February 28, 2010

متن پیاده شده روز یکشنبه 9 اسفند 88

سلام، یکشنبه 9 اسفند 88 و 28 فوریه 2010 میلادی

امروز در مورد هفت موضوع صحبت می‌کنیم موضوع اول مصاحبهٔ آقای مهندس موسوی با سایت کلمه است که شما را به خواندن اون دعوت می‌کنم مصاحبه بسیار خوب و شسته رفته و دقیق،نکته خیلی‌ مهمی‌ در آن مطرح شده :نکتهٔ اول این که آقای مهندس موسوی هم به صراحت مطرح کرده که راهپیمایی مهندسی‌ شدهٔ رژیم در روز ۲۲ بهمن فقط اسباب آبرو ریزی هست و چیزی را ثابت نمی کند چنان که امسال آقای خامنه‌ای دوست دارند بگویند اینها مردم بودند و از این حرفهایی‌ که زدند

نکتهٔ دوم اینکه ایشون مثل آقای کروبی تاکید کرده اگر راست میگویید به جنبش سبز اجازه بدهید هر جایی‌ می‌خواهید راهپیمائی بکنند تا دیده شود که مردم واقعی‌ کجا هستند .


نکتهٔ سوم اینکه آقای مهندس موسوی به درستی‌ دست گذاشته روی این نکته که آکسیون توی خیابون امدن یکی‌ از آکسیون‌های جنبش سبز است ولی‌ هروقت که امن و بی‌ خطر باشد جنبش آن را انجام میدهد لذا جنبش قصد ندارد خیابان را ترک بکند ضمن اینکه نکتهٔ دیگر حرف ایشان این هست که تاکید بر این حرف که هر فرد یک رسانه است و آگهی‌ بخشی را از استراتژی‌های اساسی‌ و مهم جنبش ایشان مورد اهمیت قرار داده به خصوص استفاده از اینترنت و تعبیری را که اینترنت را مثل یک بازار بزرگ ترسیم کرده ایشان که هر کسی‌ با هر سلیقه ای و روشی‌ در آن حضور دارد ،تنوع تاکتیک‌ها و کار روی نیروی انتظامی و سپاه به نظر من نکتهٔ دیگر مصاحبهٔ آقای مهندس موسوی است از مسایل بسیار مهم کار کردن روی نیروی انتظامی و سپاه بحثی‌ که قبلان هم داشتیم از جمله افشاگری مزدوران و دائماً حساب کسانی‌ را که بخواهند به ملت بپیوندند از حساب چندتا سردار رانت خور جدا کردن حرف درستی‌ است که میتواند کمک بکند که پیوستن آنها به جنبش تسهیل بشه.

و نکتهٔ آخری که در صحبت‌های آقای مهندس موسوی به نظر من کاملا جلب نظر می‌کند در مورد چهار شنبه سوری هم ایشان در واقع با تعبیر درست

مقابله نور و تاریکی و می شود اسم اش را بگذاریم اهریمن دیکتاتوری تاکید درستی به این سنت هزارساله کرده و به درستی هم آقای مهندس موسوی تاکید کرده بر بی خشونت بودن و صلح آمیز بودن حرکت ما در چهارشنبه سوری و پیشاپیش هم این اخطار را کرده است که هرگونه ماجراجویی، آتش سوزی و انفجار و هر کاری که بعضی ها می گویند رژیم ممکن است انجام دهد به جنبش سبز تعلق ندارد و از آن عوامل رژیم است.

من از همین جا این اسنفاده را هم بکنم و بگویم که حرکت ما در چهارشنبه سوری به عنوان آکسیونی که در کوچه پس کوچه ای می تواند اتقاق بیافتد و خاصیت پراکندگی را از تاکیتیک های جدید ما باید باشد برای حضور در خیابان، چهارشنبه سوری در ذات خودش این ویژگی را دارد و از این ویژگی استفاده می کنم چون می دانم کودتاچی ها نمی توانند وارد کوچه چه پس کوچه ها بشوند و می توانیم با شعار ها و حرکت هایی که می کنیم اهریمن استبداد را به آتش بسپاریم . همین طور با دینامیک و تحرکی که داریم می توانیم به هم پیوستگی بخش های مختلف را تمرین کنیم . و با هم تاکید می کنم در چهارشنبه سوری ما باید این تمرین راهبرد جدید حنبش به شکل حضور در خیابان به شکل پراکنده است را داشته باشیم. می توانیم به سبک مردم شیلی ایجاد سرو صدا هم بکنیم و این طوری اعتراض خودشان را نشان دهند.

نکته دوم این که آقای سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه نوه آیت الله خمینی را به عنوان کسی که در برابر رهبری ایستاده در نامه اش قلمداد کرده و تاکید کرده سپاه فقط نظامی نیست و سیاسی هم هست. همین طور گفته بسیج را آقای خامنه ای مسئول مقابله با براندازی نرم کرده است. در واقع خط بطلان کشیده بر این حرف آقای خمینی که نیروهای نظامی را منع کرده بود از دخالت در امور سیاسی. آقای انصاری هم از مرکز حفظ و نشر آثار آیت الله خیمنی هم متقابلا به ایشان پاسخ داده است.

نکته سوم این که آقای خالد مشعل و احمد جبرییل و پاره ای دیگر از فلسطینی ها به تهران آمده اند و به قول یکی از بچه ها آمده اند شب عیدی حقوق شان را بگیرند و با آقای خامنه ای هم صحبت کرده اند و حرف های آقای خامنه ای هم مثل آقای احمدی نژاد کمی بوی ماجراجویی جدید در منطقه را می دهد به این هوا که ممکن این ماجراجویی دوربین روی ایران و فشار روی ایران را منحرف بکند و شاید برای نیروی میلیتاریستی مفرری باشد که بتواند خودش را از زیر بار فشار ملت نجات دهد . اتفاقی که در آرژانتین یا پاره ای جا های دیگر نظامی ها وقتی کودتا کردند اتفاق افتاده است. با حواسمان باشد

نکته چهارم این که در مطالعه ای در به صورت مشترک در چهار دانشگاه کمبریج، آکسفورد، هاروارد و تورنتو درباره دشمنان اینترنت به عمل آمده و سیزده کشور را مطالعه کرده اند ایران و چین در راس کشورهای دشمن اینترنت قرار گرفته اند از سطح بالای فیلترینگ تا دستگیری وبلاگ نویس ها و غیره.

نکته پنجم این که خانم هنگامه شهیدی به شش سال حبس تعزیزی محکوم شدند و همین طور مهدی خدایی از دانشگاه آزاد شهرری به چهار سال جبس تعزیری محکوم شدند و محمد صادق ربانی برادر آیت الله ربانی املشی که دادستان کل کشور هم بود در دهه اول انقلاب، او هم بعد از دو ماه حبس برای اولین بار وفق شده خانواده اش را ببیند و روحیه بسیار بالایی هم از خودش نشان داده است. این استاد بازنشسته دانشگاه تهران بدون تفهیم اتهام دو ماه است که در زندان است.

نکته ششم این که بچه ها در مشهد تحرکات چهارشنبه سوری را شروع کرده اند شاید در بعضی شهرها ی دیگر هم باشد اما چون به من گفته بودند این رو هم عرض بکنم باید هوشیاری داشته باشیم . حرکت های برای آماده شدن برای چهارشنبه سوری به گونه باشد که سرکوب های عجیب و غریب به دنبال نداشته باشد.

نکته آخری این که بیست و یک سازمان حقوق بشری عربی از کشورهای مصر ، یمن ، عراق و ... در نامه ای از حکومت ایران خواستند سرکوب معترضان را پایان دهد و در نامه ای هم از سازمان ملل خواسته اند که اقدامی انجام دهد .

در آخر هم این که جشن نوروزی کنسول گری ایران در مونیخ که با اعتراض ایرانی های مقیم این شهر و کل آلمان رووبرو شده بود و سرانجام باعث شد هتل هیلتون قرارداد ش را لغو کند و بگوید هتل را به کنسولگری نمی دهد . این مبارزه در خارج باید ادامه داشته باشد.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی