January 16, 2010

متن پیاده شده روز یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸

سلام یکشنبه 27 دی ماه 88 برابر با17 ژانویه 2010 میلادی
درمورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.
مورد اول لیست بلند بالای غائبین هنرمندان در جشنواره دهه فجر است. چه جشنواره سینما، موسیقی یا سایر هنرها . لیست طولانی که به دلیل ضیق وقت نمی توان همه را نام برد ولی تقریبأ تمامی هنرمندان بزرگ و نام آور مملکت رو در بر می گیره. آنها به کودتاچی ها پشت کردند و عدم حضورشان را اعلام کردند و بالاخره ارشاد هم ناگزیر شد که اطلاعیه ای مبنی بر عدم حضور آنها با دلایل ساختگی بدهد. نکته مهم آن است که جنبش سبز در حرکت نهایی شورش مردمی بزرگ و دانا علیه یک حکومت جاهل است. در حرکت یک ملت دانا در واقع همراهی نخبگان ،هنرمندان ، دانشمندان و دانشجویان نقش مهم و تعیین کننده دارد. حمایت از هنرمندانی که روبروی حکومت کودتا ایستادند از وظایف جنبش سبزاست و باید به کسانی که به این حکومت قاهر، جلاد و جبار پشت کردند آفرین بگوید.

نکته دوم اینکه سرمایه گذاری خارجی در کشور نسبت به سال گذشته 93% کاهش یافته و به حدود 700 تا 800 ملیون دلار رسیده که بسیار ناچیز است و رکود بزرگ اقتصاد کشور که بانک مرکزی هم تایید کرده نشان دهنده حرکتی ست که جنبش رو به جلو می کند مقاومت مردم و ندانم کاری های دولت احمدی نژاد و ضرباتی که به بانک های کشور هم زدند مزید بر علت شده است واین موج بیش از همه گریبان تولید کشور و کارخانجات ما را گرفته است. یکی از دوستان نوشته در کارخانه محورسازان ایران خودرو وقتی کارگران به دلیل حقوق و دستمزد معوقه شان اعتراض و اعتصاب و حتی اعتصاب غذا کرده بودند حراست کارخانه را وادار به عقب نشینی کردند. به هر حال دنبال کردن اخبار کارگری و پشتیبانی کردن از جنبش کارگری بسیار مهم است چه آنها اولین قربانیان سؤ مدیریت دولت در عرصه مدیریت اقتصادی و تولید صنعتی هستند.
نکته سوم آن که در وزارت نفت هم بیش از 50 نفر از مدیران این وزارتخانه یا شرکتهای تابع ووابسته به آن وزارتخانه تا به حال یا عوض شدن یا کنار گذاشته شدند و بحران در وزارت نفت از شرکتهای طرف قرارداد گذر کرده و به خود وزارتخانه رسیده است.
نکته چهارمی که می خواستم بگم، دستگیری گسترده شهروندان و هموطنان عزیز بهایی ماست علیرغم اینک آنان بنا به باور دینی شان در سیاست دخالت نمی کنند اما حکومت از آنجا که تحمل دگر اندیشان را ندارد به این هموطنان عزیز ما مجددأ فشار آورده وبا به دادگاه کشیدن و محاکمه آنها نگرانی بزرگی را برای سرنوشت این هموطنان زجر کشیده ایجاد کرده است.
نکته پنجم، دستگیری آیت الله محمد تقی خلجی در قم است که پس از 5 روز که از دستگیری اش می گذرد خبری از او نیست. مرد سالمی است که تنها جرمش این است که زبان حق دارد و حاضر نشده به قدرت آقای خامنه ای و اعوان و انصارش تمکین کند. او صراحتأ مطرح کرده مگر حضرت علی زندان اوین وکهریزک داشت که اینها خود را حکومت عدل علی می دانند. به هر صورت فشار به روحانیت سالم به انجا رسیده که حتی حاج آقا مجتبی تهرانی امام جماعت بازار و معروف به مرجع تقلید اطلاعاتی ها ست وقتی در نماز جماعت عده ای شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه دادند ایشان مخالفت کردند و کار به درگیری رسیده. برای خود من شخصأ مخالفت حاج مجتبی تهرانی نشان دهنده آن است که چگونه موج مخالفت روحانیت آدمی مثل حاج آقا روحانی را هم متأثر کرده و کسی که با دستگاه اطلاعاتی آنقدر نزدیک بوده چطور کارد به استخوانش رسیده و صدایش درآمده است.
نکته ششم مراسم بزرگداشت شهید دکتر علی مسعود محمدی است که ساعت 11 امروز در مسجد دانشگاه تهران است. بزرگداشت این استاد شهید و فیزیکدان جنبش سبز از وظایف همه ماست باید در ختم او که گروه فیزیک دانشگاه تهران گذاشته شرکت کنیم.
نکته هفتم همراهی بچه های چین با مبارزین ایرانی ست وشعار چین برای ایران " امروز تهران فردا پکن" را مطرح کردند ، بعضی سایتهایشان راحکومت ایران یا چین هک کردند متقابلأ دست به کار شده اند و سایت آقای احمدی نژاد و خامنه ای را هک کردند. به هر حال جوانان آزادیخواه سراسر دنیا از یک مشی پیروی می کنند همانطور که دیکتاتور های جهان همه از یک مشی پیروی می کنند.
نکته بعدی که در یکی از سایتها هم منتشر شده آن ست که یکی از فرماندهان لشکر محمد رسول الله مطرح کرده که به دنبال دستور قابله با مردم در روز عاشورا برخی از افراد سپاه تمرد کردند و از ابن کار سرباز زدند. اخیرأ فشار زیادی به این افراد می آورند حتی نامه های فرستادند و خانواده های این افراد راتهدید کردند. این فرمانده تاکید کرده کسانی که در روز عاشورا شهید شدند به دست مزدوران لباس شخصی یا پاره ای از خارجی های حزب الله لبنان بودند که مردم را مضروب یا شهید کردند.
اما نکته آخر در ادامه سؤالهایی است که اغلب پرسیده می شود و تا حالا سه تاش را جواب دادم. سؤال بعدی ان است که می پرسند گاه اعتراضات خیابانی خطرناک است و هزینه زیادی دارد و چرا و چگونه باید این کار را بکنیم. پاسخ به آن دو بخش است اولأ رفتن به خیابان تنها روش مبارزه با خشونت نیست بسیاری روش های دیگر هست که تأثیرش گاهی از به خیابان رفتن هم بیشتر است. گرچه قدرت نمایی جمع کثیری در خیابان یا تظاهرات پراکنده خیابانی خود تاثیر بزرگی در فرسایش نیروهای سرکوبگر دارد ولی ده ها روش شناخته شده دیگر یا روشهایی که ایرانی ها خودشان اختراع کردند مثل اسکناس نویسی گاه تأثیر بزرگتری دارد. اما به خیابان رفتن ما هم یک روش خاص ایرانی ها را پیدا کرده و آن این است که از روزهای حکومت یا از روزهای ملی استفاده می کنیم و به این ترتیب حکومت را در برابر بازی باخت باختی قرار می دهد که یا ناچار است دست به سرکوب بزند مثل عاشورا که در پی آن آبروی دینی و جهانی اش می رود و یا ناچار است سکوت کند که آنوقت جنبش می تواند با هزینه کمتری در خیابان حاضر شود. به هر صورت استفاده از روزهای حکومتی، مذهبی یا ملی نظیر عاشورا، چهارشنبه سوری یا 13 بدر روشهایی است که تأثیرات خودش را دارد و تا کنون هم بسیار موفق بوده.
تا فردا شاد و پیروز و موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی