November 29, 2009

متن پیاده شده روز دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸

سلام دوشنبه 9 آذر88،30 نوامبر 2009 میلادی درباره 8 موضوع صحبت میکنیم .
موضوع اول اینکه خانواده های زندانیان سیاسی روز عید قربان در جلوی زندان اوین مراسمی رو برگزار کردند و دیگرانی هم با اونها همراهی کردند.

موضوع دوم اینکه واکنش شتابزده ایران به قطعنامه آژانس بین المللی انرژی که اعلام کرده ده مرکز دیگرمی سازد و بسیار هم جا خورده دولت ایران از اینکه چین و روسیه هم به این قطعنامه واکنش مثبت و رای مثبت دادند ،باعث شده که در دنیا یک موج جدید مخالفت با ایران به وجود بیاید که به نظر من بیش از پیش روند تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل برعلیه ایران رو تقویت خواهد کرد .

نکته سوم اینکه آقای حداد عادل در مجلس صحبت کرده و در واقع ایشون مطرح کرده که در سی سال جمهوری اسلامی دولت همواره امانت دار رای مردم بوده و هیچ تقلبی نبوده الا این بار که مخالفین چنین ادعایی رو کردند،انصافا باید گفت خود آقای حداد عادل در مجلس ششم وقتی که رای علیرضا رجایی رو باطل کردند،خوردند وهفتصد صندوق رو باطل کردند،تقلب در تقلب کردند تا آقای حداد عادل رو وارد مجلس بکنند،خود ایشون نمونه خیلی خوبی است از اینکه چگونه شورای نگهبان و وزارت کشور، قبلا هم دست در رای مردم کرده بودند،انتخابات دوره ریاست جمهوری قبلی و این بار که اساسا خجالت رو گذاشتند کنار واعداد تقلبی ساختند وبقیه قضایا .همین طور در این مقوله آقای همدانی ،فرمانده سپاه تهران هم صحبت از این کرده که دوازده نفر بسیجی قلابی دستگیر شدند و یک افراد عجیب و غریبی رو دارند مطرح می کنند،آقای حداد هم مدعی شده بیست بسیجی کشته شدند اصلا،که به نظرم از این ادعاها این آقایون قبلا هم کردند،وفقط باید ازشون خواست که اگر ممکن هست،روشن ،مشخص،با اسم ،با رسم به مردم گزارش بدن، اگرجرات دارن و اگر روشون میشه این دروغ هاشون رو بازتر بکنن.

نکته چهارم این است که ،آقای منتظری در صحبتهایی که داشته و روز یکشنبه منتشر شده ،مطرح کرده که بسیج قرار بود در راه خدا باشه ،نه راه شیطان.و ایشون در واقع با این تاکیدی کرده و انگشتی که گذاشته بر غیر شرعی بودن ضرب و شتمی که از مردم میشه و این که کسانی که این کارها رو میکنن ،حتی بایدکه دیه بپردازند به نظر من یک تاکید مجددی کردند بر اینکه کسانی که آلوده این قبیل امور شدند و میشوند بدانند که از مجرای شرعی ودینی هم خارج شدند.

نکته پنجم این است که حتما در خبرها هم دیدید که اون دبی ورلد در واقع،شرکت بزرگ دولتی دبی بدهی هاشو نمیتونه بپردازه به بانکها وبحث شده که ممکن ورشکست بشه و مجموعا شصت میلیارد بدهی های دولت دوبی قابل پرداخت نباشه، به هر حال بازارهای مالی دنیا رو تکون داده و صحبت از این است که ابوظبی که بزرگترین صندوق ذخیره ارزی رو داره،صحبت از بیش از پانصد میلیارد دلار موجودی ذخیره ارزی ابوظبی هست،به دبی کمک کنه .اما اونچه که به ایران مربوط است،این هست که به دنبال فشارهایی که به تجار ایران وارد اومده در مطبوعات مطرح که به دولت ابوظبی دارن فشار میارن غربی ها که شرط کمک به دبی این باشه که دبی،برای تجارت ایران و شرکتهای تجاری ایران سخت بگیرد و این دروازه دبی رو که الان بیشترین صادرات و واردات ایران از اون محل انجام میشه به روی تجار ایرانی بیش از پیش ببندند یا به کل ببندند،این از اون اتفاقاتی است که میتواند به شدت اقتصاد بیمار ایران روبیمارتر بکنه و ناتوانی دولت روکه این طور واردات رو گسترش داده در سالهای اخیرو این طور همه چیز رو تخم مرغ ها رو درصندوق دبی گذاشته،دهها شرکتی که سپاه پاسداران در دبی تاسیس کرده از اون طریق هزار کار میکنند، میتواند این ناتوانی و درماندگی اقتصادی دولت رو بیش از پیش تشدید بکنه و فشار وارد بکند بر گرده سازمانهایی مثل سپاه وکل دولت کودتایی.

نکته ششم این است که پارلمان هلند به عنوان اولین کشور اروپایی مصوبه ای رو گذرونده که از پارلمان اروپا خواسته که تمام اروپا در واقع تصویب بکنند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشمار سازمانهای تروریستی قراربگیره که اگر این مصوبه در اروپا انجام بشه طبیعتا بار بسیار بزرگی برای سپاه خواهد داشت .
نکته هفتم این که یکی از دوستان از شاهرود برای من نوشته که در روز بسیج اعلام کرده بودند می خواهند هشت هزار نفر را جمع کنن و کلی وعده و وعید و جایزه داده بودند اما در انتها بیش از دویست نفر جمع نشده بودند که اسباب آبروریزی شدند در شاهرود. همین داستان در شهرهای دیگر هم بوده از جمله تهران که قبلا صحبت کرده بودیم و این همون صحبت شش میلیون است که می کردند اما آخرش بیش از چند ده هزار نفر باقی نموند و این تاکیدی است بر این که ریزش بزرگی داشته اند.
اما مطلب آخری بحث 16 آذر است همون طور که دیروز هم صحبت کردیم 16 آذر بااعلامیه ای که جنبش سبز دانشجویی داده دعوت کرده از همه که به دانشگاه ها بروند و مراسم به صورت هم زمان بعد از ظهر 16 آذر در همه دانشگاه ها باشد. – دانشگاه های آزاد و دولتی سراسر کشور- و مردم از این فضا استفاده کنند یا در دانشگاه ها به دانشجویان بپیوندند یا اطراف دانشگاه ها یا جاهای دیگر شهر فعالیت کنند.
من این بخش را تاکید مجددی روی اش می کنم. در روز 16 آذر که من اسم اش را تنوع تاکتیک ها گذاشته ام. وقتی که نیرو های سرکوبگر در سطح تمام کشور درگیر هستند که در عمل هم دیده ایم که تعدادی ندارند و مزدورانی که استخدام می کنند چند ده نفر به هر دانشگاهی بیشتر نخواهد رسید. فرصت خیلی خوبی است که مردم در هر کجای شهر ها ، در نزدیکی هر دانشگاهی اگر می توانند پیاده یا سواره بپیوندند و کمک بکنند.
یعنی ایجاد ترافیک، بوق زدن ، شعار دادن و تظاهرات پراکنده به ویژه در اطراف دانشگاه ها اولین کاری است که مردم می توانند در روز 16 آذر انجام بدهند و تمرین خیلی خوبی است که ما پراکنده در سطح کشور ولی هماهمنگ انجام می دهیم. اگر کسی به نزدیکی دانشگاه ها هم نمی رسد هر کجای دیگر شهر هم می تواند این کار را انجام دهد.
محور دوم این است که در روز 16 آذر می شود در هر نقطه ای تظاهرات پراکنده، تجمع پراکنده و شعار دادن داشته باشیم که با ز هم من این جا تاکید می کنم چه مراسم داخل دانشگاه و چه خارج دانشگاه فیلم و عکس نباید فراموش شود.
اما مطلب آخر که من از پیشنهاد دوستان استخراج کردم شعار نویسی وسیع روی دیوارها، مکان های عمومی و ماشین های پلیس و اتومبیل های دولتی و یا اتوبوس ها . و سایر کارهای ابتکاری با توجه به این روز می تواند انجام شود. ولی نباید فراموش کرد فیلم و عکس تهیه شود و روی اینترنت گداشته شود تا دیده شود چگونه در سراسر کشور می توانند مردم مخالفت خودشان را نشان دهند و این تمرین خوبی است برای دهه محرم و تاسوعا و عاشورا.
تا فردا شاد پیروز موفق و سرافزار باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی