August 23, 2010

متن پیاده شده روز دوشنبه اول شهریور 1389

دوشنبه اول شهریور ماه 1389 و 23آگوست 2010 میلادی

امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که اگر راهپیمایی روز قدس با شکوه و عظمت برگزار شود چه تاثیراتی می گذارد. هم تاثیرات داخلی مهمی خواهد گذاشت و هم تاثیرات بین المللی زیادی خواهد داشت.

در بعد داخلی به این معنی که چون استراتژی حکومت بر اساس سرکوب و ایجاد ترس و وحشت و نیز بریدن ارتباطات و ایجاد اختلاف در جنبش بنا شده است حرکت مردم در خیابان نمایشی می شود که اسطوره حکومت را ویران می کند و بیش از الان حکومت را در تنگنا قرار می دهد. در خارج از کشور هم حالا که فشار بین المللی روی حکومت به ویژه سپاه بالا رفته حرکت مردم نمایش بین المللی را ایجاد می کند که موج جدیدی از حمایت را برای مرددم ایران به ارمغان می آورد. اما تاثیر اصلی در سطح داخلی است چرا که الان هم که کودتاچی ها دورنمای مقاومت مردم را می بیند به دنبال این هستند که اختلاف ایجاد کنند در میان جنبش و این را به عنوان تاکتیک خودشان انتخاب کرده اند. چگونه ؟

نکته دوم درباره همین است. آقای خامنه ای دیروز در جمع دانشجویان دستچین شده گفته بود که هر کس به همان اندازه که اصول را قبول دارد ما هم باهاش متصل و متحدایم . این به دنبال طرحی است که ایشان روز 27 خرداد بیان کرده بود. و بعد نمایندگان مجلس طی نامه ا ی خواستار وحدت شدند و بعد دوتن از اعضا جامعه روحانیت این را مطرح کردند در نمازهای جمعه همه ائمه جمعه گفتند و دنبال اش هستند که نه فقط در آدم هایی در سطح ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی بلکه به چهره های شاخص جنبش سبز هم نزدیک شوند. اگرچه جنبش بارها علام کرده کف مطالبات اش پایین کشیدن دولت کودتاتی احمد ی نژاد و آزدی زندانیان سیاسی و بازگشایی مطبوعات تعطیل شده است و محاکمه مقصرین است اما به نظر می رسد استراتژیست های حکومت وقتی نارضایتی فزاینده مردم را می بینند و از سوی دیگر دورنمای فشار بین المللی را می بینند و نیز از جنگ هم وحشت دارند به همین دلیل تلاش می کنند اگر بتوانند سر جنبش کلاه بگذارند و یا اگر نشود حداقل در آن شکاف ایجاد کنند به هر صورت به نظر می رسد حضور مردم در روزی مثل روز قدس است.

نکته سوم این که آقای سعید مرتضوی دادستان بدنام تهران آقای حسن زارع دهنوی معروف به حداد و آقای علی اکبر حیدری فر سه تن از دست اندکاران کهریزک به حکم دادسرای عالی قضات مصونیت قضایی شان به حالت تعلیق در آمده و می شود در دادگاهی ازشان شکایت کرد. دو نکته را باید مطرح کرد اول این که باید دید آیا واقعا امثال سعید مرتضوی و حداد در دادگاهی به جرم جنایت ها شان محکوم خواهد شد یا نه. نکته دوم هم این که این ها آمرین اصلی نیستند بلکه آن ها امثال مجتبی خامنه ای و طائب و رادان و احمدی مقدم و عزیز جعفری هستند که باید مسوولین اصلی کهریزک دانست.

نکته چهارم این که خبر خوبی که از زندان آمده این است که 16 عزیز اعتصاب کننده روحیه خوبی دارند و در بند عمومی هستند.

همین طور خبری داشتیم از دستگیری حسن اسدی و علی جمالی از اعضا سازمان ادوار تحکیم وحدت قبل تر البته دکتر زیدآبادی، عبدالله مومنی و علی ملیحی از اعضا این سازمان دستگیر شده اند. همین وطر چلهمین روز اعتصاب غذای ارژنگ داوودی در زندان گوهر دشت سپری شد که او را با این حال زار به دادگاه هم برده اند.

خبر دیگر هم این که خانم زهرا بهرامی در آستانه اعدام قرار گرفته است.

نکته دیگر این که طرح دولت برای بیرون بردن 200 هزار نفر از کارکنان اش ناکام ماند و دولت تنها هزار نفر را خارج کرد که آن هم سازمان میراث فرهنگی بودند.

نکته ششم این که وزیر بازگانی که گفته بود یارانه نان حذف می شود معاون اش اعلام کرده که نه این طور نیست اما شایعات حاکی از این است که قیمت ارد از کلیویی 7.5 به 270 تومان می رسد و طبیعتا نان هم چند برابر می شود.

نکته آخر این که آقای دکتر ثبوتی از ریاست دانشگاه زنجان کنار گذاشته شد و آقای دستغیب هم به کسانی که به خانه ایشان حمله کرده بودند اخطار کرده که به مسجد قبا نزدیک نشوند.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V