May 13, 2010

متن پیاده شده روز پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389


سلام
پنجشنبه 23 اردیبهشت 89، 13 می 2010 میلادی
امروز در مورد شش موضوع صحبت می کنیم:
موضوع اول: موج اعتراض به اعدام ها همچنان ادامه دارد. دیشب در شهر بانه در کردستان بعد از اینکه از یکی دو خانه مردم به عنوان اعتراض مردم الله اکبر گفتند، تمام شهر به آن ها پیوستند و صدای الله اکبر به عنوان اعتراض در تمام شهر بانه شنیده شد. به هرحال جانیانی که فرزندان کشور را اعدام کردند، اجساد قربانیان را به خانواده ها تحویل نمی دهند و مثل همیشه سعی می کنند که با تحویل ندادن اجساد مردم نتوانند عزاداری کنند و عزیزان خودشان را تشییع بکنند. می ترسند از اینکه آرامگاه شهدای ما زیارتگاه مردم بشود. به هر صورت مردم کامیاران امروز پنجشنبه ساعت 8 صبح قرار تجمع گذاشته اند و روز گذشته دانشجویان دانشگاه کردستان هم اعتصاب غذا کردند و با چیدن سینی ها در محوطه اعتراض خودشان را به اعدام ها اعلام کردند و به دنبال دعوتی که احزاب مختلف کردستان کردند برای عزای عمومی روز پنجشنبه و تعطیلی عمومی در کردستان آمادگی زیادی در تمام شهرهای کردستان و آذربایجان غربی به چشم می خورد برای اینکه این دعوت را لبیک بگویند و این حرکت را بکنند. اگر این حرکت امروز بتواند با موفقیت انجام بشود یکبار دیگر کردستان و مبارزین کرد پیش تازی را در مبارزات ایران در پیش می گیرند و راه درستی را به همه بخش های جنبش آزادی خواهی مردم ایران و جنبش سبز نشان می دهند که چگونه می شود اعتراض کرد.
موضوع دوم: روز گذشته در شهر های استکهلم سوئد و اسلو نروژ روبروی سفارت جمهوری اسلامی ایران تظاهرات برقرار بود و تظاهرات اعتراضی در خارج از ایران در شهر های مختلف کماکان ادامه دارد.
موضوع سوم: آقای کروبی در منزل آقای علی ملیحی عضو زندانی سازمان ادوار تحکیم و عضو تحریریه روزنامه توقیف شده اعتماد ملی نکات جالبی را مطرح کرده که من چند نکته را عرض می کنم و شما را به خواندن متن کاملش دعوت می کنم:
آقای کروبی به اعدام ها اعتراض کرده و گفته که چگونه می شود که بی ضابطه اعدام کرد و نسبت به عواقبش هم بی اعتنا بود و تصریح کرده که به دلیل مخفی بودن محاکمات و طی نکردن آیین دادرسی و ضوابط دادگستری به هیچ وجه جرمی که به این عزیزان نسبت دادند، به کسانی که اعدام شده اند، محرز نیست و هیچ کس باور نمی کند اتهاماتی که به آن ها نسبت داده اند.
نکات دیگری را هم که آقای کروبی مطرح کرده مثل اینکه کنایه ای زده که وقتی اجنه سکان دار کشور باشند از سخنان بی مایه نباید تعجب کرد. اشاره ای به اینکه امثال آقای احمدی نژاد و حتی خود آقای خامنه ای دائم از این فال گیر ها و جن گیر ها و اینجور آدم ها دارند که آن ها برایشان تعیین می کنند که کجا بروند و چه کار بکنند. همین طور آقای کروبی گفته که به حال ما باید گریه کرد که آقای الهام فقیه ما شده. اشاره اش در مورد حرف آقای الهام است که آقای مهندس موسوی را محارب اعلام کرده بود.
من به حرف آقای کروبی باید این را اضافه کنم که مملکتی که رهبرش آقای خامنه ای باشد و رئیس جمهورش آقای احمدی نژاد و روزنامه نمونه سالش هم کیهان آقای حسین شریعتمداری لابد فقیه ش هم بهتر از آقای الهام در نمی آید.
موضوع چهارم: آقای مهندس موسوی هم دیروز در جمع تعدادی از جوانانی که تازه از زندان آزاد شده اند نکات مختلفی را مطرح کرده از جمله اینکه جامعه ما با زندانیان همدردی می کند و ایشان شکنجه و اعتراف گیری در زندان را محکوم کرده. آقای مهندس موسوی مطرح کرده که اگر مردم به خیابان نیامده بودند و اعتراض نکرده بودند و تجزیه و تحلیل صورت نگرفته بود عمق تقلب ها آشکار نمی شد و کارهایی که در انتخابات کردند. ایشان مطرح کرده که قانون اساسی وحی منزل نیست و یک نکته جالبی هم گفته به مادران سه تا زندانی آمریکایی ویزا داده اند که بیایند و فرزندانشان را ببینند که البته کار خوبی کرده اند و همه موافقند با این کار و اصلا نفس اینکه اتباع کشور دیگری را اینطور بگیرند و اسیر بکنند محکوم است، اما ایشان به درستی گفته که مادران ایرانی نمی توانند بچه های زندانی شان را ببینند.
موضوع پنجم: حمله سراسری روزنامه های طرفدار حکومت و کودتاچی ها علیه آقای موسوی و خانم رهنورد شروع شده، خانم رهنورد را مرتد خوانده اند و لب حرف همه این روزنامه ها که معلوم است از یک جا بهشان دیکته شده همسو اینست که به دلیل اعلامیه آقای مهندس موسوی که این اعدام ها را محکوم کرده همه می گویند که آقای موسوی از تروریسم پشتیبانی کرده و از تروریست ها و امثالهم. در حالیکه همان جور که آقای کروبی هم گفته به دلیل عدم اعتماد به قوه قضاییه و به قول آقای موسوی عدالت از قوه قضاییه ساقط شده هیچ یک از اتهاماتی که به این عزیزان نسبت می دهند قابل اعتنا نیست بنابراین اصل ماجرا زیر سوال است، چه برسد به این که بخواهند آقای موسوی را به آن منسوب کنند و اینکه آقای موسوی به درستی سوال گذاشته در اعلامیه اش بر اینکه آیا آن عدل علی که ادعا می شد این است؟ بنابراین آنچه که روزنامه های طرفدار حکومت می گویند در واقع کاملا بی اساس است ولی نشان می دهد که یک خط سراسری دارند و سعی می کنند که ضمینه سازی و توطئه چینی بکنند.
موضوع ششم: در سفری که آقای احمدی نژاد به استان کهکیلویه و بویر احمد داشته، در شهر یاسوج با وجود اینکه جو امنیتی سنگینی را درست کرده بودند و از یکی دو روز قبلش فعالین دانشجویی را وزارت اطلاعات احضار کرده تا مردم را بترساند، اما وقتی که آقای احمدی نژاد می خواسته صحبت بکند تجمع گروه های 50 تا 100 نفره بچه ها در نقاط مختلف شهر یاسوج با شعار دروغ گو دروغ گو یا هرچه آقای احمدی نژاد می گفته دروغه دروغه به عنوان اعتراض ادامه داشته، که کاملا نشان می دهد که آقای احمدی نژاد در هیچ کجای ایران از جمله یاسوج جایی ندارد و هرجا که پایش را بگذارد با اعتراض مردم مواجه می شود.
تا فردا، شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی