October 30, 2009

متن پیاده شده روز شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸

سلام، شنبه 9 آبان 1388 ، 31 اکتبر 2009 میلادی
امروز راجع به 6 موضوع صحبت می کنم.
سردار عیسی رضایی، قاسمی و شفیع زاده
در پی بحثی که درباره ی افشای فعالیت های اقتصادی سپاه داشتیم نام سه نفر، آقایان سردار عیسی رضایی، سردار قاسمی و سردار شفیع زاده، برای من ارسال شده با این عنوان که اینان نمایندگان سپاه هستند در خرید کارخانه های تراکتورسازی تبریز، کشتی سازی صدرا، معدن انگوران، آلومینیوم اراک و اخیرا هم شرکت بندری تاید واتر که یکی از بزرگترین شرکت ها در این حرفه است. خواهش من این است که هر گونه اطلاعاتی که از این سه نام دارید مطرح کرده و ارسال کنید تا مشخص شود که سرداران رانت خور و چپاولگران کارخانه ها و معدن های کشور چه کسانی هستند. حرف و حدیث های زیادی وجود دارد مبنی بر این که چگونه سپاه معادنی همچون معدن انگوران را به ثمن بخص به چنگ آورده است آن هم با پولی که باز از جیب کشور در بخش های دیگر بیرون کشیده است.


سیزده آبان
نکته ی دوم درباره ی 13 آبان است. من روز یکشنبه ساعت 9 شب به وقت تهران در برنامه ی دو روز اول به اجرای آقای فرهودی به صدای آمریکا می روم و چون دلواپس 13 آبان هستم سعی می کنم آخرین خبرها در مورد 13 آبان را در آن برنامه با شما در میان بگذارم. در مورد 13 آبان سه نکته را ذکر می کنم یکی اینکه تقریبا همه بر این موضوع توافق کرده اند که سه شنبه شب در تمام سطح کشور الله اکبر گفته شود. این کار به نوعی بسیج عمومی و همنوایی میان مردم ایجاد می کند برای راهپیمایی روز 13 آبان. نکته بعدی اینکه همانگونه که دیروز هم مطرح کردیم اگر در شهرهای کوچک مسیری را نمی شناسید برای راهپیمایی یا تجمع در روز 13 آّبان می توانید دانشگاه دولتی یا دانشگاه آزاد شهر را مرکز تجمع و حرکت قرار دهید.
نکته ی بعد صحبت های بچه های جنبش سبز است که می گویند اگر حکومتی ها از جمله آقای خامنه ای و آقای احمدی نژاد راست می گویند که طرفداران زیادی دارند در روز 13 آبان هواداران خود را به خیابان ها بیاورند و حامیان جنبش سبز قول می دهند که به آنها کاری نداشته و همانند روز قدس صلح جویانه اجازه خواهند داد که آنها هم شعار خود را بدهند اما اگر این نیروها بخواهند به مردم تعدی کرده و حکومتی ها دوباره لباس شخصی ها را به میدان بفرستد، آن وقت دیگر معلوم نیست که حکومت پاسخ صلح جویانه ای از خیل عظیم مردم دریافت کند و شاید واکنش مردم قابل مهار نباشد. البته من بعید می دانم که کودتاچیان دست به تعدی به مردم بزنند چرا که پیشتر جمعیت میلیونی مردم را دیده اند و می دانند که برخورد آنها بی فایده خواهد بود به ویژه که اصلا داوطلبی هم برای برخورد با مردم ندارند.
انرژی هسته ای
موضوع بعدی درباره ی پاسخ ایران به آژانس بین المللی انرژی هسته ای است. در واقع آنچه در خبرها آمده است نشان می دهد که تهران توافق قبلی را به طور کلی نقض کرده و و حاضر نیست که اورانیوم غنی شده را به بیرون بفرستد و خواهان این شده است که کار غنی سازی در ایران و زیرنظر آژانس انجام شود. پاسخ تهران حرف جدیدی دربرنداشته و به احتمال زیاد مورد موافقت طرف های مذاکره کننده و آژانس نیز قرار نخواهد گرفت. بنابراین احتمالا می بایست منتظر دور جدیدی از تلاش ها برای توقف غنی سازی باشیم که ممکن است به تحریم های بیشتر نیز بیانجامد. اتفاقی که در این میان افتاد نشان دهنده ی تذبذب آقای خامنه ای بود به طوریکه ابتدا آقای سعید جلیلی با حمایت بیت رهبری راهی گفت و گوها شده و قول هایی را به جامعه ی جهانی داد اما بعد تحت تاثیر فشارهای داخلی و به ویژه فشارهایی که از سوی برخی بخش های سپاه به بیت رهبری وارد شد، آقای خامنه ای حرف خود را پس گرفته و خلاف وعده ی خود عمل کرد و به این ترتیب حتی شورای امنیت کشور هم به زیر ضرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت.
پدر معنوی جنبش سبز
موضوع چهارم اینکه آقای منتظری دیروز ضمن اعلام همدردی با خانواده ی زندانیان سیاسی گفت که ما در روز میلاد امام رضا (ع) به احترام این خانواده ها عید نخواهیم داشت. یکی از دوستان نوشته اند که به جد باید آقای منتظری را پدر معنوی جنبش سبز دانست که واقعا هم همین گونه است. این اعلام موضع آقای منتظری هم حرکت خوبی بود و ما نیز می بایست همین خط را دنبال کرده و در تمامی عیدهای پیش رو اعلام کنیم که به یاد زندانیان سیاسی هستیم. همچنین مسیری را نیز که خانواده های زندانیان سیاسی دنبال می کنند که از برپایی تجمع به سمت تحصن و اعتصاب غذا می رود را نیز باید دنبال کرده و آنها در این راه حمایت کرد.
پخش اعلامیه ها
نکته ی پنجم در مورد اطلاع رسانی و پخش اعلامیه هاست. عکس هایی فرستاده شده از اهواز، تهران و دانشگاه تهران که نشان می دهد اعلامیه ها و پوسترهای زیادی در مورد 13 آبان تهیه و پخش شده است و در یکی از عکس ها نشان داده شده بود که در حدود 5000 اعلامیه و پوستر مربوط به این روز تکثیر شده بود. سخن آقای مخملباف را فراموش نکنیم که گفتند همه اینترنت ندارند پس مایی که از حرکت ها خبر داریم می بایست دیگران را نیز در جریان قرار دهیم. اکنون نیز در فرصتی که تا 13 آبان باقی است می توانیم با پخش اعلامیه و پوستر و یا چسباندن آنها، شعار نویسی و به هر شکل دیگر برای حرکت روز چهارشنبه اطلاع رسانی کنیم.
هنرمندان سینما
موضوع ششم مربوط است به اعتراض اخیر سینماگران کشورمان. جمعی از اهالی سینما که نام های بزرگان سینما در میان آنها دیده می شود به روند غیرمستقل کردن سینما، تعرض به حریم هنر و ستمی که از قبل دولت کودتاچی احمدی نژاد در چند سال گذشته و همین چند ماه اخیر بر سینمای ایران رفته است اعتراض خود را ابراز داشته اند. البته برخی نام ها همچون محسن مخلباف به این دلیل که ممکن بود برای سینماگران داخل کشور باعث دردسر شود در نامه ی اهالی سینما نیامده است. در اینباره نباید اصل کلی خود را که از قبل هم داشتیم فراموش کنیم و آن هم اینکه از شخصیت های هنری، فرهنگی و ورزشی که از در مقابل دولت کودتا می ایستند می بایست استقبال کرده و حمایت خود را از آنها اعلام کنیم.
به یک نکته نیز در پایان می خواهم اشاره کنم که یک دوستی برای من نوشته بود که شما در هنگام صحبت دست خود را زیاد تکان می دهید و این باعث برهم خوردن تمرکز من می شود. برای این دوستمان نوشتم و اینجا هم می گویم که سعی می کنم کمتر اینکار را انجام بدهم اما به هر حال این هم بخشی از شیوه ی صحبت کردن من است که ارادی هم نیست.
تا فردا شاد، موفق، پیروز و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی V