March 4, 2010

متن پیاده شده روز پنجشنبه 13 اسفند 88

سلام پنجشنبه 13 اسفند 88، 4 مارس 2010 میلادی

امروز در مورد 7 موضوع صحبت می کنیم؛

موضوع اول: تایید حکم اعدام محمدامین ولیان دانشجوی دانشگاه دامغان است که موجی از مخالفت را برانگیخته است. چون این حکم را به استناد فتوای آیت الله مکارم شیرازی داده اند، دفتر آقای مکارم تکذیب کرده که این فتوی را صادر کرده است. و توصیه کرده که بهتر است گذشت بشود. همین طور آقای محقق داماد هم مشغول رایزنی با مقامات شده، جالب است که آن عضو بسیجی که اول بار نامه جمع آوری کرده و سعی کرده که از دانشگاه محمدامین او را لو بدهد و راهی تهران بکند توبه کرده و در حال جمع آوری نامه است که این حکم را رد کنند. به هر حال اگر حکومت دست به همچین کاری بزند خشم دنیا را برای خود خریده و باید مطمئن باشد که باید تاوانش را به بدترین شکل ممکن بدهد.


موضوع دوم: پنج نفر در ایتالیا به جرم قاچاق اسلحه به ایران دستگیر شده اند و جالب است که یکی از آن ها کارت خبرنگاری صدا و سیما را به همراه داشته، باید گفت دستگاه هایی مثل سپاه و اطلاعات با این اعمال آبروی صدا و سیما و دستگاه های دولتی را هم بر باد داده اند.

موضوع سوم: 29 نفر از مجموعه فعالیت حقوق بشر، دستگیر شدند. جالب است که بهزاد مهرانی یکی از آن ها وقتی که دستگیرش کردند، یک گروه دومی به سراغ منزلش رفتند و گفته اند که ای بابا قرار بوده که ما دستگیرش کنیم. که نا هماهنگی داخلشان را نشان می دهد. این گونه خشونت ها در مقابل جنبش سبز نشان دهنده ترس حکومت از جنبش و قدرت جنبش سبز است. این را هم باید در نظر داشت که حکومت ها وقتی وارد فاز کنترل و خشونت ورزی می شوند بیش از هر چیز چرخش عادی چرخ های خودشان را به خطر می اندازند. و بیش از هرچیزی از خودشان مشروعیت زدایی می کنند.

موضوع چهارم: روز 14 اسفند سالروز مرگ دکتر مصدق راد مرد تاریخ معاصر ایران است که امروزه بیش از هر زمانی به شخصیت مردمی و علمی و آزادی خواه و دموکرات دکتر مصدق نیاز داریم.

موضوع پنجم: شرکت یو تل ست مجددا ایران را تهدید کرده که منتظر حکم دادگاه نخواهد شد و در صورت ادامه رفتار ایران در رابطه با سانسور و برخورد با فرستنده های ماهواره ای او هم عمل متقابل خواهد کرد.

شرکت کاترپیلار به تمام شرکت های وابسته اش در تمام جهان اعلام کرده که با ایران معامله کنند و به ایران جنس بفروشند با توجه به مقدار زیاد ماشین آلات راه سازی ساخت کاترپیلار که در ایران است باید گفت که این تصمیم شرکت آمریکایی مقدار زیادی شرکت هایی که از ماشین های کاترپیلار استفاده می کنند را با مشکل مواجه خواهند کرد.

موضوع ششم: دست انداختن مقامات یکی از روش های مبارزات بی خشونت است که در همه جای دنیا هم سابقه دارد و گاهی بسیار هم موثر است. شاید یکی از بهترین نمونه هایش در شوروی سابق است که زیر چکمه ک گ ب، مردم با ساختن جوک برای اعضای ک گ ب و شخص برژنف دبیر کل حزب یکی از بهترین و درخشان ترین صفحات این نوع مبارزه را رقم زدند.

بعضی از بچه های پیشنهاد خوبی دادند که به جای اینکه جوک ها متوجه ملیت ها بشود بهتر است من بعد تمام جوک ها به بسیجی و اطلاعاتی و نقدی و احمدی نژاد و خامنه ای این نوابغی که هرکدام وقتی حرف می زنند در و گوهر می بارند، برگردد. برای اینکه نشان دهیم ایرانی یک مشت واحد است بر دهان استبداد حکومت ایرانی.

موضوع هفتم: راجع به چهارشنبه سوری، همانطور که گفتم 4شنبه سوری روز مناسبی است که در خدمت یکپارچه سازی و مقاومت ملی و فرسایش کودتاچیان است. می توانیم از این روز ملی مان استفاده کنیم و اعتراض گسترده ای را شکل بدهیم. مجموعه پیشنهاداتی که من در سایت های مختلف و وبلاگ ها و بخصوص در سایت بالاترین دیدم، به طور خلاصه به این قرار است:

حفظ انضباط مبارزات بی خشونت

پیشاپیش اعلام می کنیم که هر نوع خشونت ورزی از سوی مزدوران رژیم است و جنبش چنین کاری نمی کند.

ساعت شش بعد از ظهر، شب چهارشنبه سوری، هر کس با ایجاد ترافیک و کند کردن آن و بوق زدن اعتراضش را اعلام کند
پراکندگی در محلات و به آتش افکندن دیکتاتوری

یادمان باشد که کودتاچیان که در محل هایی که می دانند تجمع سالیانه است حتما جمع می شوند بنابراین ما باید آن ها درگیر نمی شویم و پراکندگی در همه جای شهر ها ضامن موفقیت ماست.

از ساعت 9 شب قاشق زنی پرسر و صدا و در سطح بیشتر و پخش سرود های جنبش از اتومبیل ها، مثل مردم شیلی اعتراض می کنیم
5- از ساعت ده شب حرکت به دیگر محلات با آرامش و روشن کردن شمع به یاد کسانی که در جمع ما نیستند و در مبارزات جنبش شهید شدند.

یادمان باشد که پدران ما هم پنجشنبه آخر سال را به یاد درگذشتگانشان آتش روشن می کردند و راهبری می کردند.
باز هم در مورد چهارشنبه سوری صحبت خواهیم کرد.
تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی