September 28, 2009

خلاصه گفتار روزانه دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸

سلام، دوشنبه 6 مهرماه 88 و 28 سپتامبر 2009 میلادی
چهار موضوع:
یک- در مجلس خبرگان رهبری وقتی آقای دستغیب اعتراضش را بیان کرده ، جمعی از وکلای مجلس خواهان اخراج او شده اند و آقای خامنه ای او را نگه داشته است. یعنی به جای عزل و نصب رهبر توسط این مجلس، وکلا باید توسط رهبری عزل و نصب شوند. شاید در طول تاریخ بشر مجلسی به بیکارگی و بی خاصیتی و دست نشاندگی این مجلس خبرگان نداشته ایم. چون این مجلس تنها یک وظیفه دارد، آن هم نظارت بر کار رهبر و عزل و نصب او است. اما همین یک کار هم هرگز از این مجلس برنیامده است.

دو- افزایش درخواست های کشورهای 1+5 بعد از افشای سایت جدید ایران ، موضوع دوم است. این کشورها به ایران سخت تر گرفته اند. شاید این درخواست های سفت و سخت امروز را باید نقطه اختتام شکست های پی در پی سفر آقای احمدی نژاد دانست. چرا که ایشان نه فقط نتوانست با آمریکائیها رابطه دوستانه ای برقرار کند یا به رسمیت شناختن دولتش را توسط کشورهای دیگر پشتوانه کسب مشروعیت نماید، بلکه با فشار بیشتری مواجه شده است و حکومت کودتا بر سر دو راهی باخت – باختی قرار گرفته است که یا باید از غنی سازی اورانیوم و ادعاهای قبلی کوتاه بیاید یا با تحریم های سخت تری مواجه شود.
سه- سوالی از نصب کردن برنامه ها در دو کامپیوتر برای اتصال آن ها از طریق یک تونل مجازی مطرح شده است که آیا برای نصب این برنامه ها آنتی ویروس را باید از کار انداخت؟ پاسخ این است که نه الزماً. بستگی به برنامه آنتی ویروس شما دارد که اگر مشکلی برای نصب این برنامه ها ندارد، نیازی به حذف یا تغییر آن نیست و اگر با نصب این برنامه ها مشکلی است، آنگاه باید آن آنتی ویروس را تغییر داد.
چهار- اما نکته آخری بحث ما در مورد سپاه و فعالیت های اقتصادی آن است که بانک انصار را هم می خواهد تاسیس کند و در تحلیل نهایی، در ستون فقرات کودتا و حکومت آن سپاه قرار دارد. روز گذشته سپاه اشتباه بزرگی نمود و 51 درصد سهام شرکت مخابرات ایران را خریداری کرد. با این کار، سپاه سازمان بزرگی مثل مخابرات را که در دسترسی همه مردم قرار دارد در معرض برخورد، قرار می دهد. اگر چه برخورد با امکانات مخابرات ممکن است کار خود ما را هم لنگ کند اما مهم این است که در گستره کشور از یک تلفن عمومی ساده تا اشغال خطوط تلفن و در همه جا فلج سازی مخابرات، کار ساده ای است که مبارزه ما با سپاه را همگانی می کند.
تا فردا شاد و موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی.