August 28, 2010

متن پیاده شده روز شنبه 6 شهریور 1389

سلام،
شنبه 6 شهریور 89، 28 آگوست 2010 میلادی

امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم.

شعار الله اکبر شب پیش از روز قدس

موضوع اول ادامه ی بحث ما راجع به روز قدس است. مجموع پیشنهادهایی که در درون نیروهای جنبش مورد بحث قرار گرفته تقریبا به این اجماع می رسد که پنجشنبه ی آینده، شبی که فردایش روز قدس است، شعار الله اکبر در پشت بام ها سر داده شود. شعار الله اکبر در کنار شعارهای ملی و ضد دیکتاتوری، که این حرکت در واقع تجهیز و آمادگی برای حرکت در روز قدس است.
اما برای روز قدس این صحبت مطرح است که حرکت ها باید از مسیرهایی آغاز شود که حکومت نمی شناسد. چرا که به تجربه دیده ایم که تاکتیک حکومت برای برخورد با تظاهرات خیابانی این است که وقتی هسته ی تظاهرات می خواهد شکل بگیرد و پانصد یا هزار نفر بخواهند کنار هم جمع بشوند آن هسته را سرکوب می کند و بنابراین وقتی هسته ای وجود نداشته باشد مردم هم گرد آن جمع نمی شوند. در حالیکه در روز قدس وقتی که کودتاچیان و مزدورانشان ناچارند که برای نمایشی که دارند در مسیرهایی که خود مستقر بشوند و به هیچ شکلی هم نمی توانند ریسک کرده و به جاهای دیگر بروند لذا در تمام سطح شهر، مثلا در مسیرهای هشت گانه ای که قبلا هم روی آنها تمرین کرده ایم، مثل هفت حوض نارمک، میدان راه آهن، میدان سعادت آباد، فلکه ی صادقیه و غیر از آنها در سایر نقاط تهران و شهرستان ها می توان حرکت کرد. سازماندهی شبکه ایی جنبش که می تواند روی شبکه های محلات هم تکیه بکند این آمادگی را دارد که هسته ی 200 یا 500 نفره شکل بدهد و آنوقت چند هزار نفر را در یک منطقه از شهر به حرکت درآورد. شبیه کاری که سال گذشته در روز چهلم شهدای جنبش انجام شد و تمام خبرگزاری ها نوشتند که کنترل شهر برای چند ساعت در دست جنبش سبز بود. برای کودتاچیان کنترل چنین حرکت هایی عملا امکان ندارد و وقتی فیلم یا عکس های این حرکت ها برای دنیا ارسال می شود، قدرت جنبش در مجموع نشان داده می شود. این را هم عرض بکنم که باز برخی از بچه ها در پیشنهادهایشان خیلی تاکید کرده اند که پوشاندن صورت با ماسک یا دستمال سبز ضمن این که از شناسایی شدن جلوگیری می کند یک نوع همبستگی عمومی را نیز نشان می دهد. به هر صورت حفظ امنیت و عدم شناسایی از کارهایی است که می تواند به پیشبرد جنبش بسیار کمک کند.
یکی از بچه ها پیشنهادی مطرح کرده و آن این است که سه شنبه شب، شب 21 ماه رمضان در هنگام افطار در سراسر شهرهای کشور صدای دعای ربنای استاد شجریان را همه بلند بکنند و یکصدا این دعا در همه جا پخش شود. با توجه به اینکه همین حالا هم خیلی ها وظیفه خود قرارداده اند که هنگام افطار ربنای استاد شجریان را از منزل، خودرو یا هر مکان دیگری پخش بکنند، اگر هم دست به دست هم بدهند تبدیل به یک آکسیون دیگری می شود مثل الله اکبر گفتن سربام ها که همبستگی و اتحاد عمومی را نشان می دهد.

بزرگداشت کشتار شهریور 67
روز گذشته، یعنی جمعه، مثل سال های گذشته در اولین جمعه ی شهریورماه خانواده های قربانیان کشتار سال 67 قصد داشتند به قبرستان خاوران می بروند، جایی که گورهای ویران شده ی عزیزانشان قرار دارد، نیروهای لباس شخصی پیشتر جاده را بسته و تلاش کردند با خشونت و سرکوب با خانواده ها برخورد کرده و ایجاد رعب و وحشت کنند اما با وجود همه ی این فشارها پاره ای از خانواده ها به مزار عزیزانشان رسیده و مراسم خود را برگزار کردند.
در شیراز هم گروهی از لباس شخصی ها در مسیر آقای دستغیب تجمع کرده و سعی کردند به ایشان توهین کنند.

نا امنی در جامعه و چاره ی آن
آقای مهندس موسوی در صحبتی که برای رزمندگان جنگ با عراق داشته مطرح کرده است که امنیت از جامعه ی ایران رخت بر بسته و دلیل اصلی آن ظلم و جوری است که لباس دین به تنش کرده و راه درست امنیت در جامعه، احترام و برگشتن به خواست مردم که در جنبش سبز منعکس است می تواند راهگشا باشد و تنها راه احترام به رای و خواست مردم است.


ادامه ی حمله به دانشگاهیان
آقای بهزادیان نژاد، رییس ستاد انتخابات آقای موسوی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است. ایشان استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس موسسه تحقیقات در علوم انسانی بود که هم ایشان و هم آقای دکتر علیرضا بهشتی را از عضویت در هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس کنار گذاشتند که این کار با اعتراض جمع کثیری از استادان مواجه شده است. در ادامه ی حمله به دانشمندان وانسان های دانشگاهی و فرهیخته ی کشور در دزفول هم آقای دکتر شیروی، استاد مکانیک دانشگاه شهید چمران، دستگیر شدند. ایشان پیشتر رئیس دانشگاه شهید چمران در دزفول بودند. همچنین نهاد مدنی و غیردولتی "گفت و گوی اندیشه" که سالهاست در دزفول به امر فرهنگی می پردازد را نیز تعطیل کردند.به نظر می رسد بعد از حمله به آقای دکتر ثبوتی و برکنار کردن ایشان از دانشگاه علوم پایه ی زنجان، حمله به استادان و انسان ها فرهیخته سلسله وار شروع شده و ادامه دارد.

نامه ی سحرخیز به دبیرکل سازمان ملل
آقای عیسی سحرخیز روزنامه نگار شجاع زندانی ما، در نامه ای به آقای بن کی مون، دبیرکل سازمان ملل، از ایشان خواسته است که نمایندگان ویژه ای را به ایران بفرستد تا از نزدیک و به طور عینی وضعیت زندان ها وزندانیان در ایران را بررسی کنند. اگرچه اساسنامه ی سازمان ملل به گونه ای است که هر نوع حرکتی از این دست باید با موافقت دولت مطبوع، یعنی دولت ایران، باشد و به این ترتیب دولت ایران می تواند جلوی این کار را بگیرد. اما این حرکت آقای سحرخیز می تواند حرکت سیاسی خوبی بوده و چالش خیلی خوبی باشد هم برای سازمان ملل و هم برای دولت ایران.

حذف بخش هایی از تاریخ پیش از اسلام
شایعاتی وجود دارد مبنی بر بخش هایی از تاریخ ایران پیش از اسلام از کتاب های درسی، که این موضوع با اعتراض های گسترده ای مواجه شده است و اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد جای اعتراض همه جانبه و بزرگتری را باز می کند.


خط و نشان کشیدن سپاه
سردار جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه، در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است که سیاسیون باید برای خود تعیین تکلیف کنند وگرنه شورای نگهبان آنان را از انتخابات کنار خواهد گذاشت. به نظر می رسد بخشی از بیت رهبری که به امید اینکه کمی مردم را آرام کرده و جلب بکنند، طرفدار مصالحه با بخش های میانی مخالفان است، خشم سپاه را برانگیخته و سپاهیان برای آنها خط و نشان می کشند. مردم و جنبش کل بیت و رهبری را نمی خواند اما همین مقدار حرکت هم نظامیان دست به اسلحه را به واکنش وا می دارد که اینطور خط و نشان می کشند

فیملبرداری از مجالس مداحی
جالب است که پاره ای از سایت های کودتاچیان مطرح می کنند که آقای احمدی نژاد و آقای رحیم مشایی کسانی (به ویژه زنانی) را با لباس مبدل با دوربین زیرچادر به مجالسی که مداحان مخالف آقای احمدی نژاد برنامه دارند می فرستند و اگر حرفی بر علیه احمدی نژاد گفته شده باشد آن افراد را از دولت اخراج می کنند. این نشان می دهد که آن بخش از لباس شخصی ها و مداحانی که پشتیبانان آقای احمدی نژاد بودند حال با وی به مشکل برخورده اند و به این ترتیب دارند چنگ و دندان نشان می دهند.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی V