January 14, 2010

متن پیاده شده روز جمعه ۲۵ دی ۱۳۸۸

سلام
جمعه 25 دی ماه 88، 15 ژانویه 2010 میلادی .
امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم.
گسترش جغرافیایی جنبش
موضوع اول، سوالات مختلفی است که از شهرستانهای متعدد شده است. از تالش یکی از دوستان مطرح کرده که کارخانه چوب و کا غذ ایران "چوکا" مدت ها است که کارگرها اعتراض دارند ، مشکل حقوق دارند و در سطح شهر هم اطلاع رسانی کردند و جو شهر برای پیوستن به جنبش سبز و مبارزه بسیار بالاست و آمادگی دارند.
از جلفا یکی دیگر از دوستان دیگر نوشته که در این شهر نیاز به آگاهی دادن هست و فضای شهر را باید آماده کرد ، که تو صیه من هم به این دوستمان این هست که با شعار نویسی، با پخش CD ، با پخش اعلا میه ، فضای شهر را برای پیوستن به جنبش سبز، به خصوص در حرکت پیش روی 22 بهمن می توانند آماده بکنند .

از ملایر یکی از دوستان نوشته که شعار نویسی در سطح شهر بسیار بالا است ، کودتا چی ها هم رنگ سیاه زدند خیلی اوقات ولی باز هم ادامه دارد که به نظر من آماده کردن شهر برای 22 بهمن و آکسیون بزرگ و کنش سیاسی بزرگ در سطح کشور از واجبات است.
ازآبادان یکی از دوستان نوشته که ما خودمان را آماده کردیم، به خصوص اخبار جنبش را روی C D می نویسیم ، پخش می کنیم و اخبار جنبش را به شکل فیلم های کوتاه یا تذکرات یا بحث های دیگری را که داریم از این طریق در واقع به اطلاع مردم می رسانیم که به نظر من بسیار بسیار کار خوبی است و مطرح کرده که احتمالا شب 22 بهمن به دلیل گرمی هوا از جای شلوغ شهر حرکت خوا هد کرد ، منتهی فقط توصیه من این است که اگر در آبادان دوستان احساس می کنند که مسیر جدا گانه و تظاهرات جدا گانه خطر ناک، می توا نند روز 22 بهمن مسیر های حکومتی را دنبال کنند ، تاکتیکی که در سطح کشور اجرا می شود، ولی به هر صورت تصمیم گیری با خود دوستانی است که در آبادان فعالیت می کنند و شبکه هایی که در آنجا کار می کنند .
بزرگداشت شهید جنبش سبز
نکته دوم تشیع جنازه دکتر علی محمدی است که روز گذشته برگزار شد و نیروهای زیاد امنیتی و انتظامی را پلیس را بسیج کردند و لباس شخصی ها را هم آورده بودند و شعار می دادند به قول دوستی نوشته بود که درواقع به دنبال شهید دزدی هستند و این شهید جنبش سبز را سعی می کنند به خودشان متصل کنند، شهیدی که خودشان کشتند. به خانواده آن مرحوم هم فشار آورده بودند که ببرند از نماز جمعه تشییع کنند زیر بار نرفتند و باز هم تاکید من این است که بزرگ داشت شهدای جنبش به همه ما واجب است و در ختم آن مرحوم هم در کمال آرامش می شود شرکت کرد و بزرگداشت آن شهید را برگزار کرد.
وحدت، مقاومت، رمز پیروزی
نکته سوم ، احکام دانشجویی است که از دانشگاه آزاد دزفول ، نجف آباد و در تبریز بچه ها را خیلی صدا کردند در امیرکبیر صفر دادند و بچه ها را سعی کردند بترسانند و همین طور بچه های دانشگاه آزاد تهران مرکز اعلام کردند در اعتراض به دستگیری دوستانشان امتحان نخواهند داد من همین جا پاسخ یکی از دوستان از دانشگاه علم و صنعت را هم می دهم که وقتی حکومت چنگ و دندان نشان می دهد، صفر می دهد و تهدید می کند و احکام سنگین می خواهد صادر کند و در واقع بترساند دانشجوها را. پیروزی ما در گرو دو چیز است یکی حفظ وحدت، هر چه بشتر دانشجوها در تمام دانشگاه ها با هم باشند و به اعتصابا بپوندند کار راحت تر است و مقاومت، یعنی اگر امتحان آخر ترم را ندادیم و دانشکاه صفر می دهد شروع ترم جدید هم اعتصاب ادامه دارد و اعلامیه ها که دانشگاه نمی ایستد درهمه اعتصابات، چه کارگری چه دانشجویی باید مقاومت کرد و ادامه داد هر چه تعداد بیشتر شود و هر چه مقاومت طولانی تر باشد مطمئن باشید حکومت ناچار به عقب نشینی می شود و این را هم بدانیم مطمئنا تاکتیک حکومت می رود به سمتی که اختلاف بیاندازد و دستگیر کند اما وحدت و مقاومت ضامن پیروزی است.
هنرمندان سبز
نکنه چهارم این که خانم فاطمه گودرزی به دنبال آقای عزت الله انتظامی و اصغر فرهادی و خیلی از هنرمندان دیگر از عضویت در هیات داوران فیلم فجر عذزخواهی کرده است و همین طور جشنواره شعر هم که در آن دهه قرار است برگزار شود بسیاری از هنرمندان تحریم کرده اند و به نظر من باید از هنرمندان کشور قدردانی کرد و ازشان خواست که در مقاوت ملی علیه کودتاچی ها در کنار ملت قرار بگیرند و آنهایی که با کودتاچی ها همکاری می کنند باید به شان تذکر داد و اسامی شان را منتشر کرد و نشان داد ملت آنها را سرزنش می کند.
رو به فردا
نکته پنجم سوالی است که درباره برنامه رو به فردای شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی مطرح شده است و این که میزگردی را گذاشته اند که دکتر جواد اطاعت به خوبی پاسخ های دندان شکنی را به آقای زاکانی داده و این حرکت تلویوزیون که به نظر بچه ها عجب آمده است .
به نظر من اتفاقا بسیار باید استقبال کرد در واقع حکومت بعد از ضربه ای که از جنبش خورده و فهمیده نمی تواند مقابله کند رفته سراغ فضای باز سیاسی و امیدوار است که باز کردن فضا کمی از خشم و قهر مردم علیه خودش بکاهد و بتواند به این ترتیب مقداری دلجویی کند از مردم و به نظر می رسد پاره ای از حرف ها را که مردم در اعلامیه ها و شعار ها و تظاهرات می گویند اگز خودش بگوید تب مردم را میکاهد و از مخالفتشان می کاهد در حالی که تجربه تاریخی هم نشان داده این طور نیست و این را باید پیروزی جنبش قلمداد کرد که حکومتی که تا دیروز اخم می کرد و یک پارچه قهر بود و از سران فتنه و سر بردین و کشتن و خائن و خارجی بودنشان می گفت و از این حرف ها ، الان ناچار شده خودش از تلویزیون خودش تربیون بدهد به کسانی که از جنبش سبز دفاع می کنند و این کار را باید با قدرت ادامه داد و هر که را دعوت می کنند باید از امکانات حکومت استفاده کرد و صدای جنبش سبز را بلند کرد و ما هم بدانیم که هدفمان که پایین کشیدن دولت کودتایی است محاکمه آمرین و عاملین این جنایت ها ست به عنوان حداقل خواست جنبش به هیچ وجه از آن کوتاه نمی آییم و خواست های بعدی جنبش هم بعد از این مرحله با اصلی که مهندس موسوی گذاشته یعنی انتخابات آزاد و حاکمیت صندوق رای می گیریم از جمله تغییر قانون اساسی و سایر چیز هایی که اگر ملت به ان رای دهند خواست ملت باید اعمال شود و جنبش ما هدف نهایی اش جاکمیت ملی است.
سفر خوزستان
نکته ششم، این که یکی از بچه ها از اهواز نوشته گاف تلویوزیون استان این بوده که فیلم سفر قبلی آقای احمدی نژاد را نشان داده اند اما کاپشن سفید معروف اش به تنش بوده در حالی که این دفعه لباس دیگری پوشیده بوده است. دوستی نوشته بود بهتر است آقای احمدی نژاد همیشه یک لباس بپوشد که جا زدن فیلم ها برای شان آسان تر باشد. به هر حال آبروریزی سفر های آقای احمدی نژاد کماکان ادامه دارد به دنبال استان های قبلی این بار هم نوبت خوزستان است که بچه ها ی خوزستان خدمت اش رسیده اند.
وحشت حکومت از اعتصاب
اما نکته هفتم وحشتی است که در شرکت نفت وجود دارد از اعتصاب، به خصوص در شرکت های تابعه وزرات نفت به دلیل این که پول ندارند، دولت فقط بخش نامه کرده که حقوق کارمندان را بپردازند و پرداخت های پیمانکار ها بماند.
اما نکته آخری در باره سوالاتی که اغلب پرسیده می شود. این سوال را به عنوان سوال سوم من انتخاب کرده ام از مجموع سوالاتی که می آید. این که آیا رژیم با مبارزات بی خشونت قانع می شود پاسخ این است که ما به دنبال قانع کردن رژیم نیستم . مبارزات بی خشونت صرفا یک مزیت اخلاقی نیست ما به دنبال تسلیم کردن حکومت هستیم. و مبارزات بی خشونت نیرومندتر از هر روشی است و در پایان دشمن در اینجا حکومت را شکست خواهیم داد.
تا فردا شاد پیروز، موفق و سرفراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی