April 30, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 10 اردیبهشت 1389

سلام
جمعه ده اردیبهشت 89 ، سی آوریل 2010 میلادی
امروز درباره شش نکته صحبت می کنیم .
نکته اول این که آقای مهندس موسوی در پیامی به مناسبت روز معلم و روز کارگر وضعیت معلمان و کارگران را تشریح کرده و تاکید کرده قانون اساسی وحی منزل نیست و باید تغییر کند. حرکت از داخل قانون اساسی مسیر درستی است اما جاهایی اش را اگر لازم باشد می توان تغییر داد. تحلیلی که آقای مهندس موسوی در این پیام دارد این است که توسعه، عدالت و آزادی مسیری است که حقوق کارگران و معلمان را تامین می کند. تاکیدی که ایشان می کند بر بهبود معیشت کارگران و معلمان وقتی اتفاق می افتد که آزادی در کشور محقق می شود. این دقیقا درست است که نان بدون آزادی میسر نیست و مبارزه جنبش سبز که مبارزه همه جانبه است به دنبال آن است.


نکته دیگر این دیگر برای روز معلم و کارگر این آکسیون ها دعوت شده است. یکی این که امشب ساعت 10 شب الله اکبر گفتن بر سر بام ها در پشنیبانی از کارگران و معلمان آکسیون بعدی دعوت به اعتصاب برق آسا روز 11 اردیبهشت از ساعت 11 تا 11.30 هر کس هر جا هست دست از کار بکشد و در خیابان ها ترافیک را کند کند و بوق بزنند و آکسیون دیگر دعوت یازده تشکل کارگری از پشتبانی آن ها برای رسیدن به خواست داشتن سندیکای مستقل و حدااقل دستمزد است . همین طور معملمان درخواست دعوت به روز در روزه معلم را دارند و تجمع سر مزار آقای دکتر خانعلی در ابن بابویه و آقای مطهری در قم دارند، مردم را هم به گرفتن روزه دعوت کرده اند و همین طور دعوت شده برای روز معلم 12 اردیبهشت اگر کسی نمی تواند روزه بگیرد با انفاق کردن به خصوص با دادن پول به خانواده های اسرا و زندانیان جنبش دین خودش را ادا کند و همین طور زندانیان سیاسی که آن ها هم قهرمانان ملت ما هستند اعلام کرده کرده اند همسو با معلمان و کارگران روزه خواهند گرفت و ملت را هم دعوت کرده اند که از این کار آن ها پشتیبانی کنند.
همین جا این را هم عرض کنم که درآستانه روز معلم آقای علیرضا هاشمی دبیرکل سازمان معلمان ایران هم دستگیر شده که به این ترتیب تعداد زیادی از فعالین حقوق معلمان و کارگران در زندان هستند.
نکته سوم این است که در کارخانه کشتی سازی بندرعباس که وابسته به شرکت کشتی سازی صدراست سیصد نفر از کارگرها دست به تجمع اعتراضی زده اند که با توجه به این که کارخانه کار هم دارد همچنان کارگران را اخراج می کنند جالب است که شرکت صدرا متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و این قابل توجه آقای خامنه ای هست که آلزایمر سیاسی گرفته ظاهرا ایشان و وقتی که ریاکارانه در جمع کارگران می گویند که در طی خصوصی سازی باید مراقب باشند که وضع کارگران بد نشود، ایشان فراموش کردند که سپاه زیر نظر ایشان ، دولت زیر نظر ایشان و دهها نهاد زیر نظر ایشان هستند که کارخانجات کشور را دست انداختند ، خریده اند ، تملک کرده اند و دست به اخراج کارگران می زنند و این وضعیت بد معیشتی را برای کارگران ایجاد کرده اند.
نکته چهارم اینکه آقای احمدی نژاد در صحبتی که کرده سه نکته ای را گفته از قبیل آن که در پنج سال دولت ایشان معادل 25 سال گذشته کشور کار شده ، مردم را دعوت کرده به بچه دار شدن آن هم در مملکتی که همین طوری نرخ بیکاری بالای 21 درصد است و حکومت توان تامین بیمه و مسکن و کار و آموزش جوانان را ندارد و نکته آخری این که ایشان گفته ایران حرف اول را در دنیا می زند من واقعا وقتی این سه تا محور حرف های آقای احمدی نژاد را کنار هم می گذارم به این نتیجه می رسم که حتماً باید ایشان را به دکتر نشان دهند چرا که این حرف ها از ذهن یک آدم سالم و نرمال در نمی آید.
نکته پنجم این که روزنامه نیویورک تایمز افشا کرده که سفر آقای احمدی نژاد به زیمبابوه بر سر قراردادی بوده که سنگ معدن اورانیوم را با نفت معاوضه کنند چون همین طور که قبلا هم گفته می شد سنگ معدن اورانیوم ایران کم دارد . البته نخست وزیر زیمبابوه که از حزب مخالف هست و به شدت هم با سفر آقای احمدی نژاد مخالفت کرده ،اعلام کرده که چنین قراردادی بین ایران و زیمبابوه منعقد نشده است.
نکته ششم اینکه بنا به گزارشی که خانه آزادی منتشر کرده ، ایران در سال گذشته در آزادی مطبوعات در بین کشورهای دنیا با شش رتبه تنزل به رتبه صد وهشتاد و هفتم دنیا سقوط کرده و در واقع چند کشور مثل کره شمالی یا کوبا یا ترکمنستان و امثالهم نیستند که در رده های بعد از ایران قرار دارند وضع بد مطبوعات، زندانیان روزنامه نگار خفقان و جلوی گردش آزاد اطلاعات را گرفتن ، ایران را تبدیل کرده به یکی از زندان های بزرگ روزنامه نگاران و یکی از بدترین کشورها به لحاظ آزادی بیان.
در مورد سوالاتی که راجع به فیلم مطرح شده بود که من دیروز وعده کرده بودم که امروز راجع به آنها صحبت بکنم ، دسته بندی هم کرده ام اما به دلیل وقت موکول می کنم به فردا.
تا فردا ، شاد پیروز ، موفق و سر افراز باشید ،
به امید موفقیت ایران و ایرانی.