September 25, 2009

متن پیاده شده روز شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸

شنبه چهار مهرماه 88 و 26 سپتامبر 2009 میلادی
چهار موضوع را امروز صحبت می کنیم.
موضوع اول این که معلوم شد فقط 45 کشور پای صحبت آقای احمدی نژاد مونده و تازه بسیاری از آنها رئیس هیات هاشون رفتن و در تاریخ سازمان ملل این رکورد به جاگذاشته شد که وقتی رهبر کشوری حرف می زنه، بیش از صدو چند کشور از سالن رفتند بیرون و باید گفت اون مشروعیت زدایی که روز قدس در ایران از حکومت و دولت کودتایی اجنبی ساخته آقای احمدی نژاد و درواقع آقای خامنه ای شد بازی برگشت اش هم به نحو احسن در نیویورک انجام شد و غیر از تظاهرات بچه ها در نیویورک گویی رهبران کشور ها هم با ترک سالن به تظاهرات بچه های ایرانی پیوستند و یک رکورد هم در تاریخ ثبت شد

جالب است من امروز دنبال می کردم این سیاست «سعید الصحافی» به مفهوم دروغ های بزرگ بزرگ توخالی توخالی تشدید شده و اصلا انگار نه انگار که روز قدس چند میلیون ایرانی اومدند و شعار علیه این حکومت داده اند. حتی یواش یواش دارند ادعا می کنند که اصلا این مردم طرفدار های ما بودند. چیزی که به گواهی هزاران فیلمی که اومده بیرون چقدر هم خوب به دنیا رفته و افکار عمومی دنیا رو عوض کرده نقیض اش دیده شده و ده ها تلویویزن های ماهواره هم نشون دادن و این دروغ آشکار رو همه مردم دنیا می دونن.
اما نکته دوم هم در همین رابطه است و اون این است که شعار اصلی تشکیلاتی ما هست که « هر سرباز یک رهبر و هر رهبر یک سرباز» واقعا به بهترین نحو صدق می کند برای این که این مردم ما به بهترین نحو – مردم ایران ورزیده ترین سیاسمداران دنیااند- شعارهایی دادن و پیام های به دنیا دادن که دنیا هم به خوبی گرفت .
مرگ بر روسیه ای که مردم در جواب هر مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا و هر کدوم از این مرگ های به کشور ها می دادند. هزاران هزاران نفر دادن تاثیر رو گذاشت و روسیه الان چرخیده و قبول کرده که به تدریج به جبهه فشار به ایران بپیونده به و نطق که امروز بعد از اجلاس بیست کشور رییس جمهور آمریکا در پیستبورگ انجام داد حاکی از اون بود که که تمام کشور ها از جمله روسیه متحد شدن برای فشار به ایران.
یا پیغامی که مردم ایران فرسادن برای دنیا که ما صلح می خواهیم برای دنیا و دموکراسی برای ایران یا نه غزه نه لبنان که مردم ایران دادن نشون داد که جنبش سبز و مردم ایران قصد حمایت از تروریسم و سازمان های تروریستی در خاورمیانه رو ندارن و نمی خوان جنگ درست کنند اگر چه پشتیبان مظلومین همه ملت ها هستند
مراد من این است که این اتفاق که افتاده و مجموع این حوادث به خصوص بحث هایی که امروز بر سر سایت های اتمی در ایران مطرح شده می شود گفت رژیم کودتایی آقای احمدی نژاد یا به رژیم کودتایی به پشتوانه آقای خامنه ای.در داخل منزوی شد در خارج بعد ا ز سفر آقای احمدی نژاد منزوی تر شد و در مذاکرات پنج به علاوه یک باید منتظر بود که فشار خیلی سنگینی روی ایران بیاد و به احتمال زیاد تحریم های بزرگی در راه باشد اگر تغییری در سیاست خارجی اش نبینیم که بعید هم می دونم. به خصوص این که بعد از این حرکت مردم بسیار در محافل دیپلماتیک مطرح شده که این حکومت حکومت لرزانی است و حتی با آن نمی شه توافقی کرد .
حالا من تفصیل این رو در برنامه های تلویویزنی می گم اما می خواستم به عنوان دستاورد تلاش هایی که داریم می کنیم در داخل و خارج بگم که خوشبختانه تاثیر اش رو گذاشته.
اما نکته سومی که می خواستم بگم مسئله بانک تات است . به عنوان یک نمونه که وقتی تبلیغ اش از تلویون پخش شده بعد از پخش آگهی اش مردم تحریمش کردن و البته خیلی مطرح است که سهامدار هایش آقای مجتبی خامنه ای و سپاه و .. هستند که من هنوز چون تحقیقاتم کامل نشده است نمی خوام رو اون ها تاکید بکنم.
اما تحریم مردم فقط به خاطر پخش آگهی تلویزیون. بیرون کشیدن پول از بانک باعث شد که مدیر عامل رو عوض کردند و بانک با مشکل جدی مواجه شده این اون کاری است که قدرت مردم و نشون می ده . یعنی نه تنها با بانک تات که با بانک های دیگه هم می شه این کار رو کرد هر کدوم ار تلویزیون آگهی کردن می توانند مشمول تحریم مردم واقع بشوند.
اما بریم سر بحث آخر که یک دوستی از شیراز برامون فرساده من خواهش می کنم به این فیلم دقت کنین من دو نکته رو می خوام بعدش بگم.
اول این که بچه ها در حال تظاهرات اند این آدم قصد دعوا داره و می خواد بین صفوف بچه ها دعوا درست کنه که مردم با هوشیاری اجازه این کار رو نمی دهند و او رو از صحنه خارج می کنن و اجازه نمی دن برخوردی پیش بیاد. من قضاوت نمی کنم که این آدم مامور رژیم بوده یا نه، اما این هوشمندی مردم است که اجازه پیش آمدن دعوا رو نمیدن.
نکته دوم که از اولی هم مهمتره این است که ببینید چند تا پیرمرد از طرفدارهای رژیم به این صورت وسط جمعیت میان و شعار «مرگ بر منافق» می دهند. اما ببینید بچه ها با این که تعداشون چندین و چند برابر اون هاست اجازه نمی دن برخوردی پیش بیاید و اجازه می دن آنها از وسطشون رد بشن و باهاشون درگیر نمی شوند.
این خیلی اصل مهمی است که مردم در روز قدس نشان دادن . این که با وجودی که اکثریت مطلق بودن در خیابون ها و اون اقلیت مطلقی که طرفدار حکومت بودن ، اقلیتی که در سه ماه گذشته خیلی بلا سر مردم آورده ، اما مردم هیچ کاری به کارشون ندارند. اجازه می دهند شعارشون رو بدن رد بشن و این نویدی است برای آینده دموکراسی در ایران که اقلیت هر چقدر هم که ناچیز باشه حق حرف زدن داره بنابراین این اصل رو یادمون باشه همه با هر عقیده ا ی با هر گرایشی با هر باوری علیه استبداد متحدیم.
اما یادمون باشه خط قرمزمون این است که با هیچ کس بین خودمن دعوا نمی کنیم و می دونیم هر که بر سر گرایش های مختلف در میان صفوف ما دعوا درست کنه دانسته یا نداسته ممکن است آب به آسیاب استبداد دینی و کودتاچی ها برزید.
این اصل طلایی رو یادمون باشه همه با هم متحد علیه کودتاچی ها و اختلافات درونی خودمون رو باید یاد بگیرم به روش دموکراتیک بحث کنیم و حل کنیم. متاسفانه از این حیث باید بگم وقتی در نیویورک بودم یک گروه خیلی اندک از کمونیست کارگری دیدم سعی کردنم بشمرم نزدیک بیست نفر بودن و شاید ده- بیست نفر به اسم طرفداری از سلطنت و گرنه خیلی از طرفدار های سلطنت این کار رو نمی کردند دو گروهی بودند که واکنشی نشان می دادن و این نشان می دادن که نمی خواهند دیگران رو تحمل کنند. و اگر پا می داد قصد داشتن دعوا کنند.
البته هشیاری بچه ها اجازه نداد اینجا هم این اتفاق بیافته از این حیث باید گفت بچه های خارج . از بچه های داخل الگو بگیرن که حتی طرفدارهای پر و پا قرص حکومت رو تحمل می کنند. این اون دموکراسی هست که دنبالش هستیم.
تا فردا شاد و پیروز، موفق و سربلند باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی.