May 21, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 31 اردیبهشت 1389


جمعه 31 اردیبهشت 88، 21 می 2010 میلادی
امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.
پناهی، صدر اخبار کن
نکته اول این که موضوع اول جشنواره کن زندانی بودن و اعتصاب غذای آقای جعفر پناهی شد. فستیوال فیلم کن که شاید پرسر و صدا ترین فستیوال فیلم دنیا ست با چهار هزار و پانصد خبرنگار محلی شد که خبر اعتصاب غذا و زندانی بودن جعفر پناهی را به همه دنیا مخابره کرد.

آقایان محسن مخملباف و بهمن قبادی در مصاحبه های مطبوعاتی شان توضیح دادند که جعفر پناهی در واقع نماینده پانزده هزار زندانی ای است که در حوادث بعد از انتخابات دستگیر شدند و هنوز پنج هزار نفر از آن ها در زندان به سر می برند و همین طور نماینده هفتاد میلیون ایرانی است که به گروگان گرفته شده است.

جعفر پناهی که از یکشنبه دست یه اعتصاب غذای خشک زده است با سه خواسته ملاقات با خوانواده ، ملاقات با وکیل اش و نیز آزادی بی قید و شرط اش . حکومت عقب نشینی کرد و دو خواسته اول پناهی را به او دادند در حضور آقای جعفری دولت ابادی دادستان تهران خانواده و وکیل اقای پناهی با او دیدار کردند اما جعفر پناهی اعلام کرده که اعتصاب غدایش را تا رسیدن به خواسته سوم اش ادامه خواهد داد. به هر صور این حرکت پناهی تبدیل شد به یکی از بزرگترین اشتباهات جمهوری اسلامی چرا که قبل از فستیوال کن باید هر طور می بود آقای پناهی را آزاد می کردند که این طور برایشان آبروریزی نشود.

اعلام شده در شصت فستیوال دیگر که در پیش است از جمله فستیوال های معتبر برلین و ونیز آقای پناهی به عنوان عضو هیات داوران دعوت خواهد شد و اگر همچنان در زندان باشد نتواند حضور داشته باشد صندلی او را خالی خواهد گذاشت و پیام پناهی را به همه دنیا خواهد رساند .

این حرکت هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی در این ابعاد فقط شاید در دوره حکومت سرهنگ های یونان و جنبش همبستگی علیه کودتای ژنرال یاروزلسکی سابقه داشته است.

هنرمندان در بند
نکته دوم این که آقای محمد نوری زاد، فیلم ساز و نویسنده دیگر ایران هم در زندان دست به اعتصاب غذای خشک زده و جلادان زندان این فیلم ساز ایرانی را که تنها جرم اش نوشتن نامه سرگشاده به آقای خامنه ای و رییس قوه قضاییه است و به همین دلیل هم او را به زندان انداخته اند به محوطه زندان بردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند تا حدی که در بینایی اش اختلال ایجاد شده و خانم نوری زاد از همه استمداد طلبیده اند چرا که جان محمد نوری زاد در خطر است. در سپاه پاسداران به شدت شایع است که ضرب شتم آقای نوری زاد به دستور شخص آقای خامنه ای صورت گرفته است.
آقای شیرزاد فیلم ساز دیگری است که غیر از پناهی و نوری زاد در زندان است . چهار آهنگ ساز و هفتاد روزنامه نگار هم همچنان در بند حکومت هستند.

نامه جعلی از قول نمایندگان
نکته سوم این که آقای مصطفی کواکبیان نماینده مجلس گفته این نامه 175 نفر که هنوز اسامی امضا کنندگان هم مشخص نیست قبل از اعدام پنج نفر جمع امضا شده و بعدا این نکات درباره مهندس موسوی و دفاع از کیهان و غیره به آن اضافه شده بسیار گفته می شود که آقایان کوچک زاده و حسینیان این نامه را درست کرده اند بعد هم در آن دست برده اند و به نام 175 وکیل منتشر کردند ، با حضور امثال آقای حسنیان جعل به مجلس هم راه پیدا کرده است.

خواب جدید صدیقی
نکته چهارم این که امام جمعه تهران آقای صدیقی اعلام کرده که از قول آقای بهجت که فوت کرده خوابی نقل می کند که جلسه ای بوده و امام زمان وارد می شود و همه جلو پای ایشانن بلند می شوند و بعد آقای خامنه ای وارد می شود و امام زمان جلو پای آقای خامنه ای بلند شده . کسانی که با فرهنگ روحانیت شیعه آشنا باشند می دانند جلو پای یکدیگر بلند شدن نشانه احترام بزرگتر دانستن طرف مقابل است و این حرف اقای صدیقی به عنوان یک روحانی شیعه اوج دنائت و پست است که یک روحانی شیعه می تواند راجع به باور های خودش داشته باشد. انصافا باید گفت تف بر دنیایی که آقای صدیقی و هم پالکی های ایشان برای ان این طور روح خودشان را به شیطان ها می فروشند.

همبستگی دانشجویان
نکته پنج این که شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت دانشجویی در اطلاعیه ای احکام بهاره هدایت و میلاد اسدی را محکوم کرده است و با قدرت و شدت مطرح کرده جنبش دانشجویی تا برآورده شدن خواست ملت و آزادی ملت از پای نخواهد نسشت و به مبارزه ادامه خواهد داد. همین طور انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر هم در اطلاعیه اعدام های اخیر را محکوم کرده اند و نکته جالبی را مطرح کرده اند و آن این که داغ ایجاد اختلاف درون جنبش به دل حکومت مانده و سعی کرده با این قبیل کار ها اختلاف ایجاد کند.

دانشجویان دانشگاه آزاد هم مراسم افطار روزه سیاسی سان را جلو زندان اوین برگزا کردند و صدمین روز دستگیری علی ملکی را بزرگ دانشتندو یاد آوری کردند و از همه زندانیان دانشجو یاد کردند و اعلام کردند روز شنبه ظهر در محل دانشکده فنی دانشگاه تهان مرکز خواهند داشت . فشار روی دانشجویان دانشگاه آزاد بسیار زیاد است و دستگیری ها ی متعددی هم داشته اند .

تجمع زنان افغان
نکته ششم این که صد ها زن افغانی جلو کنسولگری ایران در هرات تجمع کردند و خواهان آزادی و انتقال عزیزانشان که به اعدام محکوم شده اند هستند، ظاهرا دولت آقای کرزای اصلا خوش ندارد که تظاهراتی علیه ایران صورت بگیرد به خصوص این که شعارهایی هم علیه حکومت ایران داده اند.

مقاله کوتاه جنبش آتپور
اما نکته آخر معرفی مقاله ای است از سایت توانا که دو روز قبل خدمتتان عرض کردم که در قسمت تجربه های این سایت وجود دارد.آن درباره جنبش آتپور در صربستان است علیه میلسویچ . مطالب یادگرفتنی خیلی زیاد دارد با وجود این که کوتاه است خواهش من این است که آن را بخوانید ضمیمه برنامه هم خواهم کرد.
باز هم تاکید می کنم بر این که اندکی صبر سحر نزدیک است.
تا فردا شاید پیروز، موفق و سرافزار باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی