December 18, 2009

متن پیاده شده روز شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸

سلام،
شنبه 28 آذر 88، 19 دسامبر 2009 میلادی
امروز درباره ی شش موضوع صحبت می کنیم.

شکست مفتضحانه ی تظاهرات کودتاچیان
روز گذشته (جمعه) کودتاچیان به بهانه ی پاره شدن عکس آقای خمینی تظاهراتی را ترتیب دادند تا بلکه بتوانند به نیروهای خود سر و سامانی داده و با ایجاد جو رهبران جنبش سبز را دستگیر کنند و هم اینکه در میان صف معترضان اختلاف ایجاد کنند، اما این تظاهرات با شکست افتضاح آمیزی مواجه شد.
برخی خبرگزاری ها همچون بی بی سی تعداد تظاهرات کنندگان را بین 7 تا 10 هزار نفر اعلام کردند اما بچه های جنبش سبز که در محل حضور داشتند گفتند که جمعیت حاضر در یک محدوده ی 300 متری جمع شده بودند و برآوردها در خوش بینانه ترین حالت تعداد تظاهرات کنندگان در تهران را بین 4000 تا 5000 نفر نشان می داد.
به گفته ی یکی از دوستان، به ادعای خود حکومت دست کم 200 هزار عضو بسیج و سپاه در تهران وجود دارند، هر چند که حکومت معتقد است 12 میلیون بسیجی و سپاهی فعال هستند، اما اگر همان 200 هزار عضو بسیج و سپاه در تهران به همراه خانواده هایشان به تظاهرات می آمدند باید جمعیتی بالغ بر یک میلیون را در تظاهرات می دیدیم که البته این گونه نشد. این موضوع نشان می دهد که بسیاری از اعضای سپاه و بسیج هم دیگر به کودتاچیان جنایتکار، رانت خوار و دزد اعتمادی نداشته و خود را کنار کشیده اند.

تاکید بر عکس آقای خمینی در میان آقایان نشان دهنده ی این بود که خود نیز آگاهند که آقای خامنه ای دیگر در میان نیروهای خودشان هم محبوبیتی ندارند و از این رو کودتاچیان بر این شدند که از آقای خمینی و عکس ایشان استفاده کنند اما نتیجه به گونه ای رقم خورد که مشخص شد حتی آقای خمینی هم دیگر جذابیتی در میان هواداران حکومت ندارد.
به زبان ساده باید گفت، هر کس که اندکی عرق ملی، عرق دفاع از این ملت، عرق دفاع از آزادی، حق و عدالت را داشته باشد دیگر از کودتاچیان حمایت نمی کند و با هیچ بهانه ای حاضر نیست که برای آقایان پا به خیابان بگذارد.
از برخی شهرها مانند اصفهان، شیراز و تبریز خبرهایی که رسید این بود که حتی جمعیت عادی که برای نماز جمعه می آمدند نیز اینبار در این مراسم شرکت نکرده و تعداد حاضران به بیش از نصف هفته های گذشته کاهش پیدا کرد.
یکی از دوستان از نیشابور نوشته بودند که آقایان برای تشویق مردم به حضور در تظاهرات همراه با وعده ی غذا وعده ی دادن لامپ کم مصرف نیز داده بودند. حتی تلویزیون هم این جرات را پیدا نکرد که تظاهرات روز جمعه را مستقیم پخش کند و تنها عکس هایی را نشان داد تا شاید بعدا بتوانند با به هم چسباندن و مونتاژ کردن تصاویری سرهم کرده و به بینندگان نشان بدهند. روزنامه ی کیهان هم عکس های فتوشاپ شده ای را در شماره ی امروز خود چاپ کرده است.
دیروز در بیت رهبری جلسه ای برگزار شد و گفته می شود در میان شرکت کنندگان اختلافات شدیدی وجود داشته و آقای خامنه ای هم بسیار عصبانی بوده است. باید گفت که ایشان به درستی هم باید عصبانی باشند، چرا که نوابغی که دور ایشان جمع شده اند باعث رقم خوردن افتضاحاتی همچون تظاهرات ناموفق روز جمعه هستند. برای کودتاچیان عاقلانه تر این کار بود و هست که خود را در معرض آزمون اقبال عمومی قرار ندهند.
الله اکبرهای شبانه، آمادگی برای حرکت های بزرگ
نکته ی دوم این که الله اکبر گفتن های شبانه از دیشب در برخی مناطق تهران آغاز شده است و مردم خود را رفته رفته برای آکسیون های ویژه ی ماه محرم آماده می کنند. خواهش من به ویژه از دانشجویان دانشگاه های آزاد و دولتی که با همت خود در روز 16 آذر دامنه ی اعتراض ها را به تمام شهرهای کشور رساندند در شب های ماه محرم نیز آکسیون الله اکبرهای شبانه را نیز آرام آرام به شهرهای مختف ببرند و مردم را برای تظاهرات بزرگ روزهای تاسوعا و عاشورا آماده کنند که این تظاهرات می توانند قدرت جنبش را با دیگر به خوبی نشان دهد.
به باور من رهبران جنبش سبز بسیار سیاستمدارانه عمل کردند که تقاضای تظاهرات جداگانه را مطرح کردند و البته خود هم می دانستند که با این درخواست آنان موافقت نخواهد کرد و به بعد هم اعلام شد که مردم در تظاهرات حکومتی روز جمعه شرکت نکنند. این تصمیم راه را باز کرد تا قدرت واقعی جنبش در روزهای تاسوعا و عاشورا بهتر دیده شود.
البته ستادهای بحران که در شهرهای مختلف توسط کودتاچیان دایر شده اند به مردم ابلاغ کرده اند که از 9 شب به بعد حق به راه انداختن دسته جات را نداشته و از ابراز حرف های سیاسی نیز می بایست پرهیز کنند اما ما باید در این میان با هر شکل ممکن از قبیل اطلاع رسانی و درست کردن پوستر و فعالیت های دیگر، دو هدفی که دیروز به آن اشاره کردیم را دنبال کنیم. 1) فلج سازی اقتصادی دولت کودتا و آماده شدن برای اعتصاب های عمومی و بزرگ در بعد از عاشورا و تاسوعا، 2) ریزش نیروهای مسلح—شکست تظاهرات دیروز نشان داد که اختلاف ها در سپاه جدی است—و با علم به اینکه ارتش در کنار ماست می توان گفت که حرکت میلیونی ما در روزهای تاسوعا و عاشورا جنبش ما را به مرحله ی تازه ای وارد خواهد کرد.
طنز آقای احمدی نژاد
نکته ی بعدی بیشتر به طنز شبیه است اما به هر حال واقعیت دارد. آقای احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی در دانمارک گفته اند که ما مدارکی را آماده کردیم تا بر اساس آنها خسارت های وارده شده از سوی متفقین—آمریکا، روسیه و انگلیس—را مطالبه کنیم! یکی نیست به ایشان بگوید که اول خسارت های ما را از عراق بگیرید. یا به دولت افغانستان بگویید که آب رودخانه ی هیرمند را به روی ما نبندند و یا این که دریای خزر را پس بگیرید و گرفتن خسارت های جنگ اول، جنگ دوم و حمله ی اسکندر مقدونی به ایران پیشکشتان.
روی گردانی گروه های منطقه از کودتاچیان
آقای وحیدی، وزیر دفاع دولت کودتا سفری به لبنان داشت و در مصاحبه ای که با ایرنا کرد گفته بود که روابط ما با دوستانمان در منطقه به دلیل ظهور جنبش سبز دچار صدمه و زیان شده است. مسلما منظور ایشان حزب الله لبنان است. در لبنان از حکومت ایران گلایه شده است که چرا لبنانی هایی را که برای دوره دیدن به ایران اعزام شده بودند را برای سرکوب مردم به خیابان ها بردند. لبنانی ها گفته اند که تصاویر این اشخاص در لبنان پخش شده و چهره ی حزب الله را در لبنان بسیار خدشه دار کرده است. باید گفت که گروه های دیگر منطقه که از سوی جمهوری اسلامی حمایت می شدند که با توجه به شرایط پیش آمده در ایران دیگر از خواسته های تهران حمایت نمی کنند. آقای سعید جلیلی و آقای وحیدی پیشتر از حزب الله لبنان خواسته بودند که برای منحرف کردن افکار عمومی از مسایل ایران حزب الله دست به حرکتی زده و افکار متوجه لبنان کند اما مقامات حزب الله زیربار این خواسته ها نرفتند.
شعار ضد ایرانی در تظاهرات جمعه
موضوع پنجم امروز این است که پاره ای از آقایانی که در تظاهرات روز گذشته شرکت کرده بودند شعار "هم غزه، هم لبنان، جانم فدای اسلام" سر می دادند. به نظر من کسانی که چنین شعارهایی را سر می دهند عمق ضد ایرانی بودن خود را نشان می دهند و انصافا شاید نمی توانستند بهترین از این نشان دهند که چه دشمنی با منافع ملی و ایرانی بودن ما دارند.

مصاحبه ی آقای کروبی با بی بی سی
نکته ی آخر، اشاره به مصاحبه ی آقای کروبی با شبکه ی جهانی بی بی سی است اصلی ترین نکات آن تاکید ایشان بر سقوط حتمی دولت کودتا، تاکید مجدد بر تجاوزهای صورت گرفته بر روی زندانیان، افزایش فشاربر روزنامه ها و بستن آنها از سوی کودتاچیان است. آقای کروبی همچنین بر ضرورت مقاومت در برابر دولت کودتا تاکید کرده و بار دیگر یادآور شده اند که خود ایشان آماده ی رفتن به زندان و دادن هزینه برای جنبش ملت ایران را دارند.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی V