May 20, 2010

متن پیاده شده روز پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389


سلام
پنجشنبه 30 اردیبهشت 89، 20 می 2010 میلادی
در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.
موضوع اول: ظاهر مصطفوی زندانی کرد 44 ساله پس از 18 سال زندانی بودن، به گزارش فعالان حقوق بشر، به طرز مشکوکی در زندان فوت کرده است. او از بیماری های متعددی رنج می برده است.
بهاره هدایت عضو شورای مرکزی تحکیم وحدت به 9 و نیم سال حبس تعزیری و میلاد اسدی عضو عضو دیگر شورای مرکزی تحکیم وحدت هم به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده است.
موضوع دوم: به دنبال رئیس قوه قضاییه، وزیر اطلاعات هم در پاسخ 175 وکیل در واقع گفته است که این کار ها یعنی دستگیری سران جنبش دست آقای خامنه ای است و بیخودی این وکلا جو سازی نکنند. جالب است که این وکلا خواهان حق کاپیتالاسیون برای طرفداران دولت هم در آن نامه شان شده بودند که حتی دادگاه نمایشی مثل کیهان هم بهتر از قوه قضاییه نگذارد و اصولا روزنامه ها و جناح های طرفدار دولت را در هیچ دادگاهی نبرند.
به هر حال خود این عدد 175 وکیل هم محل سوال است برای اینکه سابقه تقلب در این جور نامه ها بوده و همان جور که گفتیم آقای شکوری راد هم اشکال ایجاد کرده و اعلام کرده که اسم این ها را منتشر می کنیم.
موضوع سوم: 160 نفر کارگر کارخانه چینی البرز در محل کارخانه تحصن کردند چرا که صحبت از تعطیلی کارخانه و انحلال شرکت و بیکار شدن همگی در میان است.
موضوع چهارم: قیمت بلیط اتوبوس در تهران در پاره ای مسیر ها با تقطیع مسیر، کوتاه کردن، در واقع 2 و نیم برابر شده که وقتی مردم اعتراض کرده اند بعضی گردن کلفت هایی که گذاشته بودند با مردم درگیر شدند و چندین مورد درگیری هم گزارش شده. به هر صورت مقابله با کالاهایی که دولت گران می کند از قبض های مختلف تا خدماتی که دولت می دهد، برنامه ایست که باید در دستور کار جنبش سبز قرار داشته باشد. بخصوص در مملکتی که میلیاردها میلیارد سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی و دولت و نهاد رهبری دستشان در بیت المال کشور و خوردن اموال عمومی باز است و آنوقت فشار روی طبقات پایین جامعه بیاورند و خدماتی مثل اتوبوس رانی را اجازه بدهند اینطور گران بشود.
موضوع پنجم: داریوش قنبری نماینده ایلام اعلام کرد که 11 مورد خودکشی به دلیل بیکاری در ایلام گزارش شده است.
موضوع ششم: ایلنا از قول روابط عمومی و تبلیغات ستاد حفاظت انصار المهدی اعلام کرده که دستگیری آقای احمد یزدانفر رئیس تیم حفاظت از آقای مهندس موسوی صحت ندارد و فقط ایشان را ختم ماموریت زده اند و جابجا شده اند. اما هنوز هم پاره ای محافل درون حکومتی گزارش می دهند که عناصر امنیتی از ایشان توقعاتی داشتند و خیانت هایی به آقای موسوی را انتظار داشتند که ایشان زیر بار نرفته و او را دستگیر کردند و این تکذیب، تکذیب دروغینی است.
موضوع هفتم: قاتل دکتر شاپور بختیار آخرین نخست وزیر شاه، بعد از 19 سال از زندان در فرانسه آزاد شد و به ایران برگشت و رسما مورد استقبال معاون وزیر امور خارجه، آقای قشقاوی و یک عضو کمیسیون امنیت مجلس قرار گرفت، در فرودگاه و حلقه گل به گردنش انداختند. البته دو روز قبل هم خانم کلوتید رایس 24 ساله معلم زبان فرانسه در ایران که دستگیر شده بود آزاد شد و به فرانسه برگشت. البته هر دو دولت ایران و فرانسه سازش پشت پرده را انکار کردند. و گفتند که همزمانی اتفاقی بوده اما باید به منتقدین چه در فرانسه و چه در ایران که مشکوک باشند و دولت فرانسه را زیر فشار بگذارند مثل حزب مخالف دولت فرانسه، مثل حزب سوسیالیست یا سازمان های حقوق بشری که به گروگانگیری حکومت ایران تن داده و دست به معامله با گروگانگیر ها زده. به هر جهت به قول وبلاگ نویسی که نوشته بود حلقه دار بر گردن معلم مدرسه و حلقه گل به گردن قاتل.
موضوع هشتم: پیش نویس قطع نامه ای که روز سه شنبه در بین اعضای غیردائم شورای امنیت توزیع شد متن کاملش هنوز انتشار رسمی و علنی پیدا نکرده اما نکاتی از آن را که روزنامه های واشنگتن پست و نیویورک تایمز منتشر کردند، حاوی مسائلی است که می تواند اگر در شورای امنیت سازمان ملل تصویب بشود گرفتاری های جدی برای حکومت ایران درست بکند. از جمله اینکه فروش صلاح های متعارف هواپیمای جنگی، کشتی جنگی، هلی کوپتر جنگی، سیستم های موشکی، توپ های با کالیبر بالا، نفربر زرهی و لوازم یدکی مربوط به آن ها به ایران بالکل ممنوع می شود و در واقع فشار روی توان نظامی ارتش ایران بیش از پیش خواهد آمد. نکته دوم در این قطع نامه اینست که افراد سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران اگر در هر بانکی در دنیا حساب داشته باشند یا با آن کار بکنند. بانک ها از طرف دولت ها موظف هستند که این بانک ها را بهشان اخطار بکنند و اجازه ندهند که با سپاه و نهاد های وابسته به آن در سیستم بانکی دنیا کار بکنند. همین طور بانک مرکزی ایران، بانک های ایرانی و حتی بانک مرکزی ایران باید مورد بازرسی قرار بگیرد که نقل و انتقالات مالی در مورد پروژه های موشکی و تسلیحاتی ایران را انجام ندهند. به هر صورت فشار روی سیستم بانکی محور مهم دیگری است که در این قطع نامه است. و نکته سوم که از همه به نظر من مهم تر است، در این قطع نامه پیشنهادی مطرح شده که تمام کشور های دنیا، چه در آب های آزاد چه در بنادر و چه در فرودگاه هایشان حق دارند که اگر مشکوک بودند به کشتی یا هواپیمایی که از مقصد ایران یا از مبداء ایران باری را حمل می کنند می توانند آن را متوقف کنند و بگردند و نتیجه گزارش این تجسس خودشان را ظرف پنج روز به کمیسیون مخصوصی که در سازمان ملل تشکیل شده گزارش بدهند. این کار باعث خواهد شد که قدرت های بزرگی که در خلیج فارس حضور دارند این امکان را خواهند داشت که کشتی های ایران را متوقف کنند و این کار غیر از بالا بردن نرخ بیمه می تواند که گرفتاری جدی ای را برای صادرات و واردات ایران از سراسر دنیا ایجاد بکند. بحث در مورد این قطع نامه و تبعاتی که دارد در صورت تصویب قطع نامه بحثی است که باید باز هم بهش بپردازیم چرا که ممکن است در مبارزه و جنبش مردم ما هم تاثیراتی بگذارد.
نکته جالب اینکه آقای متکی وزیر امور خارجه دولت کودتایی مطرح کرده که این قطع نامه در شورای امنیت تصویب نخواهد شد البته از سه قطع نامه قبلی تا کنون هم همواره ایشان و آقای احمدی نژاد و کیهان و طرفدارانشان مطرح کرده اند که هر قطع نامه ای مطرح بوده، گفته اند که رای نخواهد آورد.
موضوع نهم: بحث اعتصاب غذاست. که از من سوال شده بود که اعتصاب خشک جعفر پناهی کرده به چه معنی ست. توضیح کوتاهی برایتان می دهم. یک مبارز نام آور مثل آقای پناهی وقتی در زندان است برای بلند کردن صدای اعتراضش اگر دست به اعتصاب غذا بزند طبیعتا تاثیر بزرگی دارد و هر زندانی گمنامی نمی تواند به این حربه متوصل شود. زندانی های سرشناس باید استفاده بکنند. اگر شما هیچ چیزی نخورید، نه بخورید نه بیاشامید، حداکثر کسی چهار روز زنده می ماند. اگر کسی فقط آب بخورد و دیگر هیچ چیز نخورد بعد از 11، 12 روز به حال اغما خواهد رفت. اما اگر کسی فقط آب بخورد و حداکثر چند حبه قند بخورد که گلوکز آن خوراک مغز هست و سلول های مغزی کار بکند، آنوقت بالای 40-50 روز هم می شود زنده ماند. اگر چه آن مبارز خیلی ضعیف خواهد شد.
بحث پیرامون سوالاتی که حول جزوه ای که مرکز کانواس و مقالات سایت توانا می ماند برای روز های بعد.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
اندکی سبز، سحر نزدیک است
به امید پیروزی ایران و ایرانی