April 16, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 27 فروردین 89

سلام
جمعه 27 فروردین 89، 16 آوریل 2010 میلادی
امروز درباره هفت نکته صحبت می کنیم.
اول این که رییس جشنواره فیلم کن اعلام کرد که آقای پناهی فیلمساز سرشناس ایرانی را که در زندان به سر می برد را به عنوان مهمان به جشنواره کن دعوت خواهند کرد و از آنجایی که در جشنواره کن هزاران خبرنگار می آیند رسانه های دنیا به این خواهند پرداخت که در ایران هنرمندان بزرگی همچون آقای جعفر پناهی را در زندان نگه می دارند به اضافه نردیک به پنج هزار آزادی خواه دیگر.
نکته دوم این که درباره نظرسنجی مجله تایم درباره افراد تاثیرگذار در سال گدشته به همت ایرانی ها و همین طور دوستداران جنبش در خارج از ایران آقای مهندس موسوی رییس جمهور منتخب مردم ایران در صدر لیست قرار گرفته همین طور خانم رهنورد هم در ردهه های پایین تر قرار دارد و من امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
نکته سوم این که آقای خاتمی رییس جمهور پیشین ایران که برای کنفراس خلع سلاح هسته ای و سالگرد حمله اتمی به ژاپن عازم این کشور بود با حکم ممنوع الخروجی مواجه شده و حالا معلوم شده که فقط فعالین حقوق زنان و حقوق بشر و هنرمندان و مبارزین نیستند که باممنوع الخروجی مواجه می شود.
به نظر می رسد وحشت کودتاچی ها که آن ها را مجبور به خرید بدنامی این اقدام هم کرده است این که آقای خاتمی خارج بیایید و صدای او صدای جنبش سبز باشد و توجه دنیا را به این موضوع متمایل کند. همین این طور این اخباری که علی رغم این که آقای خامنه ای قول داده بوده از این اتفاق ها نیفتند نشان می دهد شخص آقای خامنه ای هم کنترلی بر خیلی از مسایل ندارد و او را کودتاچی ها راه می برند اگرچه که مسوولیت همه این سیاه کاری ها با اوست.
نکته بعدی در همین رابطه این است که سپاه هم در نشریه بصیرت خط و نشان کشیده که اگر بخواهند 22 خرداد راه پیمایی راه بیندازند من دستگیر می کنم و ار حالا وحشت شان را نشان می دهد غافل از این که باتوجه به سرکوب های خیابانی جنبش به سراغ آکسیون های دیگری رفته است که با حداقل خطرات و تلفات بیشترین صدمه را به کودتاچی ها بزنیم . و مشارکت عموم مردم در آکسیون های عدم همکاری اگر جلب شود هیچ کاری از دست کودتاچی ها بر نخواهد آمد. موکاسلی جک از رهبران مبارزه علیه تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی حرف در پاسخ به دعوت به کارهای مسلحانه می گوید یک کار مسلحانه ممکن است خبر ساز باشد اما تحریم ها و کارهای عمومی که ما می کنیم تاریخ ساز است. ممکن است در خیابان رفتن میلیونی یک صخنه زیبا داشته باشد و خبر ساز هم شود اما آن چه تاریخ ساز است کارهایی است که حکومت را فلج می کند و امکان اداره کشور را از او سلب می کند در بخش های بعدی و روزهای آیند باز هم به این موضوع می پردازیم.
نکته بعدی این که طرح عسلویه که از بزرگترین طرح هایطرح‌های کشور بود علم شده که نود درصد پسنل اونجا کاهش پیدا کردند از چهل هزار نفر که در طرح‌های مختلف پترو شیمی‌ و گاز که در منطقهٔ عسلویه اجرا می شد به چهار هزار نفر کاهش پیدا کرده. خوابیدن طرحی به این بزرگی و وسعت نشان‌دهندهٔ افول سرمایه گذاری داخلی‌ و خارجی و خوابیدن کشور است به خصوص اینکه طرح‌های عسلویه برای استخراج گاز و پتروشیمی و سایر حوزه‌ها ارزش حیاتی برای کشور دارد.

نکتهٔ پنجم اینکه شرکت پترو ناس مالزی هم اعلام کرده که دیگر به ایران بنزین نمی فروشد همین طور شرکت رویال داچ شل و اینگل هم دو شرکت غربی هستند که اعلام کردند طرح هاان را در ایران متوقف می کنند و در همین راستا این خبر هم قابل توجه است که ایران دوازده کشتی سوپر تانکر نفتکش بزرگ خودش را به بیست کشتی افزایش داده که هر کدام دو میلیون بشکه نفت را حمل می کنند برای فروش تک محموله ای‌ که ناشی‌ از آن است که قراردادهای دراز مدت تر را کاهش دادند و روزانه حدود چهارصد هزار بشکه تا حالا کاهش پیدا کرده و ایران ناچار شده که بیست کشتی دو میلیون بشکه نفتی‌ در واقع روی دریا سرگردان داشته باشد برای فروش‌های تک محموله.

نکتهٔ ششم این که یک گزارش تایید نشده به دست من رسیده که در بهبهان مراسم اعدام قرار بوده بر گذار شود و مردم بهبهان هم مثل مردم سیرجان مراسم را به هم زدند و اجازه ندادند در ملا‌ء عام اعدام بر گذار شود و کار به سرکوب و گاز اشک آور هم رسیده به هر حال اطلاعات بیشتر در این مورد را در روز‌های آینده اگر تایید شود خدمتتان خواهم داد ولی‌ نکته ای‌ که از ذکر این خبر خواستم بگویم مخالفتی است که با حکم اعدم در کشور دارد پا می گیرد مخالفت درست و به جایی‌ که مبتنی‌ بر دفاع از حق انسانی‌ و جان انسانی‌ است و امیدواریم که بتوان کارزار مبارز با حکم اعدم را بیش از پیش گسترش داد .

نکته هفتم این که در مورد عدم پرداخت پول آب که بعد از فتوای آقای خامنه‌ای که مطرح کرده بود که خلاف شرع است

اگر کسی‌ پول ندهد و نماز آبی را که مصرف کنند و با آن وضو و غسل و

و عبادت کنند درست نیست این مسالهٔ که پرداخت پول آب می تواند راس اولویت‌های ما قرار بگیرد ضمن آن که کار کردن روی حد اقل دیر پرداخت کردن قبض تلفن و سپس و عدم پرداخت قبض تلفن که به سپاه وصل است و یا عدم پرداخت آب بها،برق گاز و سایر قبض‌های دولتی مسایلی است که روز‌های بد به آن می پردازم ولی‌ فعلا اولویت ما تمرکز روی آن چیزی که به سپاه مربوط است یعنی‌ تلفن و آب بهایی است که آقای خامنه‌ای جرات کرده فتوا داده در سایر زمینه‌ها و در این حوزه به خصوص بحث یازدهم و دوازدهم اردیبهشت روز کارگر و روز معلم مجموعا همون طور که دیروز هم خدمتتون عرض کردم پیشنهادات مختلفی‌ را که دریافت کردم مرتب خواهم کرد و در دو سه روز آینده خدمتتون ارایه خواهم کرد.

تا فردا شاد پیروز موفق و سر افراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌