December 26, 2009

۱۳۸۸ متن پیاده شده روز شنبه ۵ دی

سلام،
شنبه 5 دی ماه 88، 26 دسامبر 2009 میلادی
درباره ی چهار موضوع صحبت می کنیم.
حرکت های شب گذشته
گزارش هایی داشتیم مبنی بر این که شب گذشته در تهران در مناطقی همچون یوسف آباد، شهرک آپادانا، خیابان سهروردی و مناطق دیگر مردم در غالب دسته های عزاداری به خیابان ها آمده و شعارهایی در حمایت از جنبش سبز سر دادند. در تبریز هم نظیر چنین حرکتی صورت گرفت که با حمله ی ماموران حکومتی مواجه شد، البته مردم توانستند به موقع متفرق شوند. شعار الله اکبر هم شب گذشته در بخش هایی از تهران سر داده شد. همچنین از شهرهای دیگر هم خبر رسیده است که با وجود تهدیدهای صورت گرفته مردم در دسته های عزاداری بر علیه دولت کودتاچی و آقای خامنه ای شعار دادند.

استقرار نیروی نظامی در نزدیکی بیت رهبری
بر پایه ی گزارش ها، کودتاچیان در تمام مدت شب گذشته مشغول مستقر کردن نیروهای زیادی در پادگان لشگر تهران سپاه در نزدیکی بیت رهبری بوده اند تا از بیت رهبری حفاظت کنند. این نشان از ترس کودتاچیان دارد، چرا که وقتی میلیون ها نفر در روزهای تاسوعا و عاشورا به خیابان ها می آیند این خطر برای آقایان وجود دارد که مردم از روی خشم به سمت بیت آقای خامنه ای رفته و وی را مورد تهدید قرار دهند. باید به اینان گفت که وقتی میلیون ها نفر به عزم عزل آقای خامنه ای و دولت کودتاچی ایشان به خیابان ها آمده و شعار می دهند تمام مراکز اقتدار حکومت از قبیل مراکز رادیو تلویزیونی، استانداری ها، دادستانی های انقلاب و در تهران وازرت کشور ممکن است در معرض خشم مردم قرار بگیرد. حرکت مردم در روزهای تاسوعا و عاشورا نشان از خواست و اقتدار آنان است.

افزایش اختلاف ها درون حکومت
اختلاف های زیادی این روزها در داخل حکومت بروز کرده است. این اختلاف ها را می توان در جریان سفر آقای لاریجانی به مصر مشاهده کرد--احتمالا لاریجانی در این سفر حامل پیغام آقای خامنه ای نیز هست. دیدیم عده ای از هواداران آقای احمدی نژاد که تعدادشان به اندازه ی گنجایش یک مینی بوس بود به فرودگاه رفتند تا به سفر آقای لاریجانی اعتراض کنند که این نشان دهنده ی اختلاف میان آقای احمدی نژاد و آقای لاریجانی است. آقای احمدی نژاد مدت ها بود که در صدد ایجاد رابطه با مصر بود اما ناگهان آقای خامنه ای و آقای لاریجانی از بالای سر ایشان دست به کار شده اند.
همچنین می توان به اختلاف میان آقای احمدی نژاد و آقای حداد عادل در جریان انتصاب رییس فرهنگستان هنر اشاره کرد. ظاهرا آقای حداد عادل، آقای چمران را برای این سمت در نظر داشتند اما آقای احمدی نژاد خواهان این بودند که که آقای کلهر ریاست فرهنگستان را بر عهده بگیرند و در نهایت هم کار به جایی رسید که آقای علی معلم را معرفی کردند هر چند که ظاهرا آقای معلم گفته است که در جریان این امر نبوده و خواهان پذیرش این سمت نیست.
مجموع این اتفاقات در روزهای گذشته بار دیگر--همچون موضوع پرونده ی هسته ای--نشان داد که آقای خامنه ای توان سر و سامان دادن به نیروهای خود را ندارد و هر بار که گروه های اطراف وی و دست کم سه گرایش اصلی که پشت سر او هستند به وی فشار می آورند وی مجبور می شود که هر لحظه به سمتی بچرخد. با این وضع بعید نیست که در موضوع مصر و موضوع یمن باز هم موضع آقای خامنه ای تغییر کرده و طی یک سخنرانی حرف دیگری بزند. در واقع باید گفت که این نابسامانی در جبهه ی کودتاچیان از سرگشتگی و نابسامانی آقای خامنه ای سرچشمه می گیرد.

مسیرهای حرکت تاسوعا و عاشورا
در روز عاشورا قرار است که مردم از میدان امام حسین (ع) تا آزادی حضور پیدا کنند و چهره های شاخص جنبش نیز اعلام کرده اند که در این مسیر به مردم خواهند پیوست. در این میان هر خیابانی که به این مسیر وارد می شود می تواند مبدا ورود مردم باشد. البته مسیرهای جایگزینی هم همچون خیابان ولیعصر و خیابان شریعتی نیز معرفی شده است اما با توجه به اندک بودن نیروهای کودتاچیان همان مسیر می تواند میدان امام حسین (ع) تا آزادی محل مناسبی برای حضور مردم است.
همچنین در شهرهای دیگر هم مردم عزادار قرار است که در مسیرهای مشخص به حمایت از جنبش سبز به میدان بیایند که بر اساس آنچه در سایت رویداد آمده مسیرهای راهپیمایی در 22 شهر مشخص شده است. برای اینکه من هم به نوبه ی خود اطلاع رسانی کرده باشم یکبار دیگر مسیرهای تعیین شده را بازگو می کنم:

1- تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی
2- یزد : چهار راه شهدا، خیابان قیام ، میدان بعثت ، امام زاده جعفر
3- همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی
4- ساری : خیابان جمهوری اسلامی - میدان ساعت تا میدان شهدا
5- رشت : سبزه میدان به شهرداری ، به صیقلان و خیابان مطهری
6- تبریز : خیابان جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید
7- ایلام : میدان امام خمینی - خیابان فردوسی - میدان 22 بهمن
8- اصفهان : خیابان چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی
9- اهواز : خیابان طالقانی- میدان شهدا تا خیابان دکترشریعتی
10- اردبیل : میدان امام حسین - خیابان امام خمینی - میدان امام خمینی - میدان عالی قاپو - خیابان شیخ صفی تا میدان امام خمینی
11- اراک : خیابان امام خمینی - میدان ولی عصر تا میدان شهدا
12- ارومیه : خیابان امام - میدان انقلاب تا بازار
13- قزوین : خیابان امام خمینی وآیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد
14- قم : خیابان آستانه میدان آستانه - بلوارشهید منتظری - خیابان مرعشی نجفی - میدان شهدا
15- کرج : خیابان طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر
16- کرمان : خیابان میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه
17- کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی
18- یاسوج : خیابان جمهوری اسلامی میدان آزادی تا میدان بسیج
19- مشهد : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی ازمیدان راه آهن تا حرم
20- بندرعباس : خیابان امام خمینی از میدان انقلاب تا میدان شهدا

21- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان
خواهش من این است که در تظاهرات این تاسوعا و عاشورا عکس، فیلم، دیسیپلین مبارزات بدون خشونت، شعارهایی همچون "یزید کارش تمومه" را فراموش نکنید. اگر هم کودتاچیان دست به کارهایی همچون راه اندازی کارنوال عاشورا زدند دور آنها را خالی کرده و از مزدوران فیلم و عکس تهیه کنید و در نهایت مراقب خودتان باشید.
تا فردا، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی V