September 14, 2010

متن پیاده شده روز سه شنبه 23 شهریور 1389

سلام،
سه شنبه 23 شهریور 89، 14 سپتامبر 2010 میلادی
امروز در مورد شش موضوع صحبت می کنیم

توطئه برای ترور مهندس موسوی
آقای مهندس موسوی در مصاحبه با سایت کلمه درباره ی محدودیت های اخیر و اجتماع نیروهای امنیتی در اطراف خانه ی ایشان و تلاش آنان برای ایجاد حصر خانگی گفته است که عمق جنبش بیش از این حرف هاست و حکومت به غلط فکر می کند که با از میان برداشتن موسوی یا دیگران می تواند از نارضایتی مردم و جنبش جلوگیری کند. همچنین آقای موسوی گفته است که امکان حرکت های غیرمترقبه ی مردم نیز وجود دارد.
پاره ای از منابع درون حکومتی خبر داده اند که در بیت آقای خامنه ای بحث هایی شده و ممکن است که خدای نکرده دست به ترور آقای موسوی بزنند. سناریویشان هم ممن است این باشد که عده ای اراذل و اوباش، که عناصر خودسر خوانده خواهند شد، را مقابل خانه ی آقای موسوی قرار داده و همانند کاری که با آقای کروبی کردند درگیری ایجاد کنند و بعد هم اقدام به تیراندازی کرده و آقای موسوی را هدف قرار دهند. بعد هم بگویند که ضارب را دستگیر کردیم اما همچون مورد ترور آقای حجاریان سرانجام ضارب را گم و گور کنند. به هر صورت با حرف هایی که آقای ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران، مطرح کرده مبنی بر اینکه افراد مقابل خانه ی آقای کروبی را شناسایی کرده ایم، و لشگر محمد رسول الله سپاه هم اطلاعیه ای داد مبنی براینکه آن ماجرا ربطی به ما نداشته است، می تواند زمینه سازی برای چنین سناریوهایی هم باشد. به طوری که خواسته باشند پیشاپیش دامان خود را پاک کرده و تاکید کنند که اینها عناصر خودسر هستند و نقشه های شومی داشته باشند

در هر صورت آقای مهندس موسوی به درستی اشاره کرده است که عمق جنبش و نارضایتی مردم بیش از این حرف هاست و در واقع حرکتی که در بین مردم شروع شده به شخص خاصی بستگی ندارد.
آقای کروبی هم در مصاحبه با العربیه گفته است که در حصر خانگی نیست اما عده ی هفت-هشت نفره ای که همه جا به دنبال آقای کروبی هستند و به ایشان توهین می کنند همچنان به حضور خود ادامه می دهند.
با این اوضاع لزوم هوشیاری جنبش برای اتفاقاتی که این روزها در حال رخ دادن است افزایش پیدا می کند و باید که از توطئه هایی که دارد شکل می گیرد همدیگر را با خبر کنیم و تدارکاتی را نیز مهیا کنیم که در این باره در روزهای آینده صحبت خواهم کرد.

یک دیپلمات دیگر به مردم پیوست
آقای فرزاد فرهنگیان، رایزن دوم سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل هم به اسلو در نروژ رفته و به کارزار سفارتخانه های سبز پیوست. این چندمین مورد از جمع دیپلمات هایی است که به مردم می پیوندند.

عدم استقبال مراجع از خامنه ای و لغو سفر وی به قم
قرار بود که آقای خامنه ای بعد از ماه رمضان برای دیدار مراجع به قم رفته و با مراجع دیدار کند. اما اخبار رسیده نشان از آن دارد که نتوانسته اند رضایت پاره ای از مراجع را برای استقبال از آقای خامنه ای جلب کنند و امکان سفر را پیدا نکردند.

دخالت خامنه ای در دعوای مجلس و دولت
دولت لایحه ی برنامه ی پنج ساله را که با قهر از مجلس پس گرفته بود دوباره به مجلس بازگردانده و آقای نادران گفته است که این کار به خواست شخص آقای خامنه ای صورت گرفته است. می بینیم که پای آقای خامنه ای به این دعوا هم باز شد و بدون دخالت مستقیم وی مسئله حل نمی شود.

شعر تند علی معلم در انتقاد از رهبری
گزارش های تایید نشده ای وجود دارد مبنی بر اینکه آقای علی معلم، شاعری که بارها برای آقای خامنه ای مدیحه سرایی کرده بود، و در فرهنگستان هنر هم به جای آقای مهندس موسوی منصوب شده بود، در جلسه ی شاعران درباری و جلسه ی انوری پروری که آقای خامنه ای به راه انداخته بود، دست به کار غیرمترقبه ای زده و شعری را در نقد آقای خامنه ای با تندی بسیار زیادی قرائت کرده است. به هر صورت اگر همراه با فایل صوتی منتشر شده از این موضوع، فایل های ویدئویی هم دیده شود و در کل اگر این گزارش تایید شود نشان دهنده ی یکی دیگر از ابعاد شکست و فروپاشی حکومت است.

کامیون چینی 40 ایرانی را کشت
پیشتر در گزارش ها داشتیم که کامیون چینی "هوو" در میدان رسالت شهر همدان با سه خودروی سواری تصادف کرده و این حادثه پنج کشته برجای گذاشته. حال صحبت از این است که این حادثه ی دلخراش بیش از 40 کشته بر جای گذاشته و دیروز 200 نفر از رانندگان کامیون هوو در مقابل ایران خودرو دیزل که شرکت وارده کننده این کامیون هاست دست به تجمع اعتراضی زدند. گفته می شود که بیت رهبری و شخص مجتبی خامنه ای در سود واردات این کامیون ها دخیل بوده است. رانندگان متعرض خواستار رسیدگی به مشکلات این خوردو شده اند چرا که ترمز این کامیون ها دارای اشکال بوده و جان رانندگان و مردم را به خطر می اندازد.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V