September 15, 2009

متن پیاده شده روز سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸

سلام، سه شنبه 24 شهریور 1388، 15 سپتامبر 2009 میلادی

شش موضوع را بحث می کنیم.

اول- همین یکی دو ساعت پیش مطرح شد که آقای مهندس موسوی هم در راه پیمایی روز قدس شرکت می کنند و از مردم هم دعوت کرده که در این راه پیمایی شرکت کنند. به این ترتیب باید گفت که تمام کسانی که در این حرکت تاکنون نقش داشته اند آقای کروبی، آقای خاتمی و دیگران مردم را دعوت کرده اند.

دوم- آقای هاشمی رفسنجانی هم مردم را به راهپیمایی روز قدس دعوت کرده صرف نظر از این که خود ایشان را بگذارند نماز بخواند یا نه، فرقی نمی کند ما در راه پیمایی شرکت می کنیم. روحانیون مبارز تهران هم دعوت کرده اند.

سوم- نامه بسیار خوب آقای منتظری که درآن حکومت فعلی را ولایت نظامی ها نامیده نه ولایت فقیه و در سوالاتی هم که آقای کدیور از ایشان استفتاء کرده بود، ایشان صراحتا فتوا داده بود که حکومت موجود، حکومت ظلم و جور است و همکاری با آن حرام است و مخالفت و مبارزه با آن هم واجب و به این ترتیب کاملا از این حکومت مشروعیت زدایی کرده ، البته حکومت هم که هیچ حد و مرزی در وقاحت نمی شناسد ، سه نفر از نوه های ایشان را بازداشت کرده است.

ایشان با این نامه اخیرش کاملا حجت شرعی را بر کسانی که ممکن است از وجه شرعی بخواهند با این حکومت همکاری کنند تمام کرده است.

چهارم- نامه بسیار خوب و شجاعانه جدیدا آقای کروبی است. بعد از این که مطرح شد ایشان با آقای علی لاریجانی ملاقات کرده و در آن ملاقات از ایشان خواسته اند که سکوت کند و موافقت نکرده و این نامه را هم منتشر کرده و به روشنی مطرح کرده که مسئولیت در برابر تاریخ دارد تا آیندگان نگویند کسانی جرم و جنایات را دیدند و ساکت ننشستند. ضمن آن که قلم بطلان هم برای دعاهای کمیسیون قلابی رسیدگی کشیده است. در مجموع باید گفت که سیاستمداران و بزرگان مذهبی همراه جنبش سبز، در این چند روز محکم و هم سو با حرکت مردم و در جهت شرکت در روز قدس حرکت می کنند ک آخرین نفر هم آقای مهندس موسوی است که نقطه اختتام این جمله را گذاشته است. او در میان مردم می آید و مردم را هم به آمدن دعوت کرده است. ما هم باید برویم و رئیس جمهور منتخب را تنها نگذاریم.

پنجم- حکومت اعلام کرده که پاره ای از خبرنگاران خارجی را برای روز قدس به ایران دعوت کرده است. تا آنجا که من تحقیق کرده ام خبرنگاران درست و حسابی مطبوعات معتبر دنیا را ندیده ام. خیلی احتمال دارد چند خبرنگاری باشند که حکومت مطمئن است به نفع او می نویسند. اما این و جه مهم نیست. مهم این است که در همین حد هم وقتی خبرنگار خارجی هست امکان درگیری و سرکوب کاهش پیدا می کند. اما خطر دیگرش این است که اگر خبرنگاران به خصوص حکومتی باشند، بخواهند حرکت مردم را مصادره به مطلوب بکنند و از زبان خبرنگاران خارجی ، جمعیت میلیونی مردم را طرفدار حکومت قلمداد کنند. حالا که حکومت از لغو روز قدس ناامید شده و فهمیده که نمی تواند مردم را بترساند تا نیایند ، بنابراین به سراغ این رفته که بلکه بتواند تظاهرات دزدی کند. توصیه اکید این است که صف متشکل و متحدی داشته باشیم و نشان دادن علامت های جنبش در موقع ایستادن و شعاردادن و تهیه فیلم و عکس هایی است که خودمان تهیه می کنیم و حرکات موزونی مثل همراه با هم پا به زمین کوبیدن یا تغییر شعارهای حکومت با محتوای جنبش ما راه سوء استفاده را می بندد . دنیا هم منتظر عکس و فیلم های مردم است. انصافا روز قدس امسال به روزی تاریخی تبدیل شده است که سرنوشت حکومت را معلوم خواهد کرد و ملاک هم آن چه حکومت می گوید یا شب در تلویزیونش نشان می دهد نیست، بلکه ملاک فیلم و عکسی است که مردم تهیه می کنند. این احتمال زیاد است که اینترنت را از روز چهارشنبه و پنجشنبه در کشور قطع کنند، این احتمال هست که روز شنبه مملکت را تعطیل کنند و بنابراین از امروز که سه شنبه است خواهش می کنم تا آن جا که می توانید خبررسانی کنید که آقای موسوی و کروبی و خاتمی و رفسنجانی مردم را به راه پیمایی دعوت کرده اند و آقای منتظری هم از حرکت جنبش سبز پشتیبانی کرده است. از حالا هم تدارک برای مثلا انتقال فیلم و عکس را باید ببینیم. مثلا ساختن آن کلاینت- سرور در خارج و داخل ایران و دانلود کردن برنامه هایی که توضیح داده شد از روش های موثری است که می توانید فیلم و عکس خودتان را بفرستید. ما هم در این طرف داریم رسانه های گروهی دنیا رابسیج می کنیم تا به حرکت میلیونی مردم ایران چشم بدوزند. این روز از آن جهت تاریخی است که دو سه ماه کشتار و سرکوب و ایجاد رعب و وحشت حکومت راباد هوا خواهد کرد و دنیا هم می فهمد که جنبش سبز مثل دریای خروشانی است که درمیدان ایستاده است.

ششم- نکته آخری این که روز قدس برای ما نقطه عطفی است که پس از آن اول مهر هم می رسد و وارد فازی می شویم که فاز اعتصابات و فلج سازی است. ما مشروعیت زدایی و ایجاد اختلاف در حکومت را به خوبی دنبال کرده ایم و می توانیم وارد فاز جدید بشویم. ما هم این جا کارهایی کرده ایم که پس از روز قدس به تدریج در قالب کارگاه های آموزشی خدمتتان ارائه می کنم و در مورد نحوه تشکیل کمیته های اعتصابات و سایر موارد صحبت خواهیم کرد.

تا فردا شاد و پیروز و سرافراز و موفق باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.