June 1, 2010

متن پیاده شده روز سه شنبه11 خرداد 1389

سه شنبه یازده خرداد 89، اول ژوئن 2010 میلادی
امروز درباره نه موضوع صحبت می کنیم.
دیدار موسوی و کروبی
موضوع اول دیدار آقایان موسوی و کروبی است که در ملاقات خودشان نامه ای مشترکا برای وزارت کشور ارسال کرده اند که در آن رسما درخواست برگزاری راهپیمایی به عمل آمده. مسیری از میدان امام حسین تا میدان آزادی و طبیعا هم بعد از ساعت پنج راهپیمایی های سبز را طبق معمول همیشه به همان سبک داریم. کار خیلی خوبی است این کار برای این که حکومت را بر سر یک دو راهی باخت باخت می گذارد. مطمئنا حکومت می داند اگر رسما اجازه صادر کند آن وقت جنبش می تواند چند میلیون آدم را بسیج کند و نشان بدهد اکثریت مطلق مردم با حکومت مخالف اند و اگر اجازه ندهد این حرف می ماند برای این که حکومت می ترسد از این که مخالفین اش بتوانند آزادانه تجمع کنند.
ضمن این که این مانور مشترک آقای موسوی و کروبی این جبهه را باز می کند که اگر حکومت اجازه ندهد آن وقت راه برای اکسیون های دیگر هم باز می شود و می توان مردم را به آن ها دعوت کرد.

پروژه تواب سازی حکومت
نکته دوم این که دادستان تهران به دنبال آقایان فدایی و زاکانی که صحبت کردیم یک طرح جدید دارند که اگر دستگیرشدگان بیایند توبه کنند و نامه عفو به رهبری بنویسند و امثالهم بهتر است آزاد شوند دادستان تهران هم این را اعلام کرده است.
به نظر می رسد این پروژه تواب سازی و بریده نشان دادن خطی است که آقایون دارند و امیدوارند بتوانند قبل از 22 خرداد بتوانند مانوری بدهند و اختلافی در جبهه جنبش ایجاد کنند که از مقدار مخالفت مردم کم کنند. غافل از این که مدت ها است این پروژها و نمایش های تلویزیونی تاثیری بر عزم و اراده مردم ندارد.
عقب نشینی کیهان
نکته سوم این که روزنامه کیهان که چند روز پیش نوشته بود جامعه مدرسن قم دکتر سروش را تکفیر کرده اند و حکم ارتداداو را صادر کردند به دنبال این که بعضی اعضا گفتند همچین خبری نبود و معلوم شد باز از ان کار هایی است که امثال شیخ محمد یزدی سر خود نوشته اند. کیهان امروز این حرف را پس گرفت و به قول کسی دیگری ربط داد و در واقع عقب نشینی کرد.
مجمع مدرسین سبز
نکته چهارم این که مجمع مدرسین حوزه علمیه قم که طرفداری خودش را از جنبش سبز اعلام کرده است در بیانیه ، تقریبا همه نکاتی را مهندس موسوی در نامه شماره 17 گفته بود تاکید کرده است. مثل آزادی مطبوعات ودلجویی از مردم و حتی یکی دو نکته هم اضافه کرده و خواهان آن شده است مثل این که رادیو و تلویزیون در اختیار عموم مردم باشد و یا مکانیسمی برای انتخابات آزاد. البته خلی از این راهکار ها مثل تغییر روش انتصاب رییس رادیو وتلویزیون مستلزم تعییر قانون اساسی کشور است.
اختلاف جدی مجلس و دولت
نکته پنچم این که آقای با هنر بعد از حرف های آقای احمدی نژاد در جلسه خصوصی مجلس زد و تندی هایی را علیه مجلس کرده بود از جمله این که مجلس 170 قانون علیه قاون اساسی و شرع تصویب کرده .آقای باهنر امروز به نوعی پاسخ داده و گفته تخلف دولت از قانون خیلی زیاد بود و دولت در شکستن قانون عمد هم دارد. این حرف های آقای باهنر نشان دهند اختلاف به و جود امده میان دولت و مجلس است که روز به روز عمیق تر هم می شود.

نکته ششم این که روی پل عابر پیاده حشمتیه در تهران جمله جالبی شته بودند. "خامنه ای بمیری. هم شمری هم یزیدی."
سالگرد خمینی در دست سپاه
نکته هفتم این که برای مراسم 14 خرداد سالگرد آقای خمینی به نظر می رسد مراسم از دست بیت آقای خمینی در آمده و در انحصار سپاه و بیت رهبری قرار گرفته و شایعاتی هم شنیده می شود که دیگر آقای خاتمی و هاشمی را هم برای این مراسم دعوت نکنند . اگر این اتفاق بیافتد می توان باور کرد که آن چه سپاه و بیت تصمیم می گیرند بیرون از اراده آقای خامنه ای است و این حرف ها که این روزها مطرح است که آقای خامنهای نمی تواند ریاست و رهبری کند بیشتر تایید می شود.
خط تبلیغاتی حکومت
نکته هشتم این که حمله وحشیانه اسراییل به قایق حاوی کمک های انسان دوستانه به غزه که موجب کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن عده ای شده طبیعتا یک محکومیت جهانی را در پی داشته است. اما حکومت ایران هم به دنبال بهربرداری از این موضوع است و گویی خط تبلیغاتی اش این است که اگر اسراییل شکنجه و آدمکشی و وحشیگری می کند این اثبات شی دفع ما ادا می کند و گویی آقایون تبرئه می شوند در حالی که این طور نیست و هر گونه وحشیگری محکوم است. ادامه این خط با توجه به نزدیکی به 22 خرداد جالب به نظر می رسد.
آکسیون های 22 خرداد
اما نکته نهم ادامه بحث ما در باره آکسیون های 22 خرداد است. از برآیند حرف های مطرح شده و بیانیه کاما ما در واقع پنج پیشنهادی که شده بود را خدمتتان مطرح کردیم که عبارت است از:

اعتصاب یک روزه در سالگرد انتخابات و شهدای جنبش

تظاهرات در سالگرد انتخابات

عدم پرداخت قبوض مربوط به سرویس هایی که از طرف دولت گران می شود.

برگزاری انتخابات نمادین

الله اکبر سر بام ها در پاره ای از شب ها

من از بین این پنج مورد که قول دادم برا ساس تجربه های دیگر بحث کنم دومی را امروز جلوتر می آورم که در روز 22 خرداد است . مسیر را هم آقایا ن کروبی و موسوی بعد مانور خوبی که داشته اند مسیر سنتتی امام حسین – آزادی در نظر گرفته اند . اما مانوری را که در چهارشنبه سوری تمرین کردیم به خوبی می توانیم در همه شهرستان ها و تهران در محله خودش تمرین کنیم و مقابله خودمان را با کودتاچی ها نشان دهیم چون تجربه نشان داده در پخش شدن ما حکومت توان مقابله ندارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.
تا فردا شاید پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی