شده در کمتر از چند ماه در زندان های جمهوری اسلامی اعدام کردند و گمنام در خاوران دفن کردند. همون موقع خانواده ها رو صدا کردند و بهشون تحکم کردند که بعدا جای جنازه عزیزانتون را می گیم و حق داشتن ختم ندارید، اعلامیه هم نمی تونید بدهید و خفقانی را ایجاد کرده بودند. نکته جالب که من در ذهنم بود این است که وقتی مقایسه می کنید با سال 67، می بینید که تزلزل در ارکان این نظام به گونه ای است که امروز همون جنایت رو در تعداد خیلی کمتری تکرار کرده ولی جرأت نمی کند، خانواده ها را مطلع بکنه، حتی جرأت نمی کنند داخل خود نظام بگن و اون یک دستی که اون موقع برای این جنایت موجود بود، رخت بر بسته و تزلزلی که در ارکان نظام هست باعث شده که پی در پی تکذیب می کنند که به خوبی گزارش اقای حنیف مزروعی و سایت نوروز مشتشون را باز کرده و جای تکذیب نمی گذارد و دادگاهی را هم که امروز قراره تشکیل بشه و آقای حجاریان را و سایر زندانی ها را مطرحه تعدادی از آنها در دادگاه باشند، باز به نظر من نکته دیگری است که ضعف و تزلزل کودتاچی ها نشان می ده که حتی وکیل آقای حجاریان را گفتند که فقط نمایشی می تونه در دادگاه باشی، هیچ حرفی نزنی و خود آقای حجاریان هم که مشکل صحبت کردن و تکلم دارد باید بنویسه و پیشاپیش همه ما می دونیم، ممکنه الان آقای حجاریان و سایر زندانیان عزیز ما ندانند که بیرون چه اتفاقی افتاده ولی ما که در بیرون هستیم می دانیم که آنها را در بی خبری مطلق نگه داشته اند. اطلاعات نادرست داده اند شاید شما هم دیده باشید که نسخه جعلی روزنامه اعتماد چاپ کردند، بهشون دادند که مهندس موسوی گفته تقلبی در کار نبوده و اونها را در فضایی نگه داشتند که بنابر این هر چه که بگویند به دلیل فشارها و شکنجه ها و چه به دلیل اطلاعات نادرستی که دادند پیشاپیش باید گفت که از درجه اعتبار ساقط و فقط و فقط وقتی حرف واقعی زندانیانمون را می تونیم ، بشنویم که از زندان بیان بیرون و بیرون از زندان در فضای آرام ، اطلاعات درست داشته باشند و حرف بزنند و به نظر من باز برگزاری دادگاهها به این شکل، بیش از هرچیز نشون از ضعف کودتاچی ها و سناریوی شکست خورده ای داره که واکنشی هم در بین مردم نداشته. اما این مبحث اول.
مبحث دوم راجع به بحث مطالعاتی بود که صحبت کردیم هر گروهی که تشکیل می شه مطالعه بکنه، من اولین کتابی را که می خواستم معرفی بکنم و ضمیمه برنامه امشب خواهم کرد و روی سایت قرار می دهم و از طریق گوگل گروپ هم می فرستم کتاب ضد کودتا نوشته آقای جین شارپ و بروس جنکینز هست که فارسی روانی هم ترجمه شده، کتاب کوچکی است شاید 40- 50 صفحه بیشتر نیست. خواندنش را توصیه می کنم اگر چه پاره ای از مطالبی که در این کتاب اومده ممکنه عینا به کودتاچی ها ما تطابق نکنه ولی برای دادن یک فضای عمومی به شما که چگونه در مبارزات بی خشونت، با مبارزات بی خشونت می شود به مقابله با کودتاچی ها رفت کمک می کند و من خواهش می کنم اگر هم سؤالی در این زمینه ها بودحتما به ایمیل
msazegara@gmail.com
بفرستید سوالات را بررسی می کنیم به خصوص موارد تطبیقی منابع دیگر را هم به تدریج من خدمتتون معرفی می کنم که عنوان کار هر گروه کار تشکیلاتی که شکل می گیره در دستور باید قرار بگیرد.
مطلب سوم که می خواستم مطرح بکنم مسئله بحث تحریم سبز به قول این پوستر زیبایی که تهیه کردند پاره ای از دوستان گروه انقلاب سبز تهیه کرده، تحریم سیگارهای خارجی که واردات آن در انحصار سپاه یعنی ضربه محکم به اقتصاد حکومت فاسد. من فیدبک هایی گرفتم بعضی ها می گن سخته، مثلا به جای سیگار مارلبورو، سیگار تولید داخل بکشیم یا به جای سیگار وینستون ، سیگار بهمن بکشیم. از من بپرسید میگم اصلا سیگار نکشید ولی به هر دلیلی اگر کسی سیگار می کشه به هر حال ضربه زدن به اژدهای هفتاد سری به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک بخش قدرتش در قدرت اقتصادیش امر واجبی است که باید همه مون در دستور بگذاریم و مبارزه دائمی است که باید دنبال بکنیم به دلیل این که مبارزه جدا از سایر وجوه مبارزاتی ما نیست. اگر سازمان سرکوبگری مثل سپاه را می خواهیم به زانو در بیاوریم باید درهمه ابعادش حمله کنیم. از جمله ابعاد اقتصادی که هریک سیگاری که از سیگارهای وارداتی ، خارجی قاچاق به کشور که سپاه می آره بکشید در واقع یک پولی به سپاه دادید که با کمک اون سرکوب بکنه و اما مطلب آخری که می خواستم عرض بکنم راجع به پوستر زیبایی است که دیدم که همون گروه انقلاب سبز و چندین پوستر دیگه تهیه کردند راجع به قدم زنی سبز اسم خوبی هم گذاشتند که هر پنج شنبه بعد از افطار در سراسر ایران چه سواره با ایجاد ترافیک ، چه پیاده با قدم زنی در خیابان های اصلی شهر پیشنهاد هم کردند که در تهران از تجریش تا رو به پائین تا ولی عصر و از شریعتی ، میرداماد تا تجریش باشه که البته هر جای دیگر شهر هم باشه اشکالی نداره به هر حال به نظر من این مسئله که ما می تونیم با ایجاد ترافیک و اومدن توی خیابون حضورمون ر اعلام بکنیم. امر مثبتی است که باید بهش بپردازیم . من باز هم تأکید می کنم این حرکات مقطعی مثل حرکات هر پنج شنبه ای که حضورمون اعلام می کنیم مثل شعارنویسی ، الله اکبر گفتن ، کارهایی که با حداقل هزینه می تونیم انجام بدهیم ما را آماده می کنه برای اونجاهایی که بتونیم حکومت را سر آکسیون ها ی باخت – باختی مثل مثلا راهپیمایی های روز قدس و امثالهم قرار بدهیم و راجع به این موضوع بیشتر صحبت می کنیم، تا فردا شاد و پیروز و موفق باشید به امید پیروزی برای ایران و ایرانی.
انگشتانشون را به شکل V گرفتند