September 13, 2010

متن پیاده شده روز دوشنبه 22 شهریور 1389

دوشنبه بیست و دو شهریور ماه89 سیزده سپتامبر 2010 میلادی

امروز درباره پنج موضوع صحبت می کنیم.


آزادی شیوا

موضوع اول خبر خوش آزادی خانم شیوا نظرآهاری مبارز خستگی ناپذیر حقوق زنان و حقوق بشراست که با وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد. حکم محاربه برای ایشان مطرح شده بود اما با کارزای که شکل گرفت و نامه ها و تظاهرات ها و اقداماتی که از طرف دوستداران آزادی در ایران و خارج از ایران شکل گرفت باعث شد که خانم نظرآهاری هر چند به صورت موقت آزاد شود. همین طور جبهه مشارکت در نامه ای که خطاب به فرمانده کل سپاه نوشته او و پرسنل زیر دست اش را مسوول همه جنایت ها و حوادث بعد از انتخابات دانسته است و همین طور مسوول جان مهندس صفایی فراهانی دانسته اند که به دلیل حمله قلبی و احتمالا سکته قلبی از زندان به بیمارستان منتقل شده است و خبری از وضعیت سلامتی او نیست.


تحرکات جدید

نکته دوم این که آقای ناصر سراج معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشورصحبت از تشکیل پرونده برای رهبران جنبش کرده است ونیروهای امنیتی دور و بر خانه مهندس موسوی حضور داشته اند و حتی مانع ملاقات آقای موسوی و آقای محمدرضا خاتمی شده اند و طوماری هم در نماز جمعه جمع کرده اند و ممکن است بخواهند دنبال جو سازی باشند و اگر از ملت نترستند حداقل به دنبال حصر خانگی آقای مهندس موسوی و آقا ی کروبی باشند .


ادامه اختلافات

نکته سوم این که این سریال اختلافات داخلی حکومت کماکان ادامه دارد و ماجرای این زندانی آمریکایی بعد از این که دادستان اعلام کرد که فرایند قضایی باید طی شود . روز گذشته اعلام شد که با تودیع پانصد میلیون تومان وثیقه ایشان می تواند آزاد شود. کاری که به لحاظ اداری برای آمریکا دشوار خواهد بود و بعید است که خانواده این خانم هم چنین پولی داشته باشند که در ایران ودیعه بگذارند ولی این کار از سوی دادستان به این جهت بوده که بتوانند به آقای احمدی نژاد بگویند که تو کاره ای نیستی و دادستان که زیر نظر آقای خامنه ای هست که تصمیم می گیرد و درواقع آقای احمدی نژاد را جلو آمریکایی ها سنگ روی یخ بکنند که نتواند قولی بدهد.

همین طور سایت جهان نیوز اعلام کرده که ممکن است آقای احمدی نژاد بخواهد آقای متکی را برکنار کند و جای او شاید ثمره هاشمی و سعید جلیلی را معرفی کند. به هر حال خیلی ها معتقد اند آقای احمدی نژاد جرات این کار را ندارد و آقای توکلی هم در نوشته ای سه تخلف اصلی برای آقای احمدی نژاد برشمرده است.یکی داستان تعییر ساعت کار ماه رمضان، یکی تعطیلی شنبه بعد از عید فطر و همین داستان موازی سازی در سیاست خارجی.


توهین به ملیت ایرانی

نکته چهارم این که در مراسمی که برای رونمایی از منشور کوروش کبیر تهیه کرده بودند نکته توهین آمیز به نماد ملی ما این بود که به گردن کسی که شبیه کورش درست کرده بودند چفیه انداخت و سمبل و نماد یک ملت دیگر را به گردن یکی از افتخارات ملی ما بیاندازد.

به هر حال تعریفی که ایشان یادش افتاده از پادشاهان بزرگ ایران بکنند بیشتر به شیادی و عوامفریبی معروف شده و به قول پالمر استون نخست وزیر سالیان قبل انگلیس که آخرین پناهگاهی که شیادان به آن پناه می برند تظاهر به وطن دوستی است و همین حرف را هم به نوعی آقای علی مطهری زده که گفته این آقایان به دنبال جذب طبقه متوسط هستند و دم از ولایت زدن این آقایان را هم مشکوک خوانده و گفته در واقع مرادشان ولایت فقیه نیست . البته به جنبه عوامفریبی و به دنبال پایگاه مردی بودن آقای احمدی نژاد باید یک نکته دیگر هم اضافه کرد و آن انگشت در چشم آقای خامنه ای کردن است و در واقع جبهه دیگری را جلو آقای خامنه ای باز کردن است.

بازی قدرت مردم

اما نکته آخر در باره این برنامه و باز قدرت مردم که روزهای قبل هم در باره اش صحبت کردیم لینکی را ضمیمه برنامه امروز می کنم . در این میلی که به شرکت یورک زیمر زدم ازشان خواستم که پس کد خواصی داشته باشیم که بچه هایی که از ایران می خواهند این برنامه را دانلود کنند احتیاج به پرداخت هیچ پولی نباشد برای این که این امکان را ندارند، آنها هم موافقت کردند و من این لینک را ضمیمه برنامه امروز می کنم که هر کس بخواهد دانلود کند بازی را بتواند بدون پرداخت چیزی این کار را بکند.

یکی از اساتید دانشگاه هم از من خواست که یادآوری کنم این برنامه قدرت مردم در واقع یک برنامه آموزشی است برای برنامه ریزی استراتژیک مبارزات بی خشونت است و فراتر از یک بازی کامیپوتری است . من در خصوص این برنامه خاص بعد از سفر توضیح می دهم چرا که درس هایی زیادی را می تواند برای ما داشته باشد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V