January 18, 2010

متن پیاده شده روز سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸

سلام، سه شنبه 29 دی ماه 88، 19 ژانویه 2010 میلادی

در مورد هفت موضوع امروز صحبت میکنیم:

موضوع اول جلسه اول دادگاه فرمایشی و واقعا رسوایی است که دیروز به ریاست اقای صلواتی برگزار شد. نکات جالبی در حاشیه این دادگاه هست و اون اینکه قاضی به خبرنگاران گفته که حق ندارند اسم متهمین رو بنویسند. دادگاه برای پنج نفر برگزار میشه که حتی جرات نمیکنند اسامیشان را اعلام کنند.

نکته دوم اینکه متهم ردیف یک فردی است که خودش هم اصرار میکنه و میگه معتاده و تزریق میکرده و به اصطلاح آمپولی بوده و خودش هم میگه که گویی در دام یک تشکیلات وزارت اطلاعات ساخته جعلی به نام مجاهدین خلق بوده چون وقتی میاد خونه پنج دقیقه بعد میان دستگیرش میکنن و بارها و بارها هم تاکید میکنه که هیچ ارتباطی با سازمان مجاهدین خلق نداشته و به نظر میرسه سناریوی رسوایی که در این دادگاه میخوان مطرح بکنن، سناریوی نخ نمایی که میخوان بگن این حرکت بزرگ مردم در روز عاشورا یا در روزهای دیگه به این سازمان کوچیک یا اون یکی سازمان ربط داره به قدری دستپاچه و به قدری شتابزده و به حدی فرمایشی از آب در اومده که حتی ظاهرسازی مناسبی هم در دادگاه نداره و تناقض ها و انکار کسانی که آوردن در دادگاه تا الان متهم ردیف یک و دو که حرف زدن حتی این سناریوی از پیش ساخته رو هم گردن نگذاشتن و نشون دادن که قبول ندارند.

به هر صورت همونجوری که قبلا هم صحبت کردیم این روش ها که استادش امثال استالین بود و خیلی خیلی بهتر از این آقایون اجرا میکردن سالها پیش این روشهای رسوا به خاک سپرده شده و قصد این آقایون از این کارهااین است که بلکه بتوانند مردم رو بترسونند و گام اونها رو شل بکنند. مطلبی که خودشون هم میدونند که بی حاصله و جنبش از این مراحل ردشده، در مراحلی که جنبش خیلی نوپا تر از این بود و تهدیدهای بزرگتر از این هم کردند مردم رو کشتند، شهدایی رو روی دست جنبش گذاشتند، بزرگانی رو زندان کردند و عزیزانی رو در زندانها کشتند، تجاوز کردند، رعب و وحشت ایجاد کردند جنبش تونست اون مراحل رو پشت سر بگذاره و با قدرت رشد بکنه چه برسه امروز که این قبیل مانورهای شکست خورده بسیار بسیار کوچکتر از اونه که بتونه جلوی جنبش رو بگیره.

نکته دومی که میخواستم بگم این است که روز گذشته صدها نفر از خانواده های زندانیان سیاسی جلوی دادسرای میدون ارگ در تهران تجمع داشتن، دادگستری استان تهران نزدیک بازار، بسیاری مردم به اونها پیوستن و دورشون جمع شدن، نیروی انتظامی هم بود اما کاری نمیتونست بکنه و علی رغم سردی هوا تا پاسی از شب خانواده های زندانیان سیاسی تجمعشونو ادامه دادند.

به هر صورت باز کردن جبهه های جدید غیر از مادران داغدار، خانواده های زندانیان، کارگران، دانشجویان که با جانفشانی جبهه بزرگی رو باز کردن و سایر اقشار مختلف، این مسیری است که کودتاچیان رو در مقابل جبهه های متعددی قرار میده که به سرعت اونها رو فرسایش میده و بیش از پیش اونها رو رسوا میکنه. کمک به خانواده های زندانیان سیاسی و تجمعات پی در پی اونها یکی از اون کارهای خوبی است که هم کمک میکنه به زندانی ها، هم به فرسایش کودتاچی ها و هم به جلب حمایت هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم.
نکته سوم مساله حذف بازی های کشورهای اسلامی از ایرانه که ابتدا قرار بود در مهر ماه برگزار بشه ولی حکومت ایران به تاخیر انداخت هم به دلیل ترس از جنبش سبز که استادیوم ها رو سبز میکنه و هم به دلیل دعوایی که بر سر نام خلیج فارس روی مدال ها و روی بازی ها بود در واقع. ظاهراایران قول داده بود که با تاخیر انداختن این کار رو حل خواهد کرد و رضایت خواهد دادبه این که نام خلیج به جای نام خلیج فارس نوشته بشه اما از ترس مردم جرات نکرده و به این ترتیب به کل برگزاری بازی ها در ایران منتفی شد.
نکته چهارمی که میخواستم بگم گزارشی است که از وضعیت سلامتی نگران کننده اقای دکتر یزدی از زندان گزارش شده و اسباب نگرانی همه رو فراهم کرده برای اینکه آقای دکتر یزدی با هفتاد و نه سال سن هم از بیماری سرطان رنج میبره و هم از بیماری های دیگه، سخت محتاج مراقبت های دقیق پزشکی است و خانواده آقای دکتر یزدی و همه دوستان ایشون نگران سلامتی این سیاستمدار قدیمی ایران هستند. به همین دلیل نگرانی برای حال آقای دکتر یزدی رو خواستند که از سازمان های بین المللی، سازمان های حقوق بشری کمک گرفته بشه و به حکومت ایران فشار بیاد برای اینکه آقای دکتر یزدی رو به بیمارستان تحت نظر پزشک منتقل بکنند.
نکته پنجمی که میخواستم بگم این است که روزنامه السیاسه کویت نوشته که تعدادی از نمایندگان مجلس و افسران اطلاعاتی و منصوبین وزارت اطلاعات ایران دنبال مذاکره با پاره ااز کشورها برای اخذ پناهندگی هستند. همینطور همین روزنامه خبر داده که چهار افسر اطلاعاتی رژیم ایران از طریق عراق به ایتالیا پناهنده شدند. به هر صورت این روند که روزنامه السیاسه خبر داده مدتی است که آغاز شده و اخبار دیگه ای هم در این ردیف ما داریم مثل اینکه پاره ای از مسئولین حکومت در کشورهای غربی برای خانواده هاشون دنبال دست و پا کردن جا و مکان و خرید محل و اینها هستند و مطلبی است که از این به بعد بیشتر باید منتظر این جور اخبار باشیم به خصوص پیش بینی من این است که بعد از حرکت بزرگ مردم در 22 بهمن که این تیغ زنگ زده خشونت ورزی حکومت رو هم قطعا خواهدشکست این آهنگ تشدید خواهد شد.

نکته ششمی که میخواستم بگم این ست که یکشنبه شب در زندان گوهردشت کرج دو نفر از زندانی ها به دلیل نگهبان ها وپاسدارهایی که اونجا بودن اونها رو خلع سلاح کردن و به دنبال اون زندانی ها شورش کردن و چندین ساعت کنترل زندان به دست زندانی ها بوده. به هر صورت بدرفتاری در زندان با زندانیان و فشار و ازار و اذیت از مواردی است که اسباب نگرانی است و از این حیث زندان گوهردشت کرج یکی از بدنام ترین زندان های کشوره.

اما نکته آخری که میخواستم بگم راجع به 22 بهمن و اون هفته ای است که بچه ها به درستی اون رو هفته یااون دهه رو به درستی دهه مقاومت مدنی اسم گذاری کردند. تا الان به نظر میرسه چیزی که همه بر سرش توافق دارند و فعالین همه روش پافشاری میکنند برگزاری اربعین شهدای عاشورای ایران همزمان با اربعین حسینی روز جمعه 16 بهمن ماه که دوروز هم بعد از اربعین اقای منتظری است و مراسم الله اکبر گفتن چهارشنبه شب 21 بهمن ماه و حرکت در روز 22 بهمن در مسیرهایی که در سراسر کشور خود حکومت ناچاره که اعلام بکنه مثل مانوری که ما روز قدس داشتیم و بلد هم شدیم که چه جوری صفمون رو ضمن حضورمون از صف حکومتی ها جدا بکنیم.

به هر صورت راجع به اربعین نکته ای رو که من میخواستم بگم این است که بعضی ها پیشنهاد کردند که میتونیم بریم توی خیابون تظاهرات بکنیم و امثال این آکسیون ها که طبیعتا من نمیتونم بگم چراکه بسته به جا و مکان شما، شهرتون و امکاناتی که دارین تصمیم گیری رو خود فعالین باید به بهترین نحو اجرا کنند اما نکته ای که میخواستم بگم این است که در اربعین صدها ساله که مراسم سنتی ما داریم مثل اینکه نذری مردم میدن، به دیدن همدیگه میرن یا تجمعاتی در تکایا یا مراکز مذهبی دارن این خودش محمل خیلی خوبی است که میتونیم ازش استفاده کنیم و به اصطلاح سبزش بکنیم و یاد شهدامون رو گرامی بداریم. تاثیرش هم کمتر از رفتن توی خیابون نیست. بزرگداشت شهدای عاشورای ایران در این روز کاری است که از ابزار موجودهم میشه ازش استفاده کرد.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانیV