September 7, 2009

متن پیاده شده روز دوشنبه ۱۶شهریور ۱۳۸۸

سلام دوشنبه ۱۶شهریور ۱۳۸۸، 7 سپتامبر 2009 میلادی
پنج موضوع را عرض کنم.
اول- حتما شما هم در خبرها دیده اید که به بهانه تعمیرات در مصلای تهران، نماز عید فطر را می خواهند در دانشگاه تهران برگزار کنند. اما اصل ماجرا این است که نوابغ حکومت چون می دانند که در روز قدس مردم میلیونی می آیند توی خیابان ، آنها هم می خواهند متقابلا یک مراسم بزرگ داشته باشند و روحیه اشان را احیا کنند. چون نماز عید فطر را در تهران هر سال آقای خامنه ای برگزار می کند لذا می کوشند تا از تمام شهرستان ها آدم جمع کنند و به تهران بیاورند. اما چون می ترسند که نتوانند به قدر کافی آدم داشته باشند و محل مصلا بزرگ است و اگر جمعیت کم باشد کاملا دیده می شود و آخرین باری که آقای خامنه ای ، قبل از این جنایت ها و تجاوزها به نماز آمد نتوانستند بیش از 50 هزار نفر جمع کنند. لذا تصمیم گرفتند نماز عید فطر را به دانشگاه تهران منتقل کنند که با 5 هزار نفر تمام سطح آن پر می شود و با خیابان های اطراف با 20 تا 30 هزار نفر می توانند صورتشان را با سیلی سرخ نگه دارند. این را باید بدانیم که مشکل جدی حکومت اینست که در واقع صحنه حضور در خیابان ها را باخته اند و نمی خواهند اعتراف کنند که اقلیت ناچیزی بیش نیستند. سوالات زیادی شده که آیا ما به روال کلی که در هر تجمع قانونی به خصوص اگر مذهبی باشد شرکت می کنیم، در نماز عید فطر به امامت آقای خامنه ای هم شرکت بکنیم یا نه؟ نمازی که به امامت آقای خامنه ای برگزار شود شرکت کردن ندارد. نماز عید فطر در هر مسجد و هر محله ای برگزار می شود و هر کسی که بخواهد بخواند می تواند به مسجد محله خود برود. ولی پشت اقای خامنه ای با این همه جنایت و تجاوز و خیانتی که کرده نماز خواندن جایز نیست و در واقع باطل است.

مطلب دوم در مورد شبهای قدر است که دیدیم در تهران ، از ترسشان چه طوری عقب نشینی کردند و آن را ملغی نمودند. در قم هم به روال سال های قبل که از آقایان امینی، آملی، استادی و حتی آقای ناطق نوری از تهران دعوت می شد که در مراسم آن جا صحبت کنند، امسال به دلیل عدم موافقت آنان با دولت کودتا دعوت نشده است. این آقایان راضی به کارهای کودتاچیان نیستند. این همان نکته ای است که اقای خامنه ای چندی پیش در صحبت هایش با عصبانیت می گفت که کسانی که حرفهایی زده اند و یا کسانی که حرفی نزده اند باید پاسخگو باشند. ایشان و سایر کودتاچیان می فهمند که در واقع حمایت بخش بزرگی از روحانیت را از دست داده اند و امکان جلب آن ها را ندارند. سهل است پاره ای از روحانیون علیه کودتاچیان حرف می زنند و سخنرانی می کنند.
نکته سوم، اتفاقا نقل از روحانی دیگری است به نام آقای هاشمیان که وکیل رفسنجان در مجلس بود و شوهر خواهر آقای هاشمی رفسنجانی است. ایشان در صحبتی که کرده مطرح نموده که جمعی از سپاهیان در اعتراض به کارهای فرماندهان سپاه که در کودتا هستند استعفا داده اند. دیدید که آقای مهندس موسوی هم مطرح کرده که ما باید قانونی بگذرانیم که دخالت نظامی ها و عمدتا سپاهی ها در سیاست و اقتصاد را منع کند. من اطلاعات و جزئیات بیشتری را که از این خبر به دست بیاورم خدمتتان عرض خواهم کرد. اما می توان گفت که نارضایتی حداقل در بخشی از سپاه پاسداران بوده و اقای هاشمیان بر آن صحه گذاشته است. ضمنا علیه آقای عزیز جعفری فرمانده سپاه، به دلیل تهمت ها یی که زده و تهدید هایی که کرده است هم طرح شکایت کرده اند و این کشمکش الان در حکومت است.
نکته چهارم بحث تحریم ها است که تا اینجایی که بررسی و ضرب و تقسیم کرده ایم من می توانم چهار کالا را معرفی کنم که قطعی شده و هرگاه بیشتر شود خدمتتان خواهم گفت. البته این چهار کالا غیر از تمام کالاهایی است که صدا و سیما تبلیغ می کند. دیدم کار خوبی یکی از سایت ها کرده بود که به هر صاحب کالایی که از صدا و سیما تبلیغ می کند اخطار می کند. که اگر آگهی ات را پس نگیری پس از آن مشمول تحریم ملت خواهی شد و در واقع مهلتی به صاحب آگهی می دهند. بنابراین هر کالایی که از رادیو و تلویزیون یا روزنامه کیهان یا ایران یا امثالهم آگهی پخش بکنند می روند به لیست تحریم. اما آنهایی که به سپاه مربوط بوده است تا اینجای کار عبارتند از سیگار خارجی – برنج محسن و شرکت ایران سل که اکثریت سهامش متعلق به سپاه پاسداران است و مستقیم و غیر مستقیم بخش دیگری از سهمش نیز به سپاه تعلق دارد. بنابراین شرکت ایران سل متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یکی دیگر از سرهای اژدهای هفتاد سر سپاه است که به جان اقتصاد کشور افتاده ، از پول مردم تغذیه می کند و آن گاه به جان مردم می افتند و درآمدش را صرف سرکوب آنان می کنند. کالای آخری که از روز اول هم مشمول تحریم مردم بوده است، محصولات شرکت نوکیا است و باید تحریم را ادامه داد چرا که هنوز معلوم نکرده چه سیستم امنیتی و سرکوبگرانه ای به ایران فروخته و هنوز معلوم نکرده که چگونه می خواهد در خدمت جنبش مردم ایران قرار گیرد. قبلا عرض کردم که شرکت نوکیا پیغام هایی را داده که حاضر است کوتاه بیاید و حاضر است همکاری و توبه کند. اما هنوز نیامده که روشن اعلام کند چه سیستم امنیتی ضد مملکت فروخته و در اختیار سرکوبگران قرار داده است و چگونه می خواهد ان را لغو کند و دیگر با کودتاگران همکاری نکند. بنابراین تا زمانی که نوکیا این کار را نکرده است باید به تحریم آن ادامه داد. اگر کالاها و شرکت های دیگری به این لیست اضافه شوند خدمتتان عرض خواهم کرد.
مطلب آخری در مورد روز قدس است که به تدریج آماده می شویم تا در این روز میلیونی به خیابان ها برویم. حکومت هم می داند که تعداد اندکی که جمع بکند در مقابل دریای خروشان ملت چیزی نخواهد بود. بعضی ها سوال کرده اند که ما چگونه صفمان را از آنها جدا کنیم و یا چه طوری حرکت کنیم که حکومت نتواند شب در تلویزیون نشان دهد و به پای خودش بگذارد. خیلی ساده با نشان دادن یک علامت وی وقتی در کنار آنها هستیم صفمان را از آن چند ده هزار نفری که حکومت به خیابان می آورد در هر کجای ایران جدا می کنیم. علامت های جنبش هم مثل شال سبز ، دستبند سبز یا سایر علامت ها، در صورتی که خطری نداشته باشد وقتی که جمعیتمان زیاد و با هم هستیم می توانیم نشان دهیم و صفمان را از آن ها جدا کنیم. در مورد روز قدس من درصدد جمع آوری فیلم هایی از کشورهای دیگر هستم به شما نشان دهم که چگونه می توانیم دستمان را به هم بدهیم مثل تجربه بچه های کره جنوبی، چگونه می توانیم با هم حرکت کنیم که حداقل خطر را داشته باشیم. ضمن این که باید هوشیار باشیم. خوبی روز قدس این است که هر کسی در هر کجا می تواند مطرح کند که من برای راهپیمایی روز قدس آمده ام. در روزها بعد بیشتر راجع به مطالب امنیتی آن روز صحبت خواهم کرد. تا فردا شاد و پیروز و سرافراز باشید و دلهایتان سرشار از شادی و امید باشد. به امید پیروزی ایران و ایرانی.