December 10, 2009

متن پیاده شده روز جمعه ۲۰ آذر ۱۳۸۸

سلام
جمعه 20 آذر 88،11 دسامبر 2009 میلادی
امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.
اعلامیه گروهی از ارتش ها
موضوع اول اعلامیه جمعی از فرماندهان و پرسنل واحدهای مختلف ارتش است،این اعلامیه که در آن به صراحت به آن بخشهای متجاسر سپاه اخطار شده که حق ندارند رو در روی ملت بایستند و سلاح ارتشی و سپاهی باید درخدمت دفاع از ملت باشد ، امضای جمعی از فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، خلبانان، ستاد مشترک ارتش، و گروه سی وسه توپخانه اصفهان ،هوانیروز و بخشی از واحد های ارتش را دارد .
من فکر میکنم که این واکنش ارتش باید بخشی از حرکتی باشد که بدانیم ملت ایران می کند، و طبیعتا ارتش هم به مانند بدنه سپاه بخشی از بدنه ملت است واین واکنشی است که به صورت طبیعی از خود نشان می دهد و در واقع با این حرکت من فکر می کنم که زمینه مساعد تر بشود که اولا ما بیش ازگذشته مواظب حفظ دیسیپلین مبارزات بی خشونت باشیم و تاکیدمان بر تداوم راه مبارزات مدنی که داریم را قویتر بکنیم

نکته دیگر این است که هر چه به صحنه های نهایی مبارزات مان نزدیکتر می شویم ،حفظ همبستگی ملی، حفظ یکپارچگی ما در همه جبهه ها، همه جناح های سیاسی، فکری،عقیدتی که هستند واجب تر می شود به خصوص این که با حرفی که مهندس موسوی زدند که ما اختلافات خودمان را به رسمیت می شناسیم و در واقع صندوق رای که تعیین کننده خواهد بود این راهنمای خیلی خوبی است که تمام طیف های ملت در کنار یکدیگر بتوانیم کار بکنیم و امیدوار هم هستیم که نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی کشور در دفاع از مبارزه صلح آمیز و بی خشونت ملت ایران آنها هم یکپارچه باشند و کمک بکنند به اینکه حاکمیت ملی در مقابل حاکمیت جمعی سردار و آدمهای فاسد و سودجوورانت خوار بتواند محقق شود.

سخنرانی اوباما
نکته دوم نظق آقای اوباما در مراسم اهدای جایزه صلح نوبل است که به صراحت از ایران و ملت ایران نام می برد و به صراحت مبارزات ملت ایران را مطرح کرده و در پایان هم گفته ای بسا کسان دیگری از او مستحق تر بودند برای دریافت این جایزه ، کما این که خیلی از مطبوعات از جمله روزنامه واشنگتن پست نوشتند که ای کاش این جایزه را به ندا آقا سلطان و ملت مبارز ایران و جنبش سبز ملت ایران می دادند. خیلی هم مطرح است که شخصیت سال مجله تایم جنبش سبز ملت ایران خواهد شد برای مبارزاتی که مردم کرده اند.

بدترین دیکتاتور سال از ایران
در همین رابطه نکته سوم را می گویم و آن این که دانشگاه اسلو هم هر سال در نروژ به موازات جایزه صلح نوبل بدترین دیکتاتور سال را انتخاب می کند و در سرکوب آزادی و حقوق مردم بیشترین نقش را داشته و امسال این جایزه را به آقای خامنه ای دادند به عنوان بدترین دیکتاتور سال در میان 11 نامزدی که داشتند به هر حال فکر می کنم مبازرات مردم ایران به خصوص اتفاقاتی که در 16 اذر امسال افتاد مجداد توجه تمام دنیا را جلب کرد و تمام مطبوعات دنیا را وادار کرد که مبارزات ملت ایران را منعکس کنند و به احتمال زیاد این صحبت آقای اوباما و سایر اتفاقاتی که افتاده باید واکنشی به مبارزات ملت ایران به ویژه در روز 16 اذر دانست. یک بار دیگر مردم نشان دادند از تهدید نمی ترسند و با زیرکی مبارزات خود را ادامه می دهند.
حمله مصلحی به هاشمی
نکته چهارمی که می خواستم بگویم این که آقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات کابینه کودتایی دولت آقای احمدی نژاد حملات شدیدی را کرده به آقای رفسنجانی و بدون آن که صراحتا اسم بیاورد اما در واقع خط و نشان کشیده و آن چیزی که بیش از همه برای این آقای وزیر اطلاعات که در واقع باید او را مدیر تصفیه این وزارت خانه بدانیم که از طرف سپاه گذاشته شده که پرسنل وزارت اطلاعات و مدیرانش را تصفیه کند.
اما در واکنشی که نشان داده بیشترین جایی که ابزار ناراحتی کرده آن جایی است که آقای رفسنجانی گفته اگر مردم ما را نخواهند و ما را قبول نداشته باشند ما کنار می رویم و این تاکیدی است بر این که تنها و تنها پایه مشروعیت و حقانیت هر نظام حکومتی فقط رای و مقبولیت مردم است و آقای خامنه ای که با جعل کردن یک حق الهی برای خودش برای منصب ولایت فقیه از پرسنل سپاه و نیروهای مسلح می خواهد که برای حفظ او مردم را بکشند ، در واقع یک جعل دینی کرده است و بزرگان دینی هم هرگز یک همچون چیزی را قائل نیستند که کسی علی رغم خواست مردم بخواهد به مردم حکومت کند و بگوید من یک حق الهی دارم به خصوص در زمان غیبت امام زمان آن چنان که بسیاری از فقها ذکر می کنند از جمله آقای منتظری حقانیت حکومت ها فقط و فقط به رای مردم است و این رای مردم این خواست مردم است که یک حکومتی را مشروع می کند لذا این را عرض می کنم به خصوص برای کسانی که احتمالا در بخش هایی از سپاه یا نیروی انتظامی فکر کنند که شرعا موظف اند از کسی که اکثریت ملت او را نمی خواهد دفاع کنند. شرع هم صحه می گذارد که حاکم باید تسلیم رای اکثریت مردم باشد.
جایزه حقوق بشر برای منتظری
نکته پنجمی که اعطای تندیس حقوق بشر در سال گرد تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر از سوی کانون مدافعان حقوق بشر به آقای آیت الله منتظری است که انصافا بهترین گزینه است و محترم ترین کسی است. ایشان که مبارزات اش در راه حفظ حقوق ملت ایران از سال ها پیش آغاز شده، بار ها و بار ها در عمل این پای مردی خودش ا در حفظ حقوق ملت نشان داده است .
تاسوعا و عاشورا
نکته ششمی که می خواستم بگویم این است که در تاسوعا و عاشورا و دهه محرم که در پیش است حرکت مردم در هر منطقه ای پراکنده شکل می گیرد ولی حتما و حتما در روز تاسوعا و عاشورا در تمامی شهر ها یک محور انتخاب خواهد شد که همه در ان جا حضور خواهند داشت وآرام ارام هم این موضوع مطرح می شود که تجمع بزرگ ملت ایران در روز تاسوعا و عاشورا به منزله رفراندم بزرگی است که ملت ایران در ان نشان خواهد داد که دولت کودتایی و شخص آفای خامنه ای و حکومتی که بر اساس زور بنا شده است را نمی خواهند . حرکت مردم در این دو روز از حساسیت بالایی برخوارد است و توجه دنیا هم به این موضوع جلب شده است .
یادآوری منابع
به همین دلیل فکر کردم یادآوری بکنم از کتاب هایی که قبلا راجع به آن صحبت کردیم و مجداد ضمیمه برنامه ها بکنم امروز و فردا. یکی کتاب ضد کودتای جین شارپ و بروس جیینکنز است . دیگری کتاب لهستان ، قدرت همبستگی است به تجربه مردم لهستان بسیار برای ما خوب است.
کتاب دیگر از دیکتاتوری به دموکراسی است نوشته جین شارپ ، کتاب دیگر جنوب امریکا ، پیکار برای حقوق شهروندی است که مبارزات سیاهان آمریکا را برای حقوق مدنی نشان می دهد مقاله ای هم نوشته اقای جرمی بیچر است و به جنبش سبز ملت ایران هدیه کرده به نام اعتصاب های اجتماعی که در ان به خصوص اعتصاب های کارگری را آقای بیچر توضیح داده است .
من بحث بیشتر راجع به این منابع را می گذارم برای فردا به همراه بقیه منابعی که یاداوری می کنم و خواهشم این است که حالا مبارزات دارد وارد مراحل جدید می شود این کتاب ها را بچه ها اگر نخوانده اند حتما بخوانند و یادآوری بکنند چرا که ما به افزایش دانش خود درباره مبارزات بی خشونت و مکانیسم های آن بیش از پیش احتیاج داریم.
شاد و پیروز و موفق باشید
تا فردا به امید پیروزی ایران و ایرانی