October 16, 2009

متن پیاده شده روز جمعه ۲۴ مهر۸ ۱۳۸

جمعه 24 مهر ماه 88،16 اکتبر 2009 میلادی
چهار موضوع رو راجع بهش صحبت می کنیم
سیزده آبان
موضوع اول 13 آبان و سوالاتی است که دور و بر این حرکت هست،این از دیروز باقی مانده و من خیلی سوالات مختلف روسعی کردم که جمع و جور کنم ،امروز توضیح بدم البته خیلی هاش هم می مونه برای روزهای بعد که باز به تدریج راجع بهش صحبت می کنیم.
یک سری سوالات در این خصوص که آیا بریم جلوی سفارت روسیه،حتی کارهای تند تری رو بعضی ها نوشتن،بریم سفارت روسیه رو بگیریم وامثالهم. پاسخ من این هست که نه به هیچ وجه، اولا گرفتن سفارت زیر پا گذاشتن کنوانسیون های بین المللی که ایران هم امضا کرده و ملل متمدن دنیا به اون ها احترام می گذارند جزو کارهای جنبش سبز نیست،جنبش سبز جنبش آرام ، متمدن،صلح دوست و مدنی است که پرنسیپش ، شخصیتش ، منشش تا الان زبانزد شده در دنیا و جز یکی دو مورد که شاید در بیرون از ایران گاهی مختصری به درگیری کشیده شده حتی در سراسردنیا فعالین جنبش سبز ایرانی هایی که حرکت کردند سعی کردند که پاشون از مقررات فراتر نگذارند و این آرامش و صلح دوستی جنبش سبز بوده که ما رو این طور در دنیا محبوب کرده واین مظلومیت مردم ایران رو به دنیا منتقل کرده.

یادمون باشه این اصل طلایی مبارزات بدون خشونت را که ما در مواجه با مامورین حکومت با کسانی که در مقابل مون هستند هرگز کاری نمیکنیم که زدن ما دستگیر کردنمون برخورد با ما در ذهن او براش توجیه بشه ،این نا موجه بودن خشونت ورزی حکومت که به اصطلاح اون اصل استفاده «جو جیتسو» رو که جین شارپ میگه به وجود می آورد و ضربه ای رو که حرکت خشونت بار حکومت میزند چند برابر به خودش بر میگرداند که در همین چهار ماه دیدیم،اختلافات بزرگ ،اختلاف تا درون وزارت اطلاعات و دستگاه امنیتی کشور وریزش بسیج و ده ها اتفاق دیگری که افتاده.
مسیر های راه پیمایی
بنابراین گرفتن و حمله به هیچ سفارتی در دستور ما نیست، رفتن جلو سفارت روسیه هم در دستورمون نیست به دلیل اینکه به لحاظ حفظ امنیت خودمون اون چیزی که در روز قدس تمرین کردیم ،این روز هم خواهیم کرد. ما در مسیرهایی میریم که حکومت هم اعلام میکنه و این تاکتیکی که پیداش کردیم تاکتیک کار آمدی است،اگر بریم جای دیگه ممکن که بهانه داشته باشن که با ما برخورد بکنن،اگر بخواهیم سیاستهای روسیه رو محکوم بکنیم در پشتیبانی از دولت کودتا، مرگ بر روسیه ای که مردم میگن یا مرگ بر چین در هر کجای شهرهم میشه این شعار رو داد، احتیاج نداره که حتما جلودر سفارتشون باشه آدم تا این رو بگه مطمئن باشید که عوامل جاسوسیشون اون رو ضبط خواهند کرد،مطبوعات دنیا منعکس میکنند،فیلم ها و عکس هایی که شما می گیرید به همه دنیا خواهد رفت و حرف ملت ایران به گوش دنیا میرسه،احتیاج ندارد حتما جلوی سفارتخونه کشوری باشیم تا حرفمون رو بزنیم.
بنا بر این مسیر راهپیمایی ما مسیری است که قانونی و روشن حکومت هم از همون مسیرمیخواد حرکت کنه همون روز و همون ساعت برای اینکه بتونیم امنیتمون روحفظ بکنیم.
سوالای دیگه،سوال دیگه این هست که چرا وقتی ما چند میلیون نفرمیاییم در خیابون اگر بشینیم ممکن بلای «میدان تیانمن» چین سرمون بیاد؟ من این رو یک بار مفصل سعی کردم توضیح بدم که چرا در محور برخورد ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد و تا زمانی که این سپاه از اون سه اصلی که گفتیم نرفته در مر حله ای که توش دعوا شده باشد در مرحله متلاشی شدن باشد نمیتونیم کارهایی رو بکنیم که آکسیون نهایی محسوب بشه برای اینکه اون نیرویی که هنوز سر پا هستش و هنوز اون شکافهای بزرگ رو نخورده به جون همدیگه نیفتادن، بخشهایی از اون این امکان رو داره که ما رو سرکوب بکنه،
چه جوری؟ فرض کنید همه کف خیابون نشسته باشیم، اما چند تا گاز اشک آور، چند تا برخورد، پراکنده کردن جمعیت، اصول به اصطلاح ضد شورشگری که این نیروهای سپاه و امثالهم بلد هستند، کشتن چند نفردستگیری یک عده ،ممکن یک استادیوم رو خالی کنن چند هزار نفر رو دستگیر کنند بردارن ببرن اون جا اونوقت فضایی رو بعدش ایجاد میکنه که همون فضای بعد از تیانمن.
وقتی ما میتونیم آکسیون نشستن رو ما انجام بدیم مثل اوکراینی ها که قبلش اطمینان پیدا کرده بود نهضت به اصطلاح نارنجی در اوکراین که پلیس و ارتش اعلام بی طرفی کرده بودن و قرار نبود که مردم رو بزنن یا بکشن و این رو هم بگم اخباری هست که گروههای سپاه به شدت نا راضین درگیریهایی حتی درون پاره ای پادگانهای سپاه گزارش شده به گوش امثال مثل بنده رسیده ولی چون اطمینان قطعی ندارم هنوز اعلامش نمیکنم و کشمکشهایی که قبلا هم عرض کردم،این شایعاتی که به گوش ماها میرسه اگربه تحقق برسه یعنی در روز 13 آبان پادگانهایی از سپاه، بخشهایی از یک پادگان با بخشهایی دیگه ای درگیر بشن که بعضی از زمینه هاش هم هست و حتی حرفاش هم هست که به همون 13 آبان این انجام بشه اونوقت به پشتیبانی از اونها میشه در خیابون موند و آکسیون رو گسترش داد.
آمدن از شهرستان ها
این روز باز سوال دیگه ای هست که آیا ما از شهرستان ها بیایم تهران،شهر ما کوچیکه به تنهایی کاری نمیتونیم بکنیم بله اشکالی نداره اگر در هر شهری بتونیم پراکنده بشیم بسیار کار خوبی است ولی اگر واقعا در اون شهرامکان بسیج و حرکت نیست میشه به کمک بچه های تهران یا سایر شهرهای بزرگ دیگه ای اومد که اون روز اکسیون دارند، جابجایی کار بدی نیست.
تبلیغات برای 13 آبان
سوالات دیگه ای هست برای تبلیغات، آیا از رسانه اسکناس از رسانه اتوبوسهای دولتی و شرکت واحد ،ماشینهای دولت ، کوچه خیابون دیوار استفاده بکنیم برای دعوت به 13 آبان،13 آبان یادت نره، 13 آبان درخیابون ،حتما این کار رو بکنید و این مردم رو هم دلگرم میکنه به اینکه بیان.
نرفتن به سر کار در 13 آبان
نکته دیگه اینکه چون اون روز 13 آبان روز چهار شنبه هست و حتما هم مراسم صبح خواهد بود واجب که کارهامون رو ترک کنیم و بپیوندیم.
دعوت هایی که تا الان شده این هست که اون روزهیچ کس سر کار نمیره به کارخانجات به ادارات به مدارس به دانشگاه ها کسی نمیره و مرخصی میگیریم حتی اگر اجازه ندن همین طوری بیایم برای راهپیمایی که دولت هم اعلام میکنه و من خواهشم از بچه های فعال این هست که شروع کنن به اطرافیانشون به والدینشون به پدر و مادراشون به دوست و آشناشون به خواهر به برادر به محله ای ها بگن از حالا فکر بکنن که اون چهارشنبه 13 آبان رو سر کار نرن حتی به مغازه های محل، غیر از مغازه های ضروری، مغازه های خوار بار فروشی نانوایی و غیرو که ضروریات زندگی مردم خواهش کنن از کسبه هم که اون روز تعطیل کنن برای اینکه و اعلام هم کنن که می خواهیم بریم راه پیمایی که خطری براشون نداشته باشه ولی مجموع این ها می تواند ما را بسیج کند تا آن روز یک قدرت نمایی داشته باشیم و سنگ اول اعتصاب را هم در واقع به این ترتیب گذاشته ایم . ضمن این که آن حوادثی را هم که صحبت اش را می کنیم اتفاق بیافتد. خبررسانی فوری که من روز های بعدی راجع به آن بیشتر صحبت خواهم کرد. احتیاج به جمعیت زیاد و شاید همه مردم دارد.
ریزش نیروی بسیج
نکته دومی که می خواستم بگویم تجربه دانشگاه آزاد مرکز است و واحد پونک در واقع است که نشان داد که این ها به طور جدی مشکل بسیج نیرو دارند. چرا که بسیج ریزش کرده است.
آقای عراقی فرمانده سپاه تهران حتی صحبت کرده که ما باید بسیج را بازسازی کنیم و می خواهند نزدیک 13 آبان چون 8 آبان روز بسیج دانش آموزی است می خواهند هفته بسیج دانش آموزی اعلام کنند.
تمام مسئله این است که ما نمی توانیم بپذیریم که یک عده شب خودشان را مخفی کنند و روز صاف راه بروند. شب شکنجه کنند و مردم را بکشند و و صبح عادی می آیند می روند سر کلاس ، تو دانشگاه یا اداره . بنابراین، این ماجرا باید به ما کمک کند بسیج را که حالا واحد رسمی سپاه است خارج کنیم.
موضوعات تو این زمینه خیلی زیاد است که می گذارم برای فردا
تا فردا شاد و پیروز موفق باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی