April 1, 2010

متن پیاده شده روز پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۹

سلام
پنجشنبه 12 فروردین 89، 1 آوریل 2010 میلادی
امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم؛
موضوع اول: به دنبال صحبت های آقای خامنه ای در مشهد راجع به تعرفه ورود خودرو به ایران و بالا بردن آن، مجلس عکس العمل نشان داده و قرار است که یا واردات خودرو را ممنوع کنند یا تعرفه ورود را خیلی بالا ببرند. اما جالب است در همین حال شایعات زیادی هست که کامیون های غیر استاندارد چینی قرار است وارد ایران بشود و بیت رهبری و شخص آقای مجتبی خامنه ای در این ورود دست دارد. آن هم در مملکتی که نزدیک به پنجاه سال است که کامیون های بنز و ولوو در ایران ساخته می شود، موتورهایشان و گیربکس شان با استاندارد خیلی خوب و بالا ساخته می شود. به هر صورت صحبت از ورود خودرو های سواری چینی هم با دست داشتن بیت هست، باید دید که حرف آقای خامنه ای، به فرض هم که مجلس عکس العمل نشان بدهد، چقدر روی بیت ایشان و فسادی که در آنجا هست، تاثیر خواهد گذاشت.
موضوع دوم: آقای شهرام امیری دانشمند اتمی ایران که از یک سال قبل بحث برانگیز شده بود و در مکه ناپدید شده بود، و ایران ادعا می کرد که آمریکایی ها او را دزدیده اند، دیروز تلویزیون ای بی سی آمریکا اعلام کرده که به آمریکا رسیده و رفتن او به آمریکا با دستگاه اطلاعاتی آمریکا هم هماهنگ بوده است. به هر حال درز دادن این خبر از طریق کابینه آقای اوباما به مطبوعات بوده و مفسرین معتقدند احتمالا سه دلیل دارد؛ یک - کابینه خود آقای اوباما و فضای سیاسی واشنگتن می خواهد بگوید که در سطوح بالایی اطلاعات دارد. دوم - می خواهند به روسیه و چین بگویند که اگر فشار می آورند برای تحریم های جدید اطلاعات ارزنده ای دارند و سوم - من شخصا فکر می کنم ژست گرفتن روی اینکه اطلاعات خیلی زیادی دارند کاریست که همه دستگاه های اطلاعاتی در همه دنیا می کنند و خودشان را بزرگ نشان می دهند، همچنان که دستگاه اطلاعاتی ایران هم از این کارها می کند.
ولی به هر صورت اینکه کسی که اطلاعات زیادی از پروژه های اتمی ایران داشته باشد به غرب پناهنده شده باشد نشان دهنده ضعف دستگاه اطلاعاتی ایران است.
موضوع سوم: دیروز خبرگزاری رویترز اعلام کرد و بعد هم همه از قول این خبرگزاری نقل کردند که موافقت روس ها و بخصوص چینی ها برای پیش نویس جدید قطع نامه در شورای امنیت سازمان ملل اخذ شده است. همین طور خبرگزاری های دیگر نقل کردند که تحریم های شدیدتری هم از طرف اتحادیه اروپا و آمریکا در نظر گرفته شده که توسط این کشورها غیر از آنچه که شورای امنیت تصویب شده علیه ایران تصویب خواهد شد.
موضوع چهارم: سایت گرداب که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در آن سعی می کردند که عکس بچه های فعال را بگذارند و خبرهایی را بگذارند و خط و نشان بکشند برای مبارزین، هک شده و چند سایت دیگر هم در این روزها هک شده اند و این جنگ اینترنتی ادامه دارد.
موضوع پنجم: ممنوعیت پرواز هواپیماهای ایران ایر،( 20 هواپیمایش در اروپا) توسط اتحادیه اروپا اعلام شده، به دلیل ایمن نبودن و عدم امنیت این پروازها و کهنه بودن و مستعمل بودن هواپیماها. متاسفانه این بیست هواپیمای جمهوری اسلامی که در اروپا ممنوع الپرواز شده اند در ایران کماکان پرواز می کنند و جان مردم را به خطر می اندازند.
موضوع ششم: آقای خامنه ای در سفری که به جنوب ایران داشته، صحبت کرده و دوباره علیه مردم و جبهه مبارزه مردم حرف زده و اظهار نظر کرده است. من فکر می کنم کشیده ای که ایشان روز سیزده به در از مردم می خورد، و حرکت بزرگی که مردم در سراسر ایران می کنند یک بار دیگر تو دهنی به ایشان خواهد بود و خواهد فهمید که ملت چگونه یکپارچه با او مخالف است.
من از مجموع پیشنهاداتی که مطرح شده احساسم اینست که حرکت در سراسر کشور و استفاده از این روز ملی به صورت پراکنده مبتنی بر شادی، امید و زندگی خواهی حرکت اصلی است که در سیزده به در تحقق پیدا می کند. بعلاوه خیلی پیشنهادات که خود شما بهتر از هرکسی بسته به موقعیت و شهر و جایی که هستید با ابتکاراتتان می توانید انجام بدهید و مثل اینکه روبان های سبز به درختان بسته بشود یا عکس های آقای خامنه ای و احمدی نژاد در تعداد زیاد پاره بشود و روی زمین ریخته بشود یا امثال چیزهایی که طبیعتا من نمی توانم اظهار نظری بکنم و بستگی به خود شما و موقعیت و ابتکار خود شما دارد که در آنجا قرار دارید. آنچه که محرز است اینست که یک حرکت بزرگ مجددا در سطح کشور می تواند تودهنی محکمی باشد به آقای خامنه ای و کودتاچیان.
موضوع هفتم: از مدت ها قبل بسیاری بچه ها روی آکسیون های مختلف کار کرده اند، من برای اینکه آن ها را خدمتتان معرفی بکنم، نزدیک به چهل کنش سیاسی را پیشنهاد کردند که برای اینکه آن را معرفی کنم من یک بار دیگر خدمتتان یادآوری می کنم که یادتان باشد قبلا مطرح کردیم که آن چه که ما انجام می دهیم مبتنی بر چهار محور است:
1- مشروعیت زدایی از حکومت

2- فرسایش حکومت و ایجاد اختلاف در آن

3- تقویت همبستگی و مقاومت ملی

4- فلج سازی حکومت

یعنی هر آکسیونی که انجام بدهیم در خدمت این چهار هدف باید باشند. به این معنی نیست که با یک آکسیون خاص ما فکر کنیم که همه کارها را می توانیم انجام بدهیم. مجموع کمک کردن به این چهار هدف است که در تعامل و ارتباط با همدیگر ما را به هدف نزدیک می کند. با این مقدمه من امشب چهارتا از این چهل آکسیون را مطرح بکنم، شب های بعد بقیه اش را مطرح خواهم کرد.
آکسیون اول: استفاده از شعار، کاریکاتور و نمادهای مختلف است که هم به مشروعیت زدایی از حکومت کمک می کند، هم فرسایش و شکاف ایجاد می کند و هم همبستگی و مقاومت ملی را بالا می برد. نکته اینست که در جنبش ما شعار های مختلفی که داده شده و ساخته شده و یا نماد ها مثل نماد سبز و علامت وی و غیره، حضور دارد، اما استفاده از حربه کاریکاتور شاید کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
آکسیون دوم: استفاده از پرچم، پوستر و نامه، نامه های گروه های مختلف، سرگشاده، سربسته، پوسترهایی که بشود به در و دیوار چسباند و یا پرچم ها و نمادهایی که جنبش سبز دارد که باز در واقع هر سه گروه به سه زیر هدف می تواند کمک کند.
آکسیون سوم: نوشتن شعار روی زمین، اسکناس و دیوار. باز به هر سه زیر هدفی که ذکر شده می تواند کمک کند.
آکسیون چهارم: فرستادن پیام های گروهی، از طریق اینترنت و تلفن می تواند به بخصوص هدف تقویت همبستگی و مقاومت ملی کمک می کند. ضمن اینکه اگر جنبش شعارهایی که جنبش دارد، کاریکاتورهایی را خلق بکند، و در آکسیون های بعدی خواهیم گفت که استفاده از جوک و امثالهم، انتقالش از این طرق می تواند بسیار کمک بکند.
بقیه بحث می ماند برای روز های بعد و کارهایی که بعد از سیزده به در، در دستور قرار می گیرد.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی