October 23, 2009

متن پیاده شده روز شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸

سلام،
شنبه 2 آبان 88، 24 اکتبر 2009 میلادی
امروز راجع به 6 موضوع صحبت می کنیم.
حضور آقای کروبی در نمایشگاه مطبوعات
موضوع اول رفتن آقای کروبی به نمایشگاه مطبوعات و اتفاقاتی است که آنجا رخ داد که حتما در عکس ها و فیلم ها دیده اید که چطور مردم از ایشان استقبال کردند و جمعیت زیادی که آنجا بود در حمایت از آقای کروبی شعار دادند. و حتما دیدید که چطور یک عده ی محدودی به ایشان حمله کردند، عمامه از سر ایشان انداخته و کفش به سمت آقای کروبی پرتاب کردند و تلاش کردند که ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دهند. جالب اینجاست که ظاهرا خبرگزاری فارس عکاس مستقری در محل داشته که توانسته از زاویه یی خیلی خوب عکسبرداری کند و حتما از هم صحبت های وارونه ایی که خبرگزاری های فارس یا ایرنا در اینباره نوشته اند هم با خبر هستید.

اخباری که به دست من رسیده است نشان می دهد که بعد از برخوردی که دانشجویان با آقای صفار هرندی داشتند، که علیه وی شعار داده و یک نفر نیز به سمت او لنگه کفش پرتاب کرده بود، برای آقایان بسیار گران تمام شده است. در واقع سعی کرده بودند که یک کاری را طراحی کنند تا بلکه برخورد دانشجویان با صفار هرندی را جبران کنند. این به ما نشان می دهد که شخصیت های جنبش یا می بایست پیش از رفتن به میان جمعیت برنامه ی خود را مخفی نگه دارند تا طرف مقابل نتواند با تعدادی اندک ایجاد دردسر کند و یا اینکه بچه هایی که در محل حضور دارند می بایست بسیار جدی تر از اینها از شخصیت ها حفاظت و پشتیبانی کنند و اجازه ی بهره برداری به کودتاچیان را ندهند.
هدایت از سوی بیت رهبری
نکته ی دیگری که دریافت کردیم این بود که این قبیل امور وحوادث از سوی بیت رهبری هدایت می شود و این بار نیز دستور العملی ازبیت رهبری صادر شده بود مبنی بر اینکه ضربه ی حیثیتی که به کودتاچیان وارده شده است را به نحوی جبران کنند و همچنین تلاش کنند، با توجه به موضع گیری های آقای کروبی و مقاومتی که ایشان کرده اند، به حیثیت ایشان لطمه وارد کنند. به هر حال به نظر من باید بیشتر از اینها حواسمان جمع باشد، چرا که یک بخشی از مبارزه ی ما اکنون بر این روال شده است که شخصیت های کودتاچی را به هیچ جا اجازه ی ورود نداده و نمی گذاریم که در هیچ مکانی در امان باشند و در هر تجمع و رویداد قانونی همچون همین نمایشگاه مطبوعات حضور داشته و آنجا را سبز می کنیم. کودتاچیان برای اینکه از زیربار این فشار بیرون بیایند نیاز به بازسازی روانی داشته و برای این کار وانمود کنند که آنها هم در همه جا حضور دارند. چون کودتاچیان ادعا می کنند حامیان زیادی دارند و این مردم بودند که با آقای کروبی برخورد کردند، ما از آنها دعوت می کنیم که از این پس به دروغ متوسل نشده و اگر راست می گویند و طرفدارانی دارند در روز 13 آبان به طور صلح آمیز به خیابان بیایند و در این صورت جنبش سبز قول می دهد که نه تنها کاری با آنها نخواهد داشت بلکه از آن چهارنفر و نصفی هوادار آنها نیز محافظت خواهد کرد. دعوت می کنیم که در این روز به خیابان ها بیایند تا هم ما، ملت ایران، و هم دنیا ببیند که هواداران آقای خامنه ای و احمدی نژاد و کودتاچیان واقعا چند نفر هستند.
تشویق هنرمندان سینما
نکته ی دوم صحبت های امروز این است که خانم معتمدآریا، آقای پناهی و آقای تهماسب که گذرنامه هایشان توسل کودتاچیان توقیف شده است در بیانه ای اعلام کردند که ما بدون آن گذرنامه ها هم ایرانی هستیم. همچنین آقای بهرام بیضایی و چند از هنرمندان از شرکت در جشنواره ی فجر انصراف داده اند. بر اساس اصل کلی که هر کدام از شخصیت های کشور از قبیل هنرمندن، ورزشکاران، نویسندگان، متفکرین و روحانیون بزرگ که به جنبش سبز بپیوندند باید مورد تشویق ملت قرار بگیرند، این بار نیز باردیگر باید نشان بدهیم که ما قدرکسانی هستیم که به دریای خروشان ملت پیوسته اند و با این شخصیت ها در هر کجا که روبرو شدیم، از کوچه و خیابان گرفته تا همایش های مختلف، تکریم و تجلیل خود را از آنان نشان دهیم. همانگونه نیز باید دست از سرزنش شخصیت هایی که با کودتاچیان همکاری می کنند بر نداریم و به آنها نشان دهیم که تا زمانی که توبه نکرده، از ملت عذرخواهی نکرده و به قاتلان و متجاوزان و کودتاچیان پشت نکنند در میان ملت جایی نخواهند داشت.

دانشگاه آزاد استان یزد
نکته ی سوم این است که از یکی از شهرهای استان یزد، بچه های دانشگاه آزاد، تجربه ی خیلی خوبی را مطرح کرده اند. اینان گفته اند که روز اول ظاهرا هیچ کس در دانشگاه ما پشتیبان جنبش سبز نبود و نمی دانستیم که از کجا باید کار خود را آغاز کنیم اما یکی دو نفری که بودند شروع کردیم به شعار نویسی روی دیوار تا رفته رفته دیدیم که تعداد شعار نویس ها افزایش پیدا کرد و کم کم دوستان بیشتری پیدا کرده و حالا شبکه بندی خودمان را تشکیل داده و برای آکسیون های بعدی آماده می شویم.
دانشگاه ازاد تاکستان
همینطور هم از دانشگاه آزاد تاکستان ایمیلی برای من فرستاده اند و گفته اند که ما کارمان را شروع کرده و در سطح دانشگاه اعلامیه پخش کرده ایم که برای 13 آبان ساعت 10 صبح روبروی دانشکده ی علوم انسانی تجمع خواهیم کرد. همین جا می گویم که دانشجویان حتما این آمادگی را داشته باشند که اگر آن محل در اشغال نظامیان و کودتاچی ها بود هسته ای تظاهرات خود را در جای دیگری شکل بدهند یا اینکه به شرطی که خطر نداشته باشد آنها در محل رها کرده و تظاهرات را به شهر بکشانند. به هر حال این آمادگی را داشته باشند که تغییر مکان و تاکتیک بدهند.
تجربه دانشجویان امیرکبیر
تجربه ای که بچه ها از یزد فرستادند من را به یاد یکی از فعالان دانشگاه امیرکبیر می اندازد که برای من نقل می کرد که در اواخر دهه ی 60 وقتی وارد دانشگاه شد جو مخالفت با حکومت اصلا وجود نداشت و این فعال می گوید "چند بریده ی روزنامه را انتخاب کرده و در روی تابلوی اعلانات دانشکده قرار می دادم و دورتر می ایستادم و نگاه می کردم که چه کسی توجهش به این بریده ی روزنامه جلب شده و آنها را می خواند و به این ترتیب همفکران خود را پیدا کرده و شروع کردم به ارتباط گرفتن و هسته ایی را درست کردیم که بعد از مدتی توانستیم انجمن اسلامی دانشگاه را در دست گرفته و بعد از مدتی دانشگاه امیرکبیر تبدیل به یکی از قویترین دانشگاه ها در برخورد با جنایت های حکومت شد و هنوز هم هست." امروز این کار را با چند شعار ساده ی جنبش سبز، V جنبش سبز و یا زدن یک اعلامیه به تابلوی دانشگاه می توانید شروع کنید و در هر دانشگاهی می توانید همفکران خود را پیدا کرده و آن بحث هایی که راجع به شبکه سازی کردیم را شروع کنید.
مسئله هسته ای
نکته ی چهارم، راجع به موضوع هسته ای است که همانگونه که دیروز صحبت کردیم به دلیل ترسی که حکومت از داخل کشور و همچنین به خاطر اختلافاتی که در داخل حکومت هست و با وجود اینکه کودتاچی ها با نظر شخص آقای خامنه ای متمایل بودند که در جبهه ی خارجی مشکل خود را حل کنند تا بلکه بتوانند در داخل به رتق و فتق امور بپردازند اما در آخرین لحظه از امضای قراردادی که از دو هفته قبل آقای جلیلی قولش را داده بود سرباز زدند و دست و پای غرب و روسیه که با آقایان توافق کرده بودند درپوست گردو ماند. ایران پاسخ خود را به بعد موکول کرده است و به نظر می رسد که تشتت داخل حکومت تاثیر خود را گذارده و از اینکه بتوانند تصمیمی بگیرند ناتوان شدند.
دخالت بیت رهبری در کار دادستان جدید
نکته ی پنجم این است که دادستان تهران که به جای آقای مرتضوی آمده است در جایی به شخصی مطرح کرده است که "من روزی که آمدم فکر می کردم که بیش از همه از سوی سپاه تحت فشار خواهم بود اما بعد از مدتی دیدم که بیش از همه از طرف بیت رهبری به من برای انجام کارها دستور داده و فشار می آورند." به نظر من این موضوع نشان می دهد که چگونه سپاهیان کودتاچی تحت فرمان رهبری کار می کنند و یا این که بر عکس تا چه اندازه آقای خامنه ایی محتاج خواست نظامیان کودتاچی است و قوه ی قضاییه نیز تا چه میزان غیرمستقل و وابسته ی به آنهاست.
سیزده آبان
نکته ی آخر این است که راجع به 13 آبان و حرکتی که ما داریم مشاهده می کنیم که برخی بی حوصله شده اند و مطرح می کنند که ما باید در این روز کار را تمام کنیم. من به این عده می گویم که حوصله به خرج دهند چرا که جنبش ما در این چهارماه که از عمرش می گذرد تازه شکل گرفته و به حرکت درآمده است و برای رشد تشکیلاتی، جغرافیایی و موضوعی نیاز به زمان دارد.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرفراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی V