August 27, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 5 شهریور 1389


جمعه پنج شهریور 89 ، 27 آگوست 2010 میلادی

درمورد ده موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول ادامه بحث راجع به روز قدس و پیشنهاداتی است که مطرح شده، همان طور که قبلا هم گفتیم اعتراض خیابانی یکی از ده ها روشی است که در مبارزات بی خشونت به کار می آید و چون روز قدس روزی است که حکومت راهپیمایی دارد الان همه بچه های دست اندرکار می گویند که فرصت خوبی است که ما هم پا در خیابان بگذاریم و یک کشیده به گوش رژیم بزنیم اما چند نکته تفاوت کرده نسبت به راهپیمایی های گذشته، یکی این که مسیرهای رژیم دیگر امن نیست و کاری که انجام می دهیم این است که در ساختمان هایی که به این مسیر ها مشرف است مستقر شویم و از مزدورها فیلم و عکس بگیریم و تعداد کم شان را نشان دهیم و دورغ های صدا و سیما را افشا کنیم. اما برای خود تظاهرات به مسیرهای رژیم کاری نداریم.

دیگراین که آقای کروبی گفته به خیابان می آید اما تصریح کرده که جای مشخصی را اعلام نمی کند به همین دلیل هم این خط درستی است که همه جنبش دنبال می کند و مسیر مشخصی را اعلام نمی کند و به صورت پراکنده حرکت می کند چرا که اصل بر پایین آوردن ریسک و بالابردن مشارکت مردم است.

نکته بعدی است که پیشنهاد بسیار خوبی را بچه از شهرستان ها داده اند و آن این است که می گویند ما وقتی در شهر های کوچک هستیم و امکان حتی تظاهرات کوچک و پراکنده را نداریم اما در این روز می توانیم ماژیک و یا فیکساتورمان را برداریم و روی دیوار ها شعار نویسی کنیم ، شعارهایی مثل نه غزه ونه لبنان جانم فدای ایران چرا که ساندیس خورها همه بسیج شده اند برای تظاهرات و فرصتی خوبی است که در سطح تمام شهرهای کوچک و به نظر من حتی در شهرهای بزرگ هم این کار را بکنیم و سراسر شهر را با شعارهای ملت در برابر تبلیغات حکومت پر کرد.

نکته دوم این که دختر خانم زهرا بهرامی بنفشه عرفانی نامه ای نوشته و در آن تقاضای کمک کرده برای مادراش که درآستانه اعدام قرار گرفته، زنی که شکنجه شده، اعترافات تلویزیونی ازش ضبط شده و بلاهای زیادی را سرش آورده اند، کشور هلند که تابعیت دوم خانم بهرامی است و بسیاری دیگر از کشورها بسیج شده اند که به این مادر در آستانه اعدام کمک کنند.

نکته سوم این که باشگاه ملی مطبوعات آمریکا هرسال جایزه ای به یک روزنامه نگار آمریکایی و یک روزنامه نگار غیر آمریکایی می دهد و امسال جایزه روزنامه نگار غیر آمریکایی اش را به آقای کوهیار گودرزی وبلاگ نویس ایرانی اهدا کرده که در زندان است از عزیزان اعتصاب غذا کننده ما بود.

نکته چهارم این که آقای مهندس موسوی در صحبتی که داشته به درستی مطرح کرده که نیروهای حکومت روز به روز بیشتر ریزش می کند درحالی که نیروی جنبش سبز باورتر می شود. همین طور آقای کروبی در نامه ای برکنارکردن رییس دانشگاه زنجان آقای دکتر ثبوتی را تقبیح کرده و از مقام عملی ایشان تمجید کرده و حرکتی که مردم و دانشجویان در زنجان انجام دادند را ستوده است.

نکته پنجم این که ایران به صورت قطعی از طرح انتقال گاز ناباکو کنار گذاشته شد و در واقع خط لوله ای که قرار بود گاز آسیای میانه را به اروپا ببرد از ایران نمی گذرد و جای ایران را عراق خواهد گرفت. دلیل آن را آینده نامعلوم سیاسی ایران عنوان کرده اند.

نکته ششم این که ترازها و ارقامی که بانک مرکزی اعلام کرده نشان می دهد که دولت آقای احمدی نژاد بیش از 140 میلیارد دلار بدهی دارد که حدود 60 میلیارد آن به بانک هاست و البته بدهی های خارجی هم در این رقم لحاظ شده است.

نکته هفتم این که روز گذشته دو هواپیمای ایرانی به دلیل نقص فنی به زمین نشستند و یکی از منابع نقل کرده بود که هواپیمایی سومی هم در تبریز به زمین نشست بنابراین در یک روز سه هواپیما از ادامه پرواز باز ماندند.

نکته هشتم این که اختلافات داخل حکومت به جناح مداحان پشیتبان کودتا رسیده چرا که خود آقای احمدی نژاد هم یکی از همین آدم ها بود. بعد از آقای منصور ارضی آقای سعید حدادیان که یکی از لباس شخصی ها و سرکوب گران است و معروف است که بسیار زیاد به بیت رهبری نزدیک است به شدت به آقای احمدی نژاد انتقاد کرده و از آقای رحیم مشایی هم پا را فراتر گذاشته و گفته که آقای احمدی نژاد در خط روحانیت نیست که نشان می دهد خطی از بیت رهبری برای کوبیدن احمدی نژاد وجود دارد وقتی آدم هایی مثل سعید حدادیان هم به او حمله می کنند.

نکته نهم این که روز گذشته صحبت کردیم که در یک روز سه مسوول رده بالای دولت احمدی نژاد حرف زده اند که چکیده حرف های آنان دورغ اند دروغ اندر دورغ است و انصافا نشان دهند جهل و بی خبری این آقایان است. وزیر اطلاعات و نفت و رییس دفتر آقای احمدی نژاد ، آقای مشایی، در یک روز صحبت کرده اند. وزیر اطلاعت گفته که اوباما اعتراف کرده که جنگ سایبری را به ایران باخته یا داستان یک میلیارد دلار پول به سران جنبش را گفته که بسی بیش از این است بدون ذکر هیچ منبعی و یا مسایل جاسوسی را که می گوید قانون مهم نیست و نقص دارد وزارت اطلاعات مهم است و حرف هایی که واقعا از یک وزیر بعید است. همین طور وزیر نفت گفته ایران از واردات بنزین بی نیاز می شود چیزی که قرار بود دوهفته باشد بعد گفتن دوساله می شود و حالا شده به زودی و بسیاری دیگر از جمله در باره همین خط لوله ناباکو و آقای رحیم مشایی که قرار است شکایت بکند بابت غرامت ایران در جنگ های اول و دوم جهانی صحبت از پنج میلیون ایرانی کشته شده در این دوجنگ کرده که نشان می دهد چقدر این مسوولین عوامفریب و دروغگو هستند.

نکته آخری این که ایران به روسیه پیشنهاد کنسرسیوم برای تامین سوخت نیروگاه را داده پیشنهادی که دو سال پیش ایران کنار گذاشته بود و نپذیرفته بود حالا به التماس روس ها افتاده است.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V