May 28, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 7 خرداد 1389

جمعه 7 خرداد 89 ، 28 می 2009 میلادی
امروز درباره هشت نکته صحبت می کنیم.
گزارش عفو بین الملل
موضوع اول انتشار گزارش سالانه عفو بین الملل است که درمورد ایران می بینیم که ایران در صدر ناقضین حقوق بشر قرار دارد و خلاصه این گزارش می گوید ایران بیش از پنج هزار زندانی سیاسی، هشتاد دادگاه نمایشی، شانزده اعدام در کارنامه دارد. این گزارش همین طور رییس جمهور آمریکا را به عهد شکنی آقای اوباما برای قولی که برای بستن گوانتانامو داده بود اشاره کرده است.
هیولای سپاه
نکته دوم این آقای عزیز جعفری فرمانده کل سپاه صراحتا مطرح کرده که سپاه فقط سازمان نظامی نیست و امنیتی-سیاسی هم هست که البته آقای جعفری شکسته نفسی کرده اند و به دخالت سپاه در اقتصاد کشور اشاره نکرده اند همین دو، سه روز بیش ده میلیارد دلار پرژه نفتی را به سپاه دادند. می بینم که از آن حرف آقای خمینی که نیروهای نظامی را از کار سیاسی منع کرد تا این جرف آقای جعفری که سپاه را متولی امنیت و امور سیاسی می داند چه راه درازی پیموده شده است و سپاه چگونه تبدیل به هیولایی شده که رو در روی ملت ایستاده است.
کمشکش بر سر دانشگاه آزاد
نکته سوم این که با کشمکش هایی که بر سر تصرف دانشگاه آزاد درگرفته و تغییر اساسنامه ای که صورت گرفته و عدم قانونی دانستن آن توسط هیات امنای موجود دیروز بیست نفر به دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد جمله کرده اند و اسناد و مدارک و کامپیوتر ها برده اند. جالب است مملکت حسین قلی خانی که یک عده که هیچ کسی که مسوولیت آن ها را به عهده نمی گیرد اگرچه محرز است که به دستگاه امنتی وابسته اند به راحتی دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد را مورد حمله قرار می دهند.
عزت ملی از نوع احمدی نژاد
نکته چهارم این که آقای احمد ی نژاد در صحبت هایی که کرده برنامه نقدی کردن یارانه ها را به نیمه دوم امسال موکول کرده است. و اگرچه در سه استان ایلام گیلان و خراسان شمالی قرار است که این طرح به صورت آزمایشی اجرا شود ولی هنوز سری از آثار اجرا شده این طرح نیست. بخش دیگر صحبت آقای احمدی نژاد ادامه سریال منت کشی او از روسیه و توهین های روسیه به آقای احمدی نژاد است . آقای احمدی نژاد پیشتر گفته بود روسیه تحت تاثیر امریکا قرار دارد و پاسخی که مشاور آقای مدوبدیف داده بود و در واقع می توان گفت که در عرف دیپلماتیک شدیدا به آقای احمدی نژاد توهین کرده بود و او را هم عوام فریب توصیف کرده بود و هم گفته بود که او نماینده مردم ایران نیست.
جالب است آقای احمدی نژاد در صحبت های اخیرش هیچ پاسخی به این صحبت ها نداده است و درواقع کشیده به سبیل هایش اما آقای لاورف وزیر امورخارجه روسیه در اظهارات تندی مقامات جمهوری اسلامی را به احساساتی بودن متهم کرده و به این که گوش شنوا به نصیحت های روسیه ندارد، آنهاغیر قابل اعتماد خوانده و پیش بینی کرده که احتمالا توافق ایران با برزیل و ترکیه هم اجرا نخواهد شد. این نکته خیلی مهم است که دولت کودتایی که تکیه اش را به اجنبی داده بوده چگونه هر روز تو سری می خورد.
روسری سفید ها پیش پناهی
نکته پنجم این که دخترانی که به روسری سفیدها معروف هستند و کارزار مبارزه برای رفتن خانم ها استادیوم را برای سال ها دنبال کرده اند، در منزل آقای پناهی با ایشان ملاقات کرده اند و از فیلم آفساید که همین موضوع و همین مشکل را به تصویر کشیده قدرانی کرده اند و بر ادامه کمپین خود نیز تاکید کرده اند .
نگرانی از جان فعالین
نکته ششم این که به دنبال مجید توکلی و حسن رونقی ملکی که دست یه اعتصاب غذا رده اند کوهیار گودرزی دانشجوی اخراجی دانشگاه صنعتی شریف که گزارشگر حقوق بشر هم بود دست به اعتصاب غذا زده. مادرمجید توکلی هم دست به اعتصاب غذا زده و مادر کوهیار گودرزی در بیانات تکاهنده ای گفته من بچه ام را که تیز هوشان می رفته دست تنها بزرگ کردم به دانشگاه شریف رفته حالا این حکومت در سلول انفرادی جایش داده و او هم دست به اعتصاب غذا زده است. نگرانی از جان فعالین ما چیزی است که بسیاری به آن اشاره کرده اند از جمله خانم شیرین عبادی هم در نامه ای به سازمان بشر نگرانی از جان مجید توکلی را ابراز کرده اند.
حزب الله رودرروی ملت ایران
نکته هفتم این که منابع درونی حکومت خبر میدهند که در سرکوب های سال گذشته که مردم گاهی مطرح می کردند و حالا موثق شده دویست نفر از اعضا حرب الله که پادگان های ایران مثل امام علی دوره می دیدند در سرکوب ها شرکت داشته اند و سیصد نفر از اعضا حزب الله با هواپیما به ایران منتقل شده اند و در کنار نیروهای سرکوب گر رو در روی مردم ایران قرار داشتند و جالب است آقای خامنه ای یک ماه هم اضافه حقوق به عنوان پاداش به آنها پرداخت کرده است.
تجربه لهستان و درس های ماژور
اما مطلب آخری این که تجربیات کشورهای دیگر را که من از سایت توانا دو تا از آن ها نقل کرده ام مطلب سوم مطلبی است تحت عنوان ، پاپ ژان پل دوم، جنبش همبستگی و جایگزین نارنجی ، مطلب خلاصه ای که از جنبش لهستان صحبت می کند به نظر من تجربه ای در میان همه کشور های اروپا ی شرقی بیش از همه برای ما قابل استفاده و درس های زیادی برای ما دارد.
نکته جالب این مطلب جایگزین نارنجی است که شخصی به نام ماژور ، البته اسم مستعار، بنیان گذار ان بود و لغت نارنجی را هم به طنز می گفتند گه سرخ کارگرها و اتحادیه همبستگی زرد راست ها و کلیسا را ما قاطی کردیم و ما نارنجی هستیم البته بعدا این رنگ را در اوکراین استفاده کردند و سلاح طنز را در خدمت جنبش به کار گرفتند که بسیار بسیار هم موثر بود.
شما را به خواندم این مقاله دعوت می کنم.
اندکی صبر سحر نزدیک است.
تافردا
به امید پیروزی ایران و ایرانی