November 12, 2009

متن پیاده شده روز جمعه ۲۲ آبان ۱۳۸۸

سلام جمعه 22 آبان 88،13 نوامبر 2009 میلادی
امشب من چون در مسافرت هستم ناچارم که از کامپیوترو لپ تاپ استفاده کنم،کیفیت طبیعتا بدتر و بیشتر از 5 دقیقه هم نمیتونم صحبت کنم،چون با ایمیل باید ارسال بکنم برای گذاشتن روی سایت بنا بر این عذر خواهی میکنم و سریع میرم سر بحث هایی که داریم.
راجع به هفت موضوع سریع صحبت میکنم.
تجمع خانواده های زندانیان
موضوع اول تجمع خانواده های زندانیان سیاسی است که در مقابل قوه قضاییه تجمع کردند به همون جوری که خانواده ها قبلا هم گفتن دارن چند بار تجمع میکنن،درخواستهاشون رو مطرح کردن برای آزادی محاکمه، وکیل، ملاقات و سایر مسائلی که دارن وتهدید کردن که تحصن خواهند کرد و بعد از اون هم دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

نکته دوم این هست که در سنندج،دراعتراض به اعدام احسان فتاحیان راهپیمایی شد که نیروها به مقابله برخواستند،نیروهای سرکوبگران و به نظر من اعتراض درستی هم هست ،چرا که خشونتی که در کردستان میشه و در سایر نقاطی که اقلیتهای ما هستند بسیار شدیدتر از جاهای دیگر کشور و به خصوص حکم اعدام هم.
نکته سوم ،تظاهرات در دانشگاه علم و صنعت ودانشگاه خواجه نصیر بوده روز گذشته،یک نکته جالب این است که بچه های علم و صنعت شعارمیدادند که پول نفت چی شده ؟ خرج بسیجی شده. که به نظر من اعتراض و جهت گیری درستی هم هست و من این ها رو مقدمه برای 16 آذر میدونم.
حمایت از جنبش کارگری
نکته چهارم این است که 300 کارگر پیمانی در پالایشگاه آبادان دست به اعتصاب زدن برای دستمزد و حقوقشون.
و نکته پنجم هم این است که 450 کارگر هم در طرح توسعه پالایشگاه بندر عباس دست به اعتصاب زدن،باز هم مشکلشون ،مشکل حقوق و دستمزد و من فکر میکنم این ماجرا در بسیاری طرحهای کشور ادامه پیدا خواهد کرد برای اینکه دولت پولها رو قطع کرده ،پروژه ها را قطع کرده پول نداره همین الان هم کسری بودجه داره وهمون جوری هم که قبلا عرض کردم ،این از اولویتهای جنبش سبز که باید بتواند با جنبش کارگری اعلام نزدیکی و همبستگی بکند.
نکته ششم این است که امروز رییس جمهور آمریکا تحریم سالیانه ایران رو تمدید کرده،هر سال البته میکردن ولی به نوعی میشه گفت که این فرستادن علامتی به ایران و اگرادامه پیدا کند در کنار طرحی که قوه قضاییه آمریکا،دادستان مطرح کرده برای دولتی خواندن پاره ای از اموال ایران در آمریکاو طبیعتا بعدش توقیف اونها ،اگردر دادگاه ثابت بشه ،مجموعا میشه گفت علامتهایی است که به ایران فرستاده میشه برای اینکه کار رو سختتر خواهد کرد و سیاست نزدیکی و مشاوره وبه اصطلاح مذاکره احتمالا به بن بست منجر خواهد شد.
شانزده آذر
و اما آخرین نکته ای که میخواستم بگم مسئله 16 آذر که همون جور که صحبت کردیم،هدف 16 آذر امسال برگذاری مراسم در تمام دانشگاههای آزاد و دولتی، دعوت مردم به دانشگاهای آزاد و دولتی در تمام شهرها و اگر بسته باشه دانشگاه ها چند نقطه آلترناتیو و جایگزین که بتونن دانشجوها و مردم شرکت بکنن و بعد از ظهر از فاصله ساعت دو، سه به بعد در واقع دعوت دبیرستانها به پیوستن به دانشجوها یا موقع خروج از مدارس شعارهای جنبش سبز رو در همبستگی با دانشجویان دادن،
و نکته اساسی که روزهای بعد بهش می پردازیم ،مسئله این است که چگونه مراسم رو بگذاریم که اگر سی هزار،چهل هزار مزدور رو چهارده، پانزده میلیارد پول دادن خواستن حمله بکنن ما چگونه از خودمون دفاع بکنیم که نتونن بچه ها رو کتک بزنن.
بحثهای تحلیلی رومی گذارم برای روزهای بعد، تا فردا شاد ، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی