September 4, 2010

متن پیاده شده روز شنبه 13 شهریور 1389

سلام،
شنبه 13 شهریور 89، 4 سپتامبر 2010 میلادی
در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول مربوط است به حوادث روز قدس. باید گفت که در این روز جنبش پلان "بی" رو اجرا کرد و از آنجاییکه دید نیروهای سرکوبگر زیادی بسیج شده اند و از طرفی قرار هم بر درگیری نیست پس شعار نویسی توسعه پیدا کرد. گزارش هایی که به من رسیده حکایت از شعار نویسی های زیاد در سطح شهر همچون "مرگ بر خامنه ای"، "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران"، "مرگ بر دیکتاتور" و سایر شعارهای جنبش. گزارش ها حکایت از این دارد که شعار نویسی در پاره ای از شهرستان ها هم صورت گرفته است

حمله به خانه ی آقای کروبی که از چهار یا پنج روز پیش شروع شده بود به اوج خود رسید و کودتاچیان در واقع از ترس اینکه کروبی پا در خیابان نگذارد نه تنها منطقه را محاصره کردند بلکه به خانه ی ایشان هم حمله کردند و به قول آقای حسین کروبی این حملات پاسخ نامه ی مادر ایشان به آقای خامنه ای بود. این عده با فحش و توهین و آتش زدن و تیراندازی تلاش کردند از حضور کروبی در بین مردم جلوگیری کنند. جالب این است که از بین حمله کنندگان دو دانشجو که پیشتر در کنار آقای خامنه ای دیده شده اند، چند نفر مجرنم سابقه دار هم در میان آن جمع شناسایی شده اند. حتی سحام نیوز مطرح کرده است که چند تن از حمله کنندگان در شب قدر مست هم بوده اند. این اتفاق واکنش هایی در داخل و خارج کشور به همراه داشت.

آقای موسوی در واکنش به حمله به خانه ی آقای کروبی نامه ای منتشر کرد. آقای موسوی در این نامه گفت که اسرائیل برای این آقایان بهانه است و در واقع اینان از آقای کروبی بیشتر می ترسند تا از اسرائیل. آقای منهدس موسوی با این اشاره در واقع ماسک سیاه حکومت را پاره کرد که سالهاست زیر نقاب جنگ با دشمن خارجی به سرکوب مردم در داخل می پردازد. مجمع روحانیون مبارز، مجمع مدرسین حوزه ی علمیه ی قم و آقای بیات زنجانی اطلاعیه هایی را در محکوم کردن حمله به خانه ی آقای کروبی منتشر کردند که سازمان ادوار تحکیم در اطلاعیه ی خود به نکته ی جالبی اشاره کرده است که شما که مدعی هستید جنبش سبز تمام شده است چرا از یک نفر این همه می ترسید و با لشگرکشی جلوی وی را می گیرید تا به خیابان نیاید.

نکته ی سوم واکنش های بین المللی به این اتفاق است. با وجود اینکه حکومت سرعت اینترنت را پایین آورده و جلوی ارسال گزارش ها را گرفته بود با این حال اکثر خبرگزاری ها و رسانه های خارجی از جمله سی ان ان خبر حمله به خانه ی آقای کروبی را به طور گسترده پوشش دادند. حکومت که نگران پوشش رسانه ای حضور مردم بود با این کار خود باعث شد که رسانه ها و دنیا متوجه شوند که جنبش سبز زنده است و رهبران آن همچنان استقامت می کنند.
نکته ی دوم پوشش جهانی معطوف بود به جو امنیتی در روزهای پیشین و همچین راهپیمایی بی رمق روز قدس.

حکومت از ترس حضور مردم ناچار شده بود نیروهای مزدور خود را در سطح شهر تهران پخش کند. به این ترتیب راهپیمایی در تهران و دیگر شهرستان ها بسیار کم رمق برگزار شد و حتی خودشان هم نتوانستند مثل گذشته ادعای راهپیمایی میلیونی داشته باشند. حز اینکه ادعا کرده بودند چون راهپیمایی بزرگی برگزار شده خبرگزاری های دنیا بهت زده شدند در حالیکه پوشش خبری در خارج از ایران معطوف بود به کم رمق بودن این راهپیمایی.

نکته ی بعدی مربوط است به حمله به مسجد قبای شیراز و سخنرانی آقای دستغیب. در این حمله حاضران در مسجد به ویژه طلاب علوم دینی مقاومت کرده و کار به زد و خورد کشید و سرانجام هم مسجد بسته شد. باید گفت که با حمله به این مسجد کلکسیون اقدامات ضد دینی حکومت تکمیل شد. آدم کشی و حمله به مردم در روز عاشورا، ممنوع کردن قرآنی که آقای شجریان خوانده و حمله به خانه ی آقای کروبی توسط افراد مست در شب قدر و نظایر این کارها به نظر من جای تردیدی برای وفادارترین افراد به حکومت باقی نمی گذارد که این حکومت ذره ای احترام به شعارهای دینی که خود می دهد قائل نیست و حکومتی است.

آقای امید نوری پور از حزب سبز آلمان در پارلمان از اتحادیه ی اروپا خواسته است که نسبت به حمله به خانه ی آقای کروبی واکنش نشان داده شود. پیشتر هم بچه های ایرانی که به پارلمان اروپا راه پیداکرده اند کوشش های زیادی کرده اند و اتحادیه ی اروپا هم در یکسال گذشته واکنش های خوبی را نسبت به مبارزات مردم ایران نشان داده است.

نکته ی آخر اینکه کمپین بین المللی برای دفاع از شیوا نظرآهاری در سطح جهانی به راه افتاده و سازمان عفو بین الملل هم در همین زمینه اطلاعیه ای صادر کرده است و باید گفت که اعتراض ها در سطح گسترده ای در جریان است تا از جان این مبارز بزرگ جنبش زنان و جنبش حقوق بشر ایران حفاظت شود چرا که گفته می شود ممکن است برای شیوا نظرآهاری حکم اعدام صادر شود. به هر صورت حرکتی در خارج از کشور انجام می شود تکمیل کاری است که در داخل کشور در جریان است.

راجع به تحلیل اتفاقات روز گذشته پس از اینکه اخبار بیشتری گردآوری شود بحث خواهم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی V