March 21, 2010

متن پیاده شده روز یکشنبه 1 فروردین 89

اول فروردین سال ۱۳۸۹ و ۲۱ آوریل ۲۰۱۰ میلادی
اول فروردین ماه و بهار طبیعت از راه رسید و امیدوارم که بهار آزادی هم در کشور ما با استقامتی که در سال پیش رو خواهیم کرد،از راه برسد.
امروز در مورد هشت موضوع صحبت می‌کنم:
موضوع اول پیام آقای کروبی است که به درستی‌ پاسخ آقای خامنه‌ای رو داده اند.بر حق مردم تاکید و به کشتی‌ که آقای خامنه‌ای از نظام مطرح کرده اند،اشاره نموده اند.ایشان مطرح کرده اند که وقتی‌ مردم ایران و نخبگان کشور در این کشتی‌ جایی‌ ندارند و فقط محدود به چند شخص خاص است ،قایقی بیش نیست. شما را به دیدن،شنیدن یا خواندن این پیام دعوت می‌کنم.
نکته دوم پیام آقای خامنه‌ای به مناسبت سال نو است که به نظر من حال زارونزاری در این پیام داشتند و جالب است که همان حرفایی را که سالهای گذشته می‌زدند،سال موفقیت،انتخابات،۲۲بهمن و امثالهم را دوباره تکرار کردند.بدون اینکه به روی خود بیاورد که امسال مردم در سراسر ایران در چهارشنبه سوری چه تودهنی محکمی به شخص ایشان و دولت کودتایشان زدند.همچنین ایشان امسال را سال کار و تلاش و همت مضاعف نامیدند.که به نظر من کارو تلاش مضاعف مردم برای پرکردن جیب یک عده ژنرال فاسد سپاه و عده‌ای از نزدیکانشان یا تلاش مضاعف سرکوبگران که از اول سال جلوی زندان اوین یا گورستان خاوران دیده شده‌اند.


نکتهٔ سوم پیام آقای احمدی نژاد است.بعداز اینکه ایشان با سرو صدایی زیادی به قم رفت و سه تا از روحانیون یا به عبارتی کاردستی رژیم آقای خامنه‌ای مانند آیت الله نوری همدانی،مصباح یزدی و مکارم شیرازی حاضر شدند تا احمدی نژاد را ببینند و نتوانست مابقی روحانیون را ملاقات کند،دست از پا درازتر برگشت و جالب است که در پیام خود نیز،به جز ادعا‌های همیشگی‌ مثل مدیریت جهانی‌ که همواره دنکیشوت وار آنها را تکرار می‌کند،اشاره‌ا‌ی به انتخابات یا تایید رهبری نکرد.
موضوع چهارم پیام آقای اوباما رئیس جمهوری آمریکاست که به نظر من تکرار حرفهای گذشته آقای اوباماست که قبلا هم این حرفها را زده است،فقط یک تاکید جدید وجود دارد که آن هم به وظیفه آمریکا برای کمک به اطلاع رسانی و حقوق مردم در سراسر دنیا اشاره دارد.امیدوارم که آمریکا و سایر کشورهای دموکراتیک دنیا وظیفه ی خود را برای گردش آزاد اطلاعات از طریق اینترنت یا شبکه‌های مختلف اطلاع‌رسانی به درستی‌ انجام دهند و در مقابل مردم ایران و سایر مردم دنیا ادای مسئولیت کنند.
نکتهٔ پنجم آنکه نیروهای امنیتی شب گذشته در لحظهٔ تحویل سال از برگزاری مراسم تحویل سال و پهن کردن سفرهٔ هفت سین در مقابل زندان اوین ممانعت به عمل آوردند. روز جمعه نیز در گورستان خاوران از حضور خانواده‌های شهدای سال۱۳۶۷ و اعدامیان دهه ۶۰ که بصورت انفرادی یا به صورت دست جمعی‌ در این گورستان دفن شده اند، جلوگیری به عمل آورده شد و خشونت و بیرحمی خود را یک بار دیگر نیز نشان دادند. همانطور که خدمتتان عرض کردم، درواقع مصداق تلاشی که آقای خامنه‌ای می گویند ،برای سرکوب بیشتر نشان داده شد.به هر صورت خانواده‌ها هم گل هایی را که سر مزار عزیزانشان برده بودند،در همانجا پرپر کرده و راهی بهشت زهرا شدند،برای ادای احترام به شهدای جنبش سبز که همگی‌ در کاروان شهدای راه آزادی ایران از مشروطه تا اکنون قرار می‌‌گیرند.
نکتهٔ ششم این است که شب گذشته در هنگام صحبت آقای خامنه‌ای و احمدی نژاد در چندین نقطه و محله‌های تهران مردم در پشت بامها الله اکبر گفتند و به این ترتیب اعتراض خود را به صحبتهای آقای خامنه‌ای و احمدی نژاد نشان دادند. فکر می‌کنم جنبش با پیروزی‌ای که در چهارشنبه سوری و در سراسر کشور بدست آورد،آمادگی این را دارد که در سال جدید وارد فاز‌های جدید و پیروزی‌های جدید شود.
مسال هفتم این است که پیرامون شش سوالی‌ که اغلب راجع به جنبش سبز پرسیده می شودکه قبلا به برخی از آنها پرداخته شده است:
سوال اول اینکه ریشه‌های جنبش کجاست؟
سوال دوم اینکه رهبری و استرتژی جنبش سبز چگونه است؟
سوال سوم : جنبش چگونه پیروز می شود؟
سوال چهارم اینکه کی پیروز می شود؟
سوال پنجم:ما در قبال جنبش سبز در دنیا چه می تونیم بکنیم و دنیا چه کاری میتواند برای جنبش سبز بکند؟
و سوال ششم آنکه بعداز پایین کشیدن دولت کودتایی احمدی نژاد تحقق خواستهای مردم که فراتر از آن است،چگونه انجام می‌گیرد؟
تا حالا رسیده ایم به این سوالات که جنبش چگونه و کی پیروز خواهد شد که این بحث را به زودی کامل می‌کنیم و سپس به سراغ دو سوال دیگر خواهیم رفت.
نکتهٔ آخری که در این ابتدای سال نوع می‌خواستم عرض کنم آنکه من نیز باید به سهم خود و از جانب تمام شما عزیزان از تمام کسانی‌ که در نه ماه گذشته در تهیه برنامه‌های ده دقیقه‌ کمک کردند، تشکر کنم.
که برای این فیلمها اعلام شده یا روی سایت msazegaraمن روزانه در مجموعه ی امیل‌های شخصی‌ ام
یا فیسبوک نظراتی دریافت می کنم که روزانه به طور متوسط نزدیک به ۲۰۰۰ ایمیل و پیام است،که آنهارا گروهی از بچه‌ها دنبال می کنند.اگر بخواهم جمع بزنم روزانه صدها نفر برای من خبر،اطلاعات و نکاتی‌ را می فرستند که از همه آنها نیز تشکر می‌کنم.به طور‌ مستقیم برای تهیه این برنامهٔ ۱۴ دقیقه ای‌،۱۴ نفر هر روز با من همکاری می کنند،از ایران گرفته تا اروپا و آمریکا تا بتوانیم این برنامه را خدمتتان ارائه کنیم.همچنین از قسمت فنی‌ و پیاده کردن متن صحبت‌ها و دسته بندی سوال‌ها و نظرات و مشاورینی که روزانه با آنها در تماس هستم(حداقل با ۳نفر بصورت ثابت مشورت دارم،ولی‌ چندین نفر دیگر نیز هستند که بصورت غیر ثابت با من همکاری می کنند) نیز سپاسگذارم. به هرصورت خواستم در اول سال جدید از زحمت تمام کسانی‌ که دستندرکار این برنامه ی‌ ۱۰ دقیقه‌ بوده اند، تشکر کنم و ابراز امیدواری کنم که بتوانیم این همکاری کوچکی را که در کنار جنبش سبز داریم و خدمت می‌کنیم،در سال پیش رو هم ادامه دهیم. تشکر اصلی‌ بنده از همهٔ شمایی‌ است که محبت کرده و این برنامه ها را دنبال می‌کنید و نکات خوبی‌ را به ما متذکر می شوید.
نکتهٔ دیگر که در همین راستاست و همانطور که قول داده بودم،در طول این تعطیلات کتابها و مقالاتی را که قبلا معرفی‌ کرده بودم را یکبار دیگر خدمتتان معرفی‌ می‌کنم و امیدوارم چند کار جدید هم که دراین چند ماه رویش کار کرده ایم در این تعطیلات حاضر شود و خدمتتان ارائه کنم. به هر حال به عنوان اولین مرور، کتاب ۵۰ نکتهٔ اساسی‌ در مورد مبارزهٔ بدون خشونت که نوشتهٔ سه تن از رهبران جنبش دانشجویی اکپور است که در صربستان ،میلسویچ را به زیر کشیدند .این کتاب درواقع به شکل خودآموز مبارزات بی‌ خشونت تنظیم شده است.ضمیمهٔ برنامه امشب، این کتاب را برایتان می فرستم و از شما خواهش می‌کنم در این تعطیلات این کتاب را که کتابی کوچک ولی‌ بسیار مفید است، برای شروع و بالا بردن دانش مبارزات بی‌ خشونت مطالعه کنید.
تا فردا
شاد،پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانیان