March 18, 2010

متن پیاده شده روز پنجشنبه 27 اسفند 88

سلام

پنجشنبه 27 اسفند 88، 18 مارچ 2010 میلادی

امروز راجع به 4 موضوع صحبت می کنیم. باز هم عذرخواهی می کنم که من هنوز در سفر هستم و بین راه یک جایی موقتا ایستاده ام تا این برنامه را ضبط کنم و خدمتتان بفرستم.

موضوع اول: ابعاد حرکت بزرگ چهارشنبه سوری بیش از پیش دارد معلوم می شود. از سراسر ایران گزارش هایی که من روز گذشته بررسی کردم نشان می دهد که در تمام شهرها از جمله کردستان استان زنجان، اراک، همدان، حتی قم، ما حرکت داشتیم. در خرم آباد شعار "خامنه ای قاتله، ولایتش باطله" ، در شهرکرد و کرمانشاه شعار "مرگ بر خامنه ای"، داشته ایم. در اهواز که یکی از دوستان تماس گرفته بود و در گرماگرم تظاهرات برای من پیغام گذاشته بود که در هاف تایم اول ما 2-0 جلو هستیم، و همین طور در تهران یکی از نکات چهارشنبه سوری این بود که جنبش توانسته بود خودش را به جنوب شهر تهران برساند و در تمام محلات جنوب تهران جنبش حرکت داشته و شعار های کوبنده خودش را داده، در محله گیشای تهران شلوغی زیاد بود و خلاصه مهم ترین پدیده حرکت چهارشنبه سوری این بود که رشد جغرافیایی جنبش را در سراسر کشور در تمامی محلات نشان داد و اتفاقات ریز و درشتی هم افتاده مثلا در سعادت آباد، سه تا موتور نیروی انتظامی که قصد سرکوب مردم را داشتند، بچه ها گرفته اند و آتش زده اند. در جاهای دیگر هم اتفاقات ریز و درشت فراوان بوده که حتما در خبرها دنبال می توانید دنبال کنید. به طور قطع می توان گفت، چهارشنبه سوری آکسیون بسیار بسیار موفقی بوده است.


موضوع دوم: شب گذشته حدود پانصد نفر از خانواده ها و مردم جلوی زندان اوین برای آزادی زندانیان سیاسی تجمع داشته اند.

موضوع سوم: امروز پنجشنبه آخر سال است و بسیاری از مردم در تمام شهر راهی گورستان ها می شوند برای بزرگداشت درگذشتگان شان، طبیعتا در تهران و سایر شهر ها بزرگداشت شهدای جنبش از کارهای بسیار خوبی است که بزرگداشت کل جنبش سبز خواهد بود.

موضوع چهارم: از آنچه که در چهارشنبه سوری اتفاق افتاد می شود سه درس اساسی گرفت:

اول: وقتی تظاهرات پراکنده می شود، و روی شبکه های اجتماعی که در خانواده ها و محلات شکل می گیرد امکان سرکوب برای کودتاچی ها فراهم نیست، اگرچه که نیروهایی حتی بیش از 22بهمن را برای چهارشنبه سوری بسیج کرده بودند ولی عملا کاری از دستشان برنیامد.
دوم: استفاده از روزهای ملی خودمان خیلی بهتر از روزهای رژیم است.
سوم: تکیه بر شادی، امید و زندگی در مقابل یک حکومتی که اندوه و مرگ و ناامیدی را می خواهد بر سر جامعه بپاشد، بهترین شکل نافرمانی مدنی و اعتراض است که روزهای آینده درموردش بیشتر صحبت می کنیم.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی