March 5, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 14 اسفند 88


سلام
جمعه ۱۴ اسفند ۸۸، ۵ مارس ۲۰۱۰ میلادی
امروز در مورد ۹ موضوع صحبت می کنیم .
موضوع اول اینکه فردا شنبه ۱۵ اسفند،روز سبز درختکاری است ،دیدم بعضی ها پیشنهاد کرده بودند که خوب است که سبزها در این روز مشارکت فعال داشته باشند ،به نظر من هم پیشنهاد خوبی است به خصوص اگر به شکل نماد و نمایشی باشد از جنبش سبز و با عکس و فیلم هم همراه باشد .
نکته دوم اینکه خانم ناوی پیلای ،معاون حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرده در نطق خودش که نماینده ویژه ای از طرف سازمان ملل به ایران برود ،که البته دولت ایران برابر اساس نامه سازمان ملل باید موافقت بکند تا نماینده برود و به شدت وضع حقوق بشر در ایران را محکوم کرده با شمردن مصادیق نقض حقوق بشر ،همین طور وزیرامورخارجه آلمان هم با حضور نماینده ایران در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل به شدت مخالفت کرده و گفته این اسباب شرمساری است و همین طور مساله دستگیری آقای جعفر پناهی فیلمساز مشهور ایرانی را وزیر امور خارجه آلمان به شدت محکوم کرده .


نکته سوم اینکه آقای سعید لیلاز روزنامه نگار مشهور ایرانی به سه سال حبس تعزیری محکوم شده و محمد رضا لطفی هم از مجموعه فعالان حقوق بشر هم روز گذشته در مشهد دستگیر شد .
نکته چهارم اینکه آیت الله صانعی به دنبال استفتائی که از ایشان شده برای محارب خواندن کسانی که در تظاهرات خیابانی شرکت کرده بودند پاسخ بسیار مستدل و مبسوطی داده و فتوائی که ایشان صادر کرده این است که ،نه فقط کسانی که در خیابان بیایند و اعتراض بکنند مصداق محارب نیستند و نمی شود به آنها اطلاق محارب کرد ،بلکه در پاره ای از موارد اعتراض و حضور واجب و وجوب شرعی دارد در مقابل حکومت خودکامه ،همین طور ایشان تاکید کرده بر اینکه ،محارب حکمش به کسی تعلق میگیرد که با اسلحه بخواهد برای مردم مزاحمت ایجاد بکند ونظم عمومی را به هم بزند ،تازه در آنجا هم ایشون میگوید که در بینه فقها اختلاف هست و به هیچ وجه به این سادگی نیست که با یک برچسب این طوری بشود مردم را گرفت و کشت ،به هر صورت باد از آقای مکارم که دفتر ایشون هم تاکید کرده بود که بی خودی از قولش نقل کردند و چنین فتوائی نداده ،فتوای آیت الله صانعی ،به خصوص اینکه به فتاوای دیگر فقها هم تکیه کرده نکته دیگری است که در واقع بازیچه قرار دادن دین را توسط دین فروشان و حاکمان دین فروش تایید می کند .

نکته پنجم اینکه شورای تامین استان تهران بالاخره با برگزاری مراسم چهاردهم اسفند در احمد آباد مخالفت کرد و شورائی هم که این کار را بر عهده دارد درخواست کرده که هر کس به صورت انفرادی می تواند شرکت کند و زیر بار این نرفتند که انحلال و الغای این مراسم را اعلام کنند .
نکته ششم اینکه کارگران کارخانه ریسندگی سیمین در اصفهان ،در مقابل فرمانداری اصفهان تجمع کردند و مطالبه شش ماه حقوق عقب افتاده شان را داشتند نکته هفتم اینکه در نمایشگاه ارتباطات در هانوفر آلمان ،در مقابل غرفه مخابرات ایران بچه ها تظاهرات کردند ،اعتراض کردند و به مسؤولین نمایشگاه یادآوری کردند که شرکت مخابرات ایران متعلق به سپاه پاسدارانی است که در ایران به سرکوب و کشتار مردم مشغول است و این ابزار را سپاه برای کنترل مردم به کار می برد و این قابل سازمان ها در چنین نمایشگاهی نباید باشند ،به دنبال حضور سپاه در سرکوب مردم ،در عرصه اقتصاد ایران ،این قبیل اعتراضات در سطح جهانی ،و پیش نویسی هم که کشورهای غربی تهیه کردند و به روسیه و چین دادند برای دور جدید تحریمها با تاکید بر تحریم شرکتهای سپاه ، به خوبی نشان میدهد آنچه که در داخل ایران میگذرد در دنیا هم بازتاب دارد و چیزی نیست که از چشم دنیا پنهان بماند وقتی که سازمانی مثل سپاه این طور دست به سرکوب ،دستگیری ،شکنجه ،کشتار و تجاوز به حقوق مردم میزند چهارشنبه سوری

نکته هشتم این که سوالی است که پرسیده اند درباره چهارشنبه سوری من باز سعی می کنم چند سوال را یک جا جمع بکنم و آن این که دانش آموزان طی سال های گذشته به طور طبیعی در فعالیت های چهارشنبه سوری نقش محوری داشته اند فکر می کنم امسال هم نقش اصلی خواهند داشت این را برای دانش آموزان عزیزی که در سوالات شان پرسیده اند چه کار باید بکنیم به نظر من خیلی ساده اسن است که دانش آموزان می توانند در چهارشنبه سوری فعالیت زیادی داشته باشند و تظاهرات پراکنده را شکل دهند.

نکته بعدی این که ما اصل بر حفظ بچه ها و امنیت شان داریم بنابراین اصرار نداریم جای برویم که دعوا کنیم ، درگیری کنیم که امنیت مان به خطر بیافتد. لذا حضور در مکان هایی که می دانیم توسط نیروهای حکومت اشغال شده مزیتی ندارد و حضور در جاهایی که با امنیت بیشتر می توانیم فیلم و عکس بیشتری تهیه کنیم واجب است.

اما نکته آخر این که یادآوری بحثی بود که به عنوان پیشنهاد برای تشکیلات فعالیت های ما وجودداشت و من این را یاد آوری می کنم.

اگر یادتان باشد بحث گروهای 3 تا هفت نفره از آدم هایی که همسو شکل می گیرد و یک رابط وجود دارد برای ارتباط با گرو های دیگر.

هر گروه می تواند در محله یا هر جایی باشد که بچه های از هم شناخت بهتری دارند. دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان یا هر گروه دیگری می تواند مثال خوبی باشد.

هر گروه می تواند این وظایف را داشته باشد.

اول مطالعه ( من یک بار دیگر جزوه ها و کتاب هایی را که لازم است ضمیمه برنامه می کنم)

دوم آکسیون ها مثل شعار نویسی، تظاهرات ها ، سازماندهی الله اکبر ها یا کمک به اعتصاب ایتالیایی و غیره که روز های آینده راجع به ان بشتر حرف می زنیم.

سوم ارتباط افقی و شبکه ای با گروه های دیگر و خبررسانی به ده یا 20 نفر که هر چه از ما دورتر باشند به لحاظ مکان جغرافیایی و طبقه اجتماعی و غیره بهتر است .

چهارم ، ارتباط عمودی با دوستان خارج یا شهرستان ها ، یا درست کردن جی میل امن HTTPS و یا اسکایپ و یا روش های دیگری که به ابتکار خودمان داریم.

این مقدمه رو امروز خدمتتان ارائه کردم تا فردا و بعد در باره اش بیشتر و بیشتر صحبت بکنیم.

تافردا، شاد پیروز موفق و سر فراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی