April 7, 2010

متن گفتار روز چهارشنبه 18 فروردين 89

سلام

چهارشنبه 18 فروردین 89، 7 آوریل 2010 میلادی

امروز در مورد 10 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آگهی که امروز زیاد در ایران پخش می شود، بانک انصار در خدمت شهروندان و از رادیو تلویزیون پخش می شود، بانک جدیدی است که روی صندوق قرض الحسنه انصار برای سپاه دارد بوجود می آید. به دنبال صندوق مهر ایرانیان که قبلاً صندوق بسیج بود، آنهم مجوز بانک گرفته و همینطور صندوق قرض الحسنه قوامین که مال نیروی انتظامی بود آنهم مجوز بانک گرفته. این بانکهایی که دارند درست می کنند در واقع نشان از این دارد که سپاه و نیروی انتظامی کشور دارند دست روی بازار پولی و مالی کشور می اندازند. همینطور سایت آفتاب خبر داده که بیش از سیصد شعبه یک فروشگاه زنجیره ای را بسیج و آقای نقدی می خواهند درست کنند. به هر صورت این دست باز کودتاچیان در فساد در کشور، دربیت المال کشور، در پول کشور، در حوزه های فعالیت چیز جدیدی نیست اما فکر می کنم به خصوص بانکهایی که در راه هستند و اگر بخواهند فروشگاه زنجیره ای درست بکنند بهترین زمینه ها هستند برای تحریم و همه این قبیل موسسات بسیار مساعدند برای اینکه از طرف مردم مورد تحریم قرار بگیرند. همانطور سایر موسسات سپاه هم الان بحث های زیادی در مورد آن هست که در معرض تحریم مردم قرار بگیرند که روزهای بعد راجع به آن صحبت می کنیم.

نکته دوم اینکه صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده حتی اگر قیمت انرژی در سال پیش رو یکباره افزایش پیدا نکند بعد از حذف یارانه ها و همان مدلی که ظرف سه سال بتدریج افزایش پیدا بکند حداقل تورم در سال آینده بیش از 32 درصد خواهد بود. اگر قیمت انرژی ظرف یکسال افزایش پیدا بکند که تورم بیش از اینها خواهد بود. به هر حال گرانی که همه اقتصاد دانها پیش بینی می کنند با بالا رفتن نرخ تورم در این ابعاد به مراتب بیش از آنی خواهد شد که قابل پیش بینی بود.

نکته سوم اینکه آقای نادران وکیل مجلس شورای اسلامی روز گذشته اعلام کرد که در پرونده فسادی که چندی پیش مطرح شد و آقای الیاس محمودی و چند نفر دیگر دستگیر شدند و صحبت از اختلاس و کلاهبرداری میلیاردها میلیارد تومان هست، آقای نادران اعلام کرده که آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور متهم اصلی این پرونده است و او باید دستگیر بشود.

نکته چهارم اینکه از تهران من گزارشهای مختلفی را دیدم دال بر اینکه شعار نویسی بچه ها در سطح شهر ادامه دارد علیرغم اینکه با شدت و حدت حکومت هم دائماً رنگ می زند ولی مجدداً شعار روش می نویسند. همینطور هم یکی دوتا گزارش داشتم از اسکناس نویسی و بازهم دعوت من به این هست که شعار نویسی و اسکناس نویسی آکسیونهایی هستند که خیلی خیلی خوب مقاومت و همبستگی ملی را نشان می دهند و حنبش را در همه جا حاضر و ناظر به رخ کودتاچیان خواهند کشید و مردم را متوجه آن می کنند.

نکته پنجم اینکه آقای حسینی دبیر اتحادیه صادر کنندگان ایران اعلام می کند که چین در ماه گذشته پنجاه درصد خرید نفت خود را از ایران کاهش داده است. این عدد به صورت رسمی اعلام شده بود که ظرف دو ماه گذشته 30 درصد خرید نفت چین از ایران کاهش پیدا کرده و روسیه، آنگولا و عربستان جایگزین ایران شدند. به نظر می رسد سیاستی که امثال چین یا ژاپن دارند دنبال می کنند و خیلی بی صدا و با چراغ خاموش خرید نفت خود را از ایران دارند کاهش می دهند و به منابع جایگزین رجوع می کنند، سیاستی است که از طرف همه کمپانی ها در دنیا دارد اعمال می شود از جمله کمپانی ریلاینس هندی که گفتیم قبلاً که آنهم خرید نفت از ایران را متوقف کرده.

نکته ششم اینکه آقای ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه درسپاه، و از کسانی است که در باند کودتا قرار دارد جالب است که هم استدلال جالبی در دفاع از آقای خامنه ای کرده و گفته که 20 سال می گویند که ایشان حجت الاسلام بوده و آیت ا... نبوده و در واقع به این حرف اعتراف کرده اما وقتی 80 نفر از مجلس خبرگان به ایشان رای دادند دیگر خود بخود آیت ا... است. این در واقع عذر بدتر از گناه است که آقای ذوالنور آورده و بهترازاین نمی شد که آقای خامنه ای را خراب بکند ولی نکته جالب صحبت آقای ذوالنور در قم این است که به آقای لاریجانی رئیس مجلس هم پریده و گفته که نمی شود آقای لاریجانی در هر دو طرف بایستد باید بیاید یکطرف بایستد. معنی این حرف این است که ما که کودتا کردیم حتی آقای لاریجانی هم که خیلی خودش را محرم می داند باید بیاید طرف ما و اگر نه که با آن برخورد می شود و دایره تهدیدها و برخودهای کودتا چیان به امثال آقای لاریجانی هم کشیده شده.

نکته هفتم اینکه در لاهه هلند جمعی از ایرانیان به محوطه سفارت جمهوری اسلامی وارد شدند و اعلام کردند که سفارت را تسخیر کردند.

نکته هشتم اینکه بالاخره آقای دکتر مرتضی مردیها، استاد دانشگاه را بعد از کشمکش ها، بعد از محروم کردنها و غیره اعلام کردند که از دانشگاه علامه طباطبایی که ایشان درس می داد اخراج کردند.

نکته نهم اینکه یک سایت ایتالیایی اعلام کرده که یک مهندس اتمی دیگر هم از ایران به فرانسه پناهنده شده.

اما بحث آکسیونها را که در روزهای قبل دنبال کردیم، امروز ادامه می دهیم. اگر یادتان باشد گفتیم که ما انواع آکسیونهایی را که مطرح هست سعی کردیم با نظر بچه های مختلف دسته بندی بکنیم و گفتیم که همه آکسیونها معطوف هستند به چهار هدف. چهار هدفی که هر کدام از این آکسیونها به یکی از آنها بر می گردد: مشروعیت زدایی از حکومت، فرسایش حکومت و ایجاد اختلاف در آن، تقویت همبستگی و مقاومت ملی و فلج سازی حکومت. در ادامه این بحث چهار آکسیونی که در ادامه خدمت شما معرفی می کنم یکی ایجاد اختلال در خطوط اطلاعاتی و فرماندهی کودتاچیان است که هم خاصیت فلج سازی دارد و هم خاصیت فرسایش و ایجاد شکاف دارد و این ایجاد اختلال چیز عجیب و غریبی نیست. وقتی که ما ترافیک را در خیابان بند می آوریم نیروهای سرکوبگر نمی توانند جابجا شوند، یا وقتی سایتهای آنها مثل گرداب را بچه ها پایین می آورند در واقع این از کارهایی است که ایجاد اختلال در خطوط اطلاعاتی آنها می کند و یا سایر موارد انفورماتیکی یا خیابانی یا غیره که قبلاً هم تمرین شده تو جنبش.

آکسیون بعدی روزه و اعتصاب غذا ست که بخصوص زندانیها از این آکسیون، زندانیهای سرشناس بخصوص استفاده می کنند. این آکسیون را خیلی نمی توان برای زندانیان معمولی و گمنام توصیه کرد ولی زندانیهای سرشناس وقتی که اعتصاب غذا می کنند و یا دعوت به اعتصاب غذا و روزه عمومی می کنند می تواند مشروعیت زدایی از حکومت را با جانبازی که زندانیها و یا مردم می کنند کامل بکند ضمن اینکه فکر می کنم تقویت همبستگی و مقاومت ملی را هم می کند.

آکسون بعدی راهپیمایی پراکنده و غیر متمرکز است که درراهپیمایی معروف به سبز که در پنج شنبه ها برگزار می کردیم تمرین کردیم. همینطور شاید یکی از بهترین نمونه های آن در چهارشنبه سوری تمرین شد و نشان داد که کارآمدی دارد و حضور در خیابان را می توانیم به این روش بدون اینکه خطر داشته باشد ادامه بدهیم ضمن اینکه هم به همبستگی و مقاومت ملی کمک می کند و هم بهترین روشی است که کودتاچیان را فرسایش می دهد. راجع به این مبحث بیشتر صحبت خواهیم کرد.

وآکسیون آخری تهیه فیلم و اعلامیه و توزیع آن است که در واقع همبستگی و مقاومت ملی را بالا می برد و مشروعیت زدایی خیلی مواقع از حکومت می کند و این از آن روشهایی است که وقتی راههای اطلاع رسانی را کودتاچیان می بندند ما خیلی خوب می توانیم با تهیه فیلم از اخبار جنبش، کنار هم گذاشتن آنها یا نوشتن آنها در اعلامیه ها اگر مقدور نباشد به شکل CD یا به شکل اعلامیه و پخش آن در سطح شهر و یا نقاط مختلف می توانیم که اطلاعات جنبش را رد و بدل بکنیم.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.