September 14, 2009

متن پیاده شده روز دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸

سلام، دوشنبه 23 شهریور ، 14 سپتامبر 2009 میلادی

شش موضوع رامطرح می کنم.

اول- چند خبر و یک نتیجه ، کمیته مادران داغدار در پارک لاله شنبه تجمع خود را باز هم برگزار کرده و جمعیت بیشتر از هفته های قبل بود. خواهش من این است که هرکس می تواند بپیوندد. خبر دیگر این که دیشب در پاره ای از نقاط تهران شعار الله اکبر همراه با شعارهای دیگری مثل دعوت به اعتصاب بود که کار مثبتی است و بعدا در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. خبر دیگر از قم است که بعد از صحبت های آقای صانعی در شب قدر سوم جمعیت شعارهایی بسیار کوبنده داده بودند و در جایی دیگر در قم مداح آن جلسه می خواسته دعا به جان آقای خامنه ای بکند ، جمعیت اعتراض کرده و جلسه شلوغ شده است.

از این چند خبر می خواهم به موضوع دوم برسم.

دوم- وقتی در قم اعتراض و تظاهرات می شود ، یا در مشهد و اصفهان و شهرهای دیگر ، فشار روی تهران کمتر می شود. مجددا تاکید می خواهم بکنم که برای روز قدس بچه ها در شهرستان ها بسیار واجب است که در مسیر هایی که خود حکومت اعلام کرده تدارک راه پبمایی را ببینند و اگر هم نمی خواهند تمام مسیر را بروند د رمحل نهایی تجمع کنند یا لااقل با ماشین به این محل ها بروند و گستره حرکت اعتراضی را به تمام سطح کشور ببرند و به این ترتیب هم فشار روی تهران کمتر می شود و هم اینکه این تبلیغاتی را که حکومت به خصوص در خارج از کشور می کند که اعتراضات محدود به تهران و حتی منطقه ای از تهران ایت خنثی می کند. من خواهشم از بچه های شهرستان ها این است که حتما و حتما عکس و فیلم از راه پیمایی خودشان را فراموش نکنند و آن را روی اینترنت هم بگذارند تا بتوان در تلویزیون ها نشان داد و گستره جنبش را هم به دنیا ثابت کرد.

سوم- سوالی بود در خصوص صحبت دیروز من که آقای خامنه ای را گاهی نظامی ها راه می برند، آیا این حرف یعنی این که ایشان مسئولیتی ندارد؟ پاسخ این است که اصلا اینطور نیست آقای خامنه ای مسئول کل حوادث است و در راس کودتاچی ها ، با پایین کشیدن کودتاچیان باید محاکمه شود. هر چه اتفاق افتاده و می افتد مسئولیتش با ایشان است. اما این که در جبهه کودتاچی های سه گروه مشخص شده اند، دولتی ها، نظامی ها و بیت آقای خامنه ای و بین این سه گروه اختلاف است مطلبی است که تضادهای بین این گروه کاملا نشان می دهد که آقای خامنه ای توان فرماندهی این لشکر پشت سرش را ندارد و گاهی او می خواهد کاری را بکند، اما یکی از این سه گروه به خصوص سپاهی ها نمی خواهند و راه دیگری را می روند . ضمن آن که در کل جبهه اصولگراها هم اختلافات و شکاف های بزرگی ایجاد شده است. آقای خامنه ای فرماندهی است که عرضه و توان ندارد و او را راه می برند اما این از مسئولیت او کم نمی کند. فرمانده چه با عرضه و چه بی عرضه مسئول است و باید پاسخگوی ملت و تاریخ باشد.

چهارم- سوالات زیادی شده که در روز قدس صفمان را چگونه باید از حکومتی های جدا کنیم؟ اولا تعداد آن ها بسیار کم است. مثلا در نماز جمعه گذشته که آقای خامنه ای بود، دلشان می خواست چند صد هزار آدم را بیاورند اما به سختی 50- 60 هزار نفر را جمع کردند که نصفشان هم سپاهی هاو بسیجی هایی بودند که در روز قدس باید لباس تنشان کنند و مراقب مردم باشند. بنابراین اولا تعداد آن ها بسیار کمتر از ما است.

ثانیا، خیلی ساده هیچ چیزی هم که همراهمان باشد همین دو انگشتمان را که به علامت وی بالا بیاوریم صفمان چدا می شود و یا اگر نوار سبزی داشته باشیم و در جایی که خطری ندارد دور مچ دستمان ببندیم و سپس انگشتمان را بالا بیاوریم کاملا صف ما را نشان می دهد. اگر علامت های دیگر جنبش مثل عکس شهدا یا رئیس جمهور منتخب یا نشان های سبز و چیزهای دیگر را داشته باشیم که دیگر کاملا مشخص است. بنابر این جداسازی صف ما از حکومتی ها اصلا جای نگرانی ندارد و مهم این است که بتوانیم خوب فیلم و عکس بگیریم و به دنیا هم بفرستیم. در این صورت هیچ کس نمی تواند کلک بزند و جمعیت میلیونی ما را پای چهارتا و نصفی آدم که یا به میل خودشان یا به زور از دولت کودتا حمایت می کنند ، بنویسد.

پنجم- آقای رضا علامه زاده فیلم ساز معروف و خوب ایرانی، سایتی دارد که می توانید فیلم هایتان را برای ایشان بفرستید. از جمله پسری که مورد آزار جنسی قرار گرفته بوده و فیلمی را ضبط کرده و برای ایشان فرستاده و ایشان هم پخش کرده است. این کار بسیار درستی است و در واقع دینی است که فرد شکنجه شده در مقابل دیگران ادا می کند تا با افشا کردن آن، هم پرونده حکومت را برای محاکمه حقوق بشری تکمیل می کند و هم کمک می کند تا به دیگران چنین ظلم و جوری نشود. جالب است که حکومت درصدد تکذیب است و آقای محسنی اژه ای را جلو انداخته اند که این حرف ها صحت ندارد و اسناد آقای کروبی سندیت ندارد و امثال این قبیل تبلیغات و این کارآقای علامه زاده، یکی از اسنادی است که مشت دروغگویی آنان را باز می کند.

ششم- نکته آخری در مورد کار خوب بچه های وین است که در این فیلم بخشی از آن را می بینید. بچه های وین از تظاهرات موجود حکومتی های استفاده کرده اند و در جلوی آن ها به تظاهرات پرداخته اند و نمادهای جنبش سبز را نشان داده اند. تاکتیک های مختلف مبارزات را هم به کار گرفته اند از جمله این که وقتی یکی از حکومتی ها خواسته عکس بگیرد ، آن ها هم به سراغش رفته اند تا از او عکس بگیرند که بلافاصله فرار کرده است و شرح مفصلی که خودشان از کارشان داده اند. در واقع مدل کوچکی از آن چه که در روز قدس در کل کشور اجرا خواهد شد را در وین انجام داده اند. یعنی استفاده از یک امکان موجود حکومتی برای ارائه شعار ها و خواست های جنبش سبز.

تا فردا شاد و پیروز و موفق و سرافراز باشید. به امیدپیروزی ایران و ایرانی.