November 30, 2009

متن پیاده شده روز سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸

سلام
سه شنبه 10 آذر 88، اول دسامبر 2009 میلادی
درباره هفت موضوع امروز صحبت میکنیم:

موضوع اول اینکه از شهر خمین برای من نوشته بودن که کمیته ای که درست کرده اند فعالیت هایی که کردند باعث شده که شعار نویسی در سطح شهر افزایش پیدا کنه و دارند امادگی پیدا میکنند برای مراسم 16 اذر.

نکته دوم اینکه از دانشگاه رازی برای من عکس فرستاده بودند که جلوی سلف سرویس مرکزی چه جوری روی دیوارها و راه پله و جاهای دیگه شعار نویسی شده و حکومت دائما اونهارو رنگ زده و چیزی که جالب بود اینکه اون کسانی که رنگ زدن با رنگ سبز روی شعارهای بچه ها رنگ زده بودند.

نکته سوم اینکه پنج ملوان انگلیسی در حالیکه از بحرین به کویت میرفتند در خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی دستگیر شدند و خبرش دیروز اعلام شده چهارشنبه گذشته ظاهرا این برخورد به وجود اومده و این نگرانی رو باز ایجاد میکنه که ژنرال های سپاه وقتی ناتوان بشوند در مقابله با مردم مثل ژنرال های ارژانتینی در کودتای 1986 دست به ماجراجویی بیرون از مرزها بزنند، به هر حال این خبر رو با دقت باید دنبال کرد و هر نوع بحران افرینی سپاه در بیرون از مرزها رو باید بهش حساس بود.

نکته چهارم اینکه هنگامه شهیدی روزنامه نگار و فعال جنبش زنان از فعالین کمپین یک میلیون امضا به دنبال احمد زید ابادی مثل اون به شش سال زندان محکوم شده و این احکام سنگینی که این دادگاه ها دارند صادر میکنند به نظرم ادامه اون فضای رعب و وحشتی است که فکر میکردند میتونند ایجاد بکنند در حالیکه مدتیه این مساله کارامدیش را از دست داده و به نظر هم نمیرسه که صدور این احکام رو بتوننن ادامه بدن و به هر حال دیر و زود ناچارن که بشکننشون.

نکته پنجم این که دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، بیش از 400 دانشجو، در مقابل سلف سرویس مرکزی دست به اعتصاب غذا زدن و در اعتراض به دستگیری مهرداد بزرگ دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی و سایر زندانیان دانشجو و از خوردن غذا اجتناب کردن و این اعتراضات دانشجویی رو من کماکان به عنوان مقدمه ای میبینم برای دوشنبه اینده و روز 16 اذر.

نکته ششم اینکه در خبری خصوصی داشتیم که در حدود دو هفته قبل اقای خامنه ای با اقای رفسنجانی صحبت کرده و به او قول داده که جلوی حملات به او و حرفهایی که علیه خودش و خانواده اش میزنن رو بگیره به شرط اینکه او هم بره و از چهره های شاخص جنبش سبز بخواد که تن بدهند به اشتی و کوتاه بیان.
به هر حال همونجور که قبلا هم صحبت کردیم حکومت ضرب اول اقای خامنه ای و کودتاچی ها فکر میکردن که با چند بار سرکوب، کشتن، زندان و ایجاد ارعاب جنبش میخوابه و حالا که متوجه شدن که نه فقط جنبش نمیخوابه بلکه داره رشد هم میکنه و بزرگتر هم شده دنبال راه های اشتی هستن بلکه بتونن اون رو ساکت بکنن.

اما به هر صورت چهره های شاخص جنبش سبز هم پافشاری داشتن بر اینکه تا رای مردم پس داده نشه یعنی ابطال این نتایج قلابی انتخابات پیش شرط هر شرطی است به اضافه اینکه ازادی زندانیان سیاسی، جبران خساراتی که به شهدا و مجروحین وارد شده و همینطور هم محاکمه امرین و عاملین این جنایات. این چهار شرط پیش شرط هر صحبتی است که بخواهد راجع به خواست های مردم بشه ضمن اینکه اینها حد اقل و کف مطالبات مردم خواهد بود. بنا براین فکر میکنم به دنبال این شکست ماموریت اقای هاشمی بوده که اقای حداد عادل دیروز هم مطرح کردیم شروع کرده به حمله کردن علیه امثال اقای مهندس موسوی و چهره های شاخص جنبش و فکر میکنن که دوباره بلکه با تحدید بتوانند کاری بکنند. به هر حال این فرسایشی که الان جنبش داره به حکومت میده، مرحله ای که داره در مرحله فرسایش دادن کودتاچی ها حرکت میکنه تاثیرات خودش رو گذاشته از جمله این فعالیتی که شخص اقای خامنه ای کرده و به نتیجه نرسید.
نکته اخری که میخوام بگم راجع به 16 اذره که روزهای قبل هم راجع بهش صحبت کردیم. کنش سیاسی یا اکسیونی که در سطح تمام دانشگاه های کشور، ازاد و دولتی همزمان بعد از ظهر روز دوشنبه 16 اذر قراره که انجام بشه. و این همزمان بودن به ما این امکان رو میده که این ضعف کودتا چی هارو که حتی ده هزار نفر رو نمیتونن جمع بکنن برای به رخ کشیدن و نشون دادن به مردم در روز عرفه، چیزی که قول داده بودن شش میلیون ادم جمع میکنن این رو مامیتونیم که کاملا محک بزنیم و کاملا انداره بگیریم. ضمن اینکه باید مطمئن باشیم که کودتا چیا به دلیل اینکه امکان ندارن به همه دانشگاه ها حمله بکنن ممکن است چند دانشگاه بزرگ رو انتخاب بکنن و اونجاها بخوان قدرت نمایی بکنن. به همین دلیل من خواهشم از مردم، بحثی که دیروز میکردیم که به دعوت دانشجوها قراره برن به دانشگاه ها، این است که اصرار نداشته باشن که مثلا حتما همه برن به دانشگاه تهران یا الزاما همه در شیراز برن به خوابگاه باغ ارم یا یک نقطه خاص دانشگاه شیراز، پراکنده شدن و کار گسترده در سطح کشور ولی هماهنگ تمرین درستی است که ما در 16 اذر امسال میتونیم بکنیم به عنوان مقدمه ای برای اکسیونهای ماه محرم.
اما دیروز صحبت کردیم درباره اینکه چگونه میشه تنوع تاکتیک داشت در سطح شهرها از جانب مردم و محورهایی که روز قبل تر از اون صحبت کردیم، امروز من میخوام راجع به یک نکته دیگه صحبت بکنم.

از اون هفت محوری که در اعلامیه جنبش سبز دانشجویی بود در مورد 16 اذر یک محور این بود که ما در 16 اذر ضمن اینکه حواسمون هست که به خشونت ورزی کشیده نشیم و در دام حکومت نیفتیم برای اینکه خشونت ورزی کنیم اما ضمن اون باید تدارکاتی کرده باشیم، امکاناتی رو دیده باشیم که امکان اینکه مزدورها هم حمله بکنن، کتک بزنن، برخورد بکنن، زخمی بکنن و دستگیر بکنن در دانشگاه ها رو نداشته باشن. من به همین ضرورت با جمعی از دوستان فیلمهای 13 ابان رو تا اونجایی که امکان داشت مرور کردیم ه چرا در اون روز تونستن که مزدورایی که به خیابون اورده بودن کتک بزننن و شاید چهار پنج هزار نفر ما زخمی و دست و پا شکسته داشتیم. اولین چیزی که کاملا جلب نظر میکنه مرور این فیلمها کاملا نشون میده قسمتی از این اصلی است که قبلا صحبت کردیم. هر وقت جمعیت ما زیر بیست نفر سی نفر شده مزدورها امکان پیدا کردن که حمله بکننن بنا بر این خواهش من از دانشجویان عزیز این است که در دانشگاه هر مراسمی که دارن یا اگر به دلیل حمله مزدورها میخوان از دانشگاه بیان بیرون و گریز داشته باشن و پراکنده بشن حتما و حتما هرگز نگذارن که جمعیتشون زیر بیست-سی نفر باشه و در دسته های پنجاه نفر به بالا حتی المقدور حرکت بکنند.
نکته دوم اینکه باز در مرور این فیلم ها دیده شد که هر وقت یک نفر تنها گیر افتاده و مزدورا بهش برخورد کردن به محض اینکه دیگران به شرط اینکه بیشتر از سه چهار نفر بوده باشن حاقل برگشتن و اومدن که دوستشونو نجات بدن این کار باعث شده که موفق باشند ولی اگر یک نفر برگشته، دو نفر برگشته اونها هم کتک خوردن بنابراین اگر کسی هم از جمع جدا موند و گیر مزدورا افتاد بلافاصله چند نفر باید برگردن و اون رو به جمع برسوننش.
نکته اخر در مورد این مساله این است که باید در روز 16 اذر این حرکت سریع و تنوع حرکت رو رعایت کرد، چیزی که در 13 ابان کمی ازش کوتاهی شد یعنی وقتی مزدورا دست به حمله در میدون هفت تیر زدن اگر تنوع حرکت سریعتر اتفاق می اقتاد کمتر کتک خورده پیدا میکردیم. در 16 اذر باز خواهش من ایناست که تحرک بیشتر رو در دستور قرار بدبم به اضافه اون زمینه هایی که برای جلوگیری از حمله موتورسوارها و امثالهم که قبلا راجع بهش صحبت کردیم که شاید باز هم این کارو بکنیم.
تا فردا شاد، پیروز| موفق و سر افراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانیV