December 16, 2009

متن پیاده شده روز پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸

سلام
پنجشنبه 26 آذر 88، 17 دسامبر 2009 میلادی
امروز در مورد 5 موضوع صحبت می کنیم:
موضوع اول؛ یک نفر از اعضای سابق بسیج از کشور بیرون آمده و با تلویزیون کانال 4 بی بی سی مصاحبه کرده که حتما خیلی از شما دیده اید ( روی یوتیوب و خیلی سایت ها است) اما نکته ای که در صحبت های این آدم جالب است افشا گری است که از توطئه انتخاباتی می کند، که گفته شده بوده که آقای خامنه ای پشتیبان احمدی نژاد است و آقایان را به تقلب ها در طول انتخابات کشانده اند و بعد هم اذعان بر اذیت ها، آزار ها و تجاوزهایی که بعد از انتخابات و در جریان سرکوبی مردم انجام گرفته، به هر صورت این مصاحبه 15 دقیقه ای به نظر من به منزله یک سند می تواند از آنچه که انجام شده قلمداد بشود

موضوع دوم؛ کارکنان شرکت آونگان اراک در مقابل فرمانداری اجتماع کردند و خواهان پرداخت دستمزدهای معوقه شان شده اند. این کارخانه مثل خیلی کارخانجات دیگر با مشکلات مالی دست به گریبان است، کارخانه ای که خیلی ساده دکل های انتقال برق می سازد، کارخانه ساده و سود دهی بوده که الان به این روز افتاده و حقوق کارکنانش را نمی پردازد، حقوقی که شاید به مزدورها می دهند ( جمع می کنند و به خیابان ها می آورند) که اگر حقوق یک روزی که به مزدوران می دهند، کنار بگذارند می توانند حقوق یک ماه کارگرها و امثالهم را بپردازند.
به هر صورت این مشکل کارخانجات کماکان ادامه دارد و متاسفانه باید گفت که روز به روز وضع کارخانجات و کل اقتصاد اقتصاد کشور بدتر می شود.
موضوع سوم؛ صحبت های آقای منتظری است که مثل همیشه صحبت های بسیار مهم و معناداری است و دست روی نکات بسیار خوبی گذاشته، از نهج البلاغه، از زمینه های مختلف ولی یک از نکاتی که بسیار بسیار قابل توجه است اینست که راجع به آقای خمینی می گوید آقای خمینی مرد بزرگی بود اما معصوم نبود، او هم خطا داشت و در واقع کل این بساطی را که حکومت راه انداخته زیر سئوال برده، و شدیدا هم مطرح کرده است که این جنجالی را که حکومت درست کرده، از بیخ اشکال دارد و مردود است. و من فکر می کنم هیچ کس نمی تواند بهتر از آقای منتظری راجع به آقای خمینی اظهار نظر بکند برای اینکه سال ها سال قبل از انقلاب ایشان را می شناخته و معروف است که آقای منتظری که یکی از شاگردان بسیار مبرز حوزه علمیه بوده، او با چند تن دیگر رفتند و آقای خمینی را وادار کرده اند درس فقه بگوید و در واقع او را به سمت مرجعیت ببرند و در این مسیر بیندازند. در هر صورت حرفی که آقای منتظری زده به نظر من تکلیف خیلی ها را که ممکن است فکر بکنند حکومت توطئه ای کرده و مثلا باید بروند و از آقای خمینی دفاع بکنند، را روشن کرده و توضیح داده که آقای خمینی چه مشکلاتی داشته است.
موضوع چهارم؛ اینست که طرح بستن دانشگاه ها گویا در شورای امنیت کشور مطرح شده بوده و اخباری که از درون شورای امنیت کشور بیرون آمده حاکی از اینست که آقای علی لاریجانی در این جلسه مطرح کرده است که ما گرفتار بحران مشروعیت و بحران کارآمدی هستیم و اگر اقتدارمان هم زیر سوال برود با بستن دانشگاه ها که گویی نمی توانیم امنیت را در دانشگاه ها حفظ کنیم، آنوقت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. من فکر می کنم این اعتراف آقای لاریجانی در جلسه، که ای کاش ایشان این شجاعت را داشت و این حرف را علنی هم می زد، اعتراف درستی است هم به بحران مشروعیت نظام و هم بحران کارآمدی که در نتیجه برای نظام بحران مقبولیت به بار آورده، و هم زیر سوال رفتن اقتدار نظام که متاسفانه این نظام اقتدارش را در سرکوب و آدم کشی جستجو کرده در حالی که اقتدارش را باید در همراهی مردم و گوش کردن به خواست مردم و پشتیبانی از خواسته های مردم جستجو می کرده است.
این اخوان لاریجانی که دو تا قوه دستشان است، آقای صادق لاریجانی هم آمده خط و نشان کشیده برای چهره های شاخص جنبش و مجددا به زبان آمده که می گیریم و محاکمه می کنیم و به نظرم ایشان کسی است که به منسب ریاست قوه قضائیه به شرطی تکیه زده که آنچه که آقای خامنه ای می خواهد و سپاهی ها می خواهند، بیاید و تکرار بکند و حرف هایی را زده که خلاف اطلاعاتی است که بسیاری از دست اندرکاران خود نظام دارند و در جلسات خصوصی هم مطرح می کنند.
موضوع پنجم؛ مربوط به روز جمعه است. مراسمی که حکومت خواسته اعلام بکند روز جمعه بساطی که درست کرده اند برای دفاع از آقای خمینی و محکوم کردن پاره کردن عکس آقای خمینی، امروز آقای مجید انصاری از روحانیون مبارز اعلام کرده که به هیچ وجه در این مراسم شرکت نمی کنند. همان طوری که قبلا هم صحبت کردیم به حرکت سیاسی خوبی که آقای موسوی، کروبی و روحانیون مبارز کردند این بود که گفتند به ما اجازه بدهید ما راهپیمایی و تظاهرات خودمان را داشته باشیم. حالا که حکومت اجازه نداده مسئولین و چهره های شاخص جنبش در تظاهرات شرکت نمی کنند و به این ترتیب هیچ کدام از ما هم نباید شرکت بکنیم.
مخصوصا جمعه ما باید کاملا کنار بنشینیم تا آقایان بیایند جلوی دانشگاه تهران و جاهای دیگر کشور و ما یک بار دیگر ببینیم که چند نفرند. کسانی که مدعی هستند 24 میلیون رای دارند، حالا که خود آقای خامنه ای به میدان آمده، آقای خمینی راه هم به کمک گرفته اند باید روز جمعه دیده بشود که چند نفرند. البته پیشاپیش قابل حدس است که در یکی دو شهر به خصوص در تهران مطمئنا می روند و آدم هایی را جمع می کنند و می آورند، لذا خواهشم از بچه های خوب تهران اینست که بی صدا بدون اینکه در خطر قرار بگیرند فیلم و عکس از این آدم ها تهیه بکنند و اگر می توانند به خیابان های اطراف دانشگاه سر بزنند برای اینکه احتمالا اتوبوس هایی که این ها را می آورند آن دور و بر ها پارک می شود بنابراین مثل کاری که بچه های اصفهان مثلا کردند در میدان نقش جهان و نشان دادند که دوهزار تا آدم هم نبودند و یک تعداد از بچه ها را هم به زور از مدرسه آورده بودند، یا کاری که بچه های تبریز کردند و نشان دادند که در استادیوم باغ شمالی 5000 نفر هم نبودند و کیهان عکس فوتوشاپی درست کرده، برای اینکه آقایون روز شنبه با فیلم های قبلی که در آرشیو رادیو تلویزیون دارند یا با فوتوشاپ عکس های عجیب غریب درست نکنند، چون احتمالا مدعی خواهند شد که هزاران نفر، میلیون ها نفر آمده بودند، خواهش من این ست که اگر بچه ها می توانند فیلم و عکس واقعی از جمعیت این آقایون تهیه بکنند تا نتوانند که روز شنبه تقلب بکنند.
بنابراین آنچه که برای ما اهمیت دارد اینست که در دام توطئه هایی که حکومت می کند نیفتیم، استقلال خودمان را داریم، مراسم مستقل خودمان در دهه محرم به شکل الله اکبر گفتن، به شکل شعار های جنبش را در مراسم پراکنده در تکیه ها، هیئت ها، دسته های سینه زنی و عزاداری در هشت شب اول به پیش خواهیم برد و روز تاسوعا و عاشورا، مسیرهایی که قرار است اعلام بشود یکپارچه و یک صدا در تظاهرات میلیونی شرکت خواهیم کرد و به دنیا نشان خواهیم داد که اکثریت ملت، آقای خامنه ای و حکومت و رژیمش را نمی خواهد. این مسیری است که جنبش بر آن حرکت می کند و بنابراین نیازی هم به بساطی که آقایون راه انداخته اند نداریم.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی