April 29, 2010

متن پیاده شده روز پنج شنبه 9 اردیبهشت 1389

پنجشنبه 9 اردیبهشت 89، 29 اپریل 2010 میلادی
امروز در مورد پنج موضوع صحبت می کنیم:
قبل از شروع عذرخواهی بکنم از کیفیت بد برنامه، و کوتاه بودن برنامه که به دلیل اینست که من در سفر هستم.
موضوع اول: کارگران شرکت فرنخ و مه نخ مجموعا 450 نفر، 4 ماه است که حقوق نگرفته اند و تجمع اعتراضی داشتند.
موضوع دوم: پنجاه نفر از کارگران همگن در شمس آباد شهرری هم هشت ماه است که حقوق نگرفته اند و تجمع اعتراضی داشتند.
موضوع سوم: آقای خامنه ای روز گذشته در صحبتی که در جمع کارگران داشته، به نظر من ریاکارانه صحبت از اصل 44 و اینکه مواظب باشید کارخانجات را به بخش خصوصی می دهند و آن ها زمینش را می فروشند و سودجویی می کنند و امثالهم سعی کرده که دامن خودش را از فسادهای مالی که این چند ساله شده است، پاک بکند. ایشان به روی مبارکش نیاورده که بخصوص در دولت آقای احمدی نژاد صدها کاخانه کشور را به سازمان های وابسته به سپاه، بسیج، صندوق های بازنشستگی، صندوق های مالی و بانک ها و موسساتی که زیر نظر بیت رهبری یا سپاه یا بسیج است واگذار کردند و غیر از آن هم خیلی از وابستگاه حکومت کارخانجات را گرفتند و این افلاسی که الان کارخانجات را گرفته بخصوص آن هایی که خصوصی سازی شدند و به این گرفتاری ها دچار شدند و درواقع باید گفت اختصاصی سازی شدند، بخش بزرگی اش گردن شخص آقای خامنه ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت آقای احمدی نژاد که دولت دست نشانده ایشان است، هست.


موضوع چهارم: مصاحبه آقای کروبی با اشپیگل که مجددا هم مطرح شده و چاپ شده، می خواستم یک نکته را از مصاحبه ایشان در نظر بگیرم و آن تاکید ایشان بر حرکت در خیابان است که برای تقویت همبستگی و مقاومت ملی و ایجاد امید در جامعه، ایشان تاکید کرده که کار درستی است. حرف درستی هم هست. که برای آن مدلی که جنبش انجام داده، مدل تجمعات پراکنده و برق آسا بوده در شرایطی که فشار روی مردم بالا می رود و حکومت وحشی گری می کند استفاده از این تاکتیک کارآمدی دارد و می تواند که هم روحیه بخش باشد و هم همبستگی مردم را تقویت کند و هم کودتاچی ها را فرسوده بکند و هم خطر را به حداقل کاهش بدهد.
موضوع پنجم: بحث در مورد کلیت فیلم پاسخ به سوالاتی که در مورد جنبش سبز اغلب پرسیده می شود است، که من مجددا این فیلم را ضمیمه برنامه امشب خواهم کرد. تمام فیلم را که خواهش می کنم با دقت نگاه کنید. خیلی هم سوال دریافت کرده ام که سعی می کنم که در برنامه فردا سوالاتی که دریافت شده را دسته بندی بکنم و یکجا پاسخ بدهم.
تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی