August 24, 2010

متن پیاده شده روز سه شنبه 2 شهریور 1389

سه شنبه دوم شهریور ماه 89 24 آگوست 2009 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول بحث ما درباره روز قدس است. همان طور که قبلا هم صحبت کردیم استراتژی حکومت سه محور دارد.

ایجاد ترس از طریق آدمکشی و وحشی گری که خشونت بخشی از آن است و جنگ روانی برای ایجاد رعب و وحشت بخش دیگری است که حکومت دائما تلاش کرده به آن دامن بزند و همان طور که قبلا هم گفته ایم معمولا دیکتاتوری ها با پنج درصد نیرو تلاش می کنند 95 درصد بقیه را از طریق ایجاد ترس و وحشت کنترل کنند تا مردم دست به اعتراض و مخالفت نزنند بنابراین محور اول استراتژی حکومت از سال گذشته تا امروز این بوده است.

دومین محور استراتژی حکومت بریدن ارتباطات درون جنبش بوده است که محدود کردن و کنترل کردن اینترنت، پارازیت فرستادن روی ماهواره ها و فشار روی مجاری اطلاع رسانی مانند تلفن و اس ام اس و حتی شعار نویسی و اسکناس نویسی. البته در این جا هم معمولا یک جنگ روانی هم در جریان است که مردم خودشان از گرفتن خیلی از ارتباطات صرف نظر کنند .

بخش سوم استراتژی حکومت ایجاد شکاف و اختلاف در جبهه مخالفین هست. کارهای حکومت عمدتا ذیل این سه سرفصل قرار می گیرد. آن جایی حکومت از همه بیشتر روی اش حساب می کند بخش اول یعنی ایجاد ترس و وحشت است . از این استراتژی سه گانه حکومت، سومی را می توان گفت که حکومت شکست خورده و جنبش توانسته با رعایت دو اصل ساده مثل به رسمیت شناختن اختلافات و تکثرگرایی درون جنبش و هدف مشترک انتخاب آزاد وحدت نیروهای مخالف با استبداد دینی را حفظ کند. اما در قسمت های دیگر یک کشمکش دائم وجود دارد و آکسیون ها و حرکت های ما است که می تواند حکومت را عقب بزند اگر یک اعتراض خیابانی شکل بگیرد که یکی از ده ها روش مبارزات بی خشونت است، چون حکومت می خواهد نمود بیرونی جنبش را محدود کند یک نمود بیرونی مثل اعتراض خیابانی در روز قدس می تواند ضربه اساسی به بخش اول استراتژی اول حکومت بزد که همزمان ایجاد شکاف در درون حکومت هم اتفاق می افتد یعنی آن چیزی که حکومت می خواهد درون جنبش ایجاد کند و خودش منتقل می شود. این را این جهت عرض کردن که آکسیونی که ما طراحی می کنیم و می خواهیم انجام دهیم بدانیم چه تاثیراتی دارد.

نکته دوم این که خانواده های عزیزانی که دست به اعتصاب غذا زده بودند موفق به دیدن آن ها شدند و اخباری که منتقل کرده اند نشان دهنده روحیه بسیار خوب زندانیان ما دارد اگرچه از نظر جسمی ضعیف شده اند ولی آنها به خوبی نشان دادند که حتی از پشت دیوار زندان هم می شود دیکتاتور ها را به عقب راند.

نکته سوم این که دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان به همراه مردم در اعتراض به تعویض آقای دکتر ثبوتی دست به تحصن زده اند و این اعتراض همچنان ادامه دارد این ماجرا که روسای پشتیبان کودتاچی ها را برای دانشگاه ها انتخاب می کنند در بقیه دانشگاه ها هم ادامه دارد که اعتراض بچه ها را همزمان با باز شدن دانشگاه ها به همراه خواهد داشت مثل اتفاقی که برای دانشگاه صنعتی شریف افتاده است.

نکته چهارم این که عده از وکلای مجلس طرحی را در دست تهیه دارند که اختیار اخراج وکلا از مجلس را به شورای نگهبان می دهد . اگرچه ظاهرا این ها بیش از پنجاه نفر نیستند و این طرح رای نخواهد آورد و خلاف حتی همین قانون اساسی است . اما نفس این حرکت که عده ای به نام نماینده مردم در مجلس نشسته اند می خواهند اختیار اخراج خودشان را به نهادی مانند شورای نگهبان بدهند انصافا شرم آور است و نشان می دهد این آقایان بویی از پارلمان و رای و حاکمیت مردم نبرده اند.

نکته پنجم این که همین سایت الف وابسته به آقای احمد توکلی در مقاله مفصلی که نوشته استراتزی دهگانه را برشمرده که از طرف آقای مشایی و احمدی نژاد و باند آنها در حال شکل گیری و اجرا است و آن که این آقایان می خواهند با علم کردن مهدویت مرجعیت و روحانیت را از کار بیاندازند به هز صورت نکنه جالب این جاست که درست یک روز قبل آقای خامنه ای صحبت از وحدت کرده بود و مشکلات دولت و آقای رحیم مشایی و این ها فعلا اولویت ندارد و کسی به آن ها نپردازد اما 24 بعد این سایت این را منتشر کرد که نشان می دهد کسی برای حرف آقای خامنه ای تره خورد نمی کند همین طورشایعه هست که آقای خامنه ای با آقای ناطق نوری صحبت کرده و آقای ناطق گلایه های زیادی داشته و در آخر هم آقای خامنه گفته که شما در جریان نیستید و عمق توطئه ها را نمی دانید. از این حرف ها که که ساختار مغزی آقای خامنه ای تولید می کند و به هر کسی که از او انتقاد کند می زند .

نکته ششم این که روزنامه وطن امروز نزدیک به کودتاچی ها نوشته به شدای کهریزک شهدای کهریزک شهید نگویید که حتی سایتی مثل تابناک هم به آن اعتراض کرده که نشان می دهد کودتاچی ها تا چه اندازه وحشت دارند که سرنوشت مرتضوی ها و حدادها و حیدری فرها برای شان پیش بیاید با اوج گرفتن اعتراضات و مبارزات مردم.

نکته هفتم این که در بلژیک در برابر یک کلیسا مجسمه سمبلیکی را نصب کرده اند در اعتراض به حکم سنگسار خانم سکینه محمدی آشتیانی و از همه مردم درخواست کرده اند که اعتراض کنند.

نکته هشتم این که از دیروز مانده بود حرکتی است که آقای حداد عادل کرده برای مطرح کردن داماد خودش مجتبی خامنه ای برای رهبری و برای او صفاتی مانند زهد و بی گناهی و غیره بر شمرده که به نظرم آنچه را که عیان است چه حاجت به بیان است و جنایت های آقای مجتبی خامنه ای و باند کودتاچی ایشان با صد برابر آب بیشتر این هم شسته نخواهد شد چه برسد که آقای حداد بخواهد شهادت بدهد. اما این نشان دهنده دست هایی است که نشان می دهد به دنبال رهبر کردن او هستند که البته مردم خیلی خوب در تظاهرات خودشان و شعار ها شان نشان داده اند که او را نخواهند پذیرفت.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V