March 24, 2010

گفتار روز چهارشنبه 4 فروردين 89

سلام

چهارشنبه 4 فروردین 89، 24 مارس 2010 میلادی

امروز در مورد 10 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول افتضاح پولشویی در کشور بحرین و کویت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. ظاهراً چک 6 میلیون یورویی که سپاه از پول قاچاق مواد مخدر به دست آورده، قرار بوده توسط آقای منصور بن رجب وزیر بحرینی نقد شود و 300000 یورو هم او حق حساب بگیرد بابت این کار یک شبکه گسترده ای از تاجر و زن و مرد و غیره دست اندر کار این کارهای سپاه بودند که دستگیر شدند و پیگیری ماجرا ادامه دارد. به هر صورت پولشویی یعنی پول سیاه و قاچاق را تبدیل کردن آن به پول تمیزی که برود از سیستم یک بانکی بیاید بیرون و تاریخ پیدا کند از کارهایی است که در دنیا غیر قانونی است و بسیاری کشورها به شدت آنرا کنترل می کنند. متاسفانه بانک مرکزی ایران از سازمانهایی است که در معرض پولشویی در دنیا قرار دارد و سپاه پاسداران که اینبار گیر افتاده از سازمانهایی است که معروف است به اینکه پولشویی می کند برای عملیات تروریستی و پول های سیاهی را که از فعالیتهای غیرقانونی به دست می آورد به این ترتیب پولشویی می کند و به مصرف فعالیتهایی که می خواهد می رساند. به هر صورت این قبیل فسادها از سازمانی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از پیش دارد دیده می شود و بیش از پیش به ما جهت می دهد که با این سازمان باید مقابله کنیم.


نکته دوم اینکه چهل و پنج نفر کارگردان ایرانی طی نامه ای خواهان آزادی آقایان پناهی و نوری زاد شدند و به دنیال حرکتی که از کارگردانها و فیلمسازهای بین المللی اتفاق افتاده اکنون بسیاری از سینما گران مشهور ایرانی هم با امضاء این نامه مطرح کردند که آزادی فیلمسازان و هنرمندان، اصلی است حکومت باید به آن پایبند باشد.

نکته سوم اینکه روزنامه های گاردین و ساندی تایمز گزارش کردند که بخشی از اعضای طالبان در ایران آموزش تروریستی می بینند برای منفجر کردن بمب های کنار جاده ای یا کارهای دیگر. همینطور فرستنده تلویزیونی CNN هم در مصاحبه ای از قول یک کارشناس سابق سازمان CIA مطرح کرده که ایران در عراق هم همین کارها را می کرده و آموزش می داد تروریستها را. به هر صورت این حرکت و اطلاع رسانی از فعالیتهای تروریستی سپاه هم این روزها در رسانه های گروهی دنیا مطرح شده.

نکته چهارم اینکه 700 نفر جلوی فرمانداری کیش تجمع کردند و خواهان این شدند که قولی که به آنها داده شده بوده برای انجام کار در کیش، خلف وعده شده و خواهان تعیین تکلیف خودشان شدند.

نکته پنجم اینکه نوه آقای هاشمی رفسنجانی آقای حسن لاهوتی پسر خانم فائزه هاشمی با وثیقه 73 میلیون تومانی آزاد شده و جالب است که جرم او این است که پشت تلفن از انگلیس با یکی از دوستانش که صحبت می کرده به رهبری توهین کرده. جرمی که من فکر می کنم به راحتی هفتاد میلیون ایرانی را می شود بابت آن گرفت برای اینکه بیش از هفتاد میلیون ایرانی با شعارهای مرگ بر دیکتاتور یا مرگ بر خامنه ای خواهان براندازی آقای خامنه ای، محاکمه و مجازات او هستند. به هر صورت این بهانه ها و این فعالیتها نشان می دهد که کشمکش داخل حکومت ادامه دارد و به نوعی حلقه محاصره را دور آقای هاشمی تنگ تر می کنند.

نکته ششم اینکه آقای علی آبادی معاون ورزش رئیس جمهوری از طرف کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس زیر سوال رفته که پول فدراسیونها را به جیب بانک تات ریخته. بانک تات بانکی که بسیار مطرح است که یک سرش در بیت رهبری است و همینطور یک سرش هم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. بانکهای دیگری هم مطرح هستند که هم در بیت رهبری دست دارند و از آنجا تغذیه می شوند مثل بانک پاسارگاد و هم به سپاه پاسداران وابسته هستند. به هر حال این تخلفات مالی در دولت آقای احمدی نژاد و دست گشاده سپاه و بیت رهبری در دولت ایشان و خلاف هر قانون و قاعده ای رفتار کردن سکه رایجی است که این روزها فساد گسترده ای در سطح کشور به ارمغان آورده و به حق می شود گفت که دولت آقای احمدی نژاد از مشروطه تا الان بدون شک فاسد ترین دولتی است که در ایران بر سر کار آمده بخصوص اینکه از بعد از کودتا سپاهیانی که آقای احمدی نژاد را در قدرت نگه داشتند بیش از پیش سهم می خواهند وحق می خواهند و دستشان هم در فساد و در اموال کشور و در پول بانکها، در پول حتی فدراسیونهای کشور بازتر شده.

نکته هفتم این است که به گزارش فعالین حقوق بشر خانم زهرا اسد پور گرجی زندانی 51 ساله وضعیت بد جسمی دارد و نیاز به جراحی قلب دارد. همینطور نوید خانجانی از فعالین حقوق بشر زیر فشار قرار دارد و خانم مریم ضیاء فعال حقوق کودکان هم ششمین روز اعتصاب غذای خودش را طی می کند. این خانم 40 ساله زیر فشار قرار دارد و داروهای خودش را هم قطع کرده همینطور ما خبرهای دیگری از مقاومت زندانیان واعتصاب غذای آنها را در روزهای دیگر هم به اطلاع شما رساندیم و به نظر می رسد که فرزندان ملت حتی در زندانها هم دست از مبارزه و مقاومت برای حقوق خودشان وحقوق ملت بر نمی دارند.

نکته هشتم سوالاتی است که راجع به سیزده بدر پرسیده می شود، سوالاتی که مطرح می شود و به نظر می رسد این مناسبت ملی ما، مناسبت خیلی خوبی است که در مقابل حکومتی که غم، اندوه، نا امیدی و مرگ را پخش می کند با شادی، امیدواری و زندگی خواهی می شود بهترین اعتراضات را به آن کرد و سیزده بدر که خودش روزی سبز و سرشار ازشادی است بهترین فرصتی است که درسراسر ایران با سبزه معمولی که در این روز داریم با روبان سبز با بادکنک سبز با شادی با نشاط با موسیقی با ترنم می توان در مقابل این حکومت ایستاد. تنها به قول بعضی از بچه ها یک فتوای آقای خامنه ای هم کم است که ایشان فتوا بدهد که این روز خلاف شرع است یا شادی و شادمانی و رقصیدن در این روز خلاف شرع است به بهترین نحو ممکن مردم می توانند با حضور خودشان با شاد بودن و زندگانی خواهی خودشان با نمادهای سبز در سراسر ایران می توانند اعتراض خودشان را به حکومت کودتا چی و شخص آقای خامنه ای ابراز کنند. به هر حال در مورد سیزده بدر چون خیلی پیشنهادات رسیده من به دنبال اینکه اینها را دسته بندی بکنم از مجموع مطالبی که شما گفتید در روزهای آینده هم بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

نکته نهمی که می خواستم بگم در ادامه کتابهایی که قبلاً معرفی کردم و در این فرصت تعطیلات فرصت خوبی است که آنها را مرور بکنید بخشی از کتاب نیرویی توانمند تر نوشته آقای پیتر اکرمن و جک نوال که به زبان انگلیسی است و کتاب خیلی خوبی است در زمینه مبارزات بی خشونت یک فصل آن زیر عنوان لهستان قدرت همبستگی به فارسی ترجمه شده که ضمیمه برنامه امروز می کنم و امیدوارم که از مطالعه آن تجربیات خوبی را کسب بکنید. به هر صورت لهستان در بین کشورهای اروپای شرقی یکی از بهترین مثالهایی است که برای ما درسهای آموختنی دارد و برخلاف کشورهای دیگر که خیلی زود حکومتهایشان وا رفتن از همدیگر در راوپای شرقی و مضمحل شدند، لهستان یک مبارزه طولانی چندین و چند ساله مردم در مقابل حکومت جبار کمونیستی و به سبک استالینی را در واقع در کیسه تجربیاتش دارد که درسهای خیلی خوبی را برای ما می تواند داشته باشد.

نکته دهمی که می خواستم بگم آخرین سوال از شش سوالی است که در مورد جنبش سبز مطرح شد و این شش سوال در واقع قبلاً به پنج تاش جواب دادیم، آخرین سوال این است که وقتی دولت احمدی نژاد سقوط کرد با مبارزات بی خشونتی که جنبش سبز دنبال می کند چگونه خواستهای دیگر ملت می تواند تحقق پیدا بکند پاسخ به این سوال را برای فردا می گذارم.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرفراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.