April 28, 2010

متن پیاده شده روز چهار شنبه 8 اردیبهشت 1389

سلام،

چهارشنبه 8 اردیبهشت 89، 28 آوریل 2010 میلادی

امروز در مورد 7 موضوع صحبت می کنیم.

ابتدا عذر خواهی میکنم برای اینکه در سفر هستم و هم کیفیت برنامه کمتر است و هم زمانش نصف برنا مه های عادی هستش.

نکته اول اینکه آقای مهندس موسوی و کروبی در ملاقات مشترکی که با همدیگر داشتند از تمام گروهای سیاسی در خواست کردند که تقاضای خودشان را به وزارت کشور بفرستند برای برگزاری تظاهرات و راهپیمایی به مناسبت سالگرد انتخابات. همینطور در این ملاقات این دو بزرگوار صحبت از فساد اقتصادی و مالی که مشکل بزرگ کشور هست به میان آوردند و سیاستهای بادی به هر جهت حکومت.


نکته دوم اینکه شرکت آلومینیوم ایران ایرالکو معلوم شده که 447 میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که سرمایه ظبط شده آن 250 میلیارد تومان است و در واقع شرکت مشمول قانون 141 قانون تجارت و ورشکسته است. سهامدار اصلی این شرکت صندوق مهر یعنی همان شرکت مافیایی مهر ایرانیان، همان صندوق مافیایی پشت پرده کودتا است که متعلق به بسیج هم هست و در واقع با سوء مدیریت و مشکلات شرکت می شود گفت که شرکت را ورشکسته کردند و احتمالاً دزدیهایی که در شرکت هست.

نکته سوم اینکه شرکت ریسندگی ارم قزوین هم که نخ روکش صندلی تولید می کند 150 نفر از کارگران قراردادی با سابقه کمتر از 5 سال را اخراج کرده است.

نکته چهارم اینکه خانم زهرا رهنورد درخواست آزادی زندانیان سیاسی را در صحبت خودش کرده و انتخابات آزاد را بر آن پافشاری کرده که در واقع هدف مرحله ای بعدی جنبش ماست، بعد از پایین کشیدن دولت کودتایی و آن چیزی است که مسیر ما را به سمت دموکراسی و حاکمیت مردم هموار می کند.

نکته پنجم اینکه آقای مصباح یزدی در سمینار در مدرسه فیضیه قم حرفهایی را زده که بوی مرگ فرانکو از آن استشمام می شود. در مورد این حرفها بعداً بیشتر صحبت می کنیم.

نکته ششم اینکه سایت بی خشونت دات کام که مطالب مفیدی روی آن هست، نوشته جات و حرفهای خوبی هم هست، کار خوبی کرده و هر هفته خلاصه ای از اخبار و تحلیل خلاصه ای را هم به دو زبان فارسی و انگلیسی روی سایت می گذارد که من لینک این سایت را ضمیمه برنامه امروز می کنم.

و نکته آخری هم بحث فیلم است که آخرین قسمتش را دیروز نگاه کردیم و چهار نکته اینکه اگر دشمن خشونت بکند ما چه باید بکنیم که صحبت بود در فیلم از اینکه این را باید انتظار داشته باشیم که دشمن دست به خشونت بزند مادامی که پلیس و نیروی سرکوبگرش دست نخورده است. اینکه ما قانع اگر نشد چکار بکنیم که پاسخ فیلم این است که ما نمی خواهیم دشمن را قانع بکنیم. در واقع با مبارزات بی خشونت شکستش می دهیم و تکیه بر سه اصل اتحاد، برنامه ریزی و حفظ دیسیپلین مبارزات بی خشونت و نهایتاً هم نافرمانی مدنی به عنوان مسیری که ما را به پیروزی می رساند و شکاف ایجاد می کند، نکات بخش آخر فیلم بود که یکبار دیگر هم تمام فیلم را من در برنامه پنج شنبه مرور خواهم کرد که با نمایش دادن فیلم تا تمام نکات را در بر گرفته باشیم.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.