September 17, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 26 شهریور 1389

جمعه 26 شهریور ماه89 هفده سپتامبر 2010 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

افزایش نیروهای امنیتی

موضوع اول این که نیروهای امنیتی آقای کروبی را تقریبا در حصر خانگی قرار داده اند و نیروهای وزارت اطلاعات که زمانی دفتر ایشان را هم پلمپ کرده بودند اطراف منزل اش هستند و اجازه رفت و آمد نمی دهند و همین طور چهارشنبه به دفتر آقای مهندس موسوی حمله کردند و وسایل را بردند. مجموع این دو حرکت ادامه استراتژی کودتاچی ها که فکر می کنند در مقطعی که قرار گرفته اند می توانند به رهبران جنبش حمله کنند، حصر خانگی کنند و از واکنش مردم بیمی نداشته باشند در حالی که حرکتی که مردم کرده اند و واکنش جوامع بین المللی و برنامه ریزی هایی که شده از مدت ها قبل برای این که اگر رهبران جنبش در حبس باشند به حکومت نشان خواهد داد که چقدر اشتباه محاسبه دارد.

مطلب منسوب به شورای امنیت کشور

نکته دوم این که مطلب 110 صفحه ای مفصلی در برخی سایت ها مطرح شده و منسوب است که این مطلب از شورای امنیت کشور بیرون آمده است . کل مطلب را که بخوانید درواقع تایید حرف های سردار مشفق است از قرار گاه ثارالله ست که یک عده می خواستند آقای خامنه ای را کنار بگذارند و مستند اصلی هم اعترافات آقای ابطحی و عطریانفر است و شنود های تلفنی گزینشی است و کاملا نشان می دهد که این سپاهی هایی که حمله کردند و کودتا کرده اند بر اساس همین سناریو زندانیان را وادار به اعترافاتی کرده اند به درد این سناریو بخورد. هر آنکه که با آقای احمدی نژاد مخالف است از آقای لاریجانی و قالیباف تا آقای مکارم و صافی گلپایگانی هم در این نوشته در امان نبوده و خلاصه این که به آقای خامنه ای بقبولاند که همه می خواستند شما را کنار بگذارند که به نظر من حاوی مطالب بسیار احمقانه ای است که شاید فقط آقای خامنه ای باور کند.

اخراج پنج دانشجو

نکته سوم این در آستانه ماه مهر، جوسازی در دانشگاه در حال انجام شدن است که پاره ای از فعالین دانشجویی را در ارتباط به پرونده کوی دانشگاه به دادسرای نظامی اظهار می کنند و وثیقه ازشان می خواهند و همین طور در دانشگاه مازندارن و دانشگاه نوشیروانی بابل پنج نفر از بچه های فعال، سارا خادمی، اشکان زهابیان، سیاوش سلیمی نژاد، عماد بهاور و ایمان صدیقی، را اخراج کرده اند و حکومت تصور می کند با جنگ روانی در دانشگاه ها نی تواند احتمالا حرکت دانشجویان را کنترل کند.

مجلس خبرگان

نکته چهارم این که آقای خامنه ای در جلسه ای که بعد از جلسه خبرگان با اعضای آن داشته، مجلسی که به جای سوال از رهبر هر سال از او خط می گیرند. در نطق اش بیش از هر چیزی جواب حرف های آقای هاشمی رفسنجانی در نطق افتتاحیه را داده است. اصلی ترین محور های این صحبت این است که 1) این که گفته مسوولین قوا را بی اعتبار نکنید که طعنه اصلی اش به حرف های آقای هاشمی است. 2) این که اصلی و فرعی کردن در مسایل را باید رعایت کرد و مراد اش این است که مسایلی که حول آقای مشایی و باند آقای احمدی نژاد است مسایل فرعی است و الان نباید مطرح شود ، چیزی که هنوز آقای خامنه ای در آن موفق نشده3) با زهم پاسخ آقای هاشمی است که خطر الان بیش از اول انقلاب نیست چون آن موقع ضعیف تر بودیم و دشمنان می توانستند ما را از بین ببرند اما ایشان یک اشتباه محاشبه بزرگ دارد و آن این است که فاکتور بزرگی که در کشور تغییر کرده است مردم است که جر لایه نازکی از قدرت برای حکومت باقی نگذاشته است. و 4) این که مانور رو پیشرفت های علمی است که هرچه آدم نگاه می کند . شاخص های شناخته شده جهانی مثل حجم تحقیقات و حجم نقل و قول و مقالات دولتی و ارزش بندی دانشگاه ها هیچ کدام متاسفانه نشانه پیشرفت علمی مملکت نیست سهل است که نشانه عقب رفتگی علمی کشور هست. الا که این آقای خامنه ای منظور اش این آزمایش های عجیب و غریب نظامی باشد که هر چند وقت یکبار اعلام می شود و خیلی از آن ها هم کارشناسان معتقد اند که اصالتی ندارد و سلاح های قدیمی است که با اسم جدید معرفی می شود ولی حتی اگر آن ها را پیشرفت علمی هم بدانیم باید به آقای خامنه ای گفت اگر قرار بود این ها برای حکومت هم کارگر باشد به کار شوروی می آمد که زمانی دومین ارتش بزرگ جهان را داشت اما از سیر کردن شکم مردم اش عاجز بود.

نکته دیگر در حاشیه اجلاس خبرگان خوابنما شدن آقای هاشمی که در ایام ماه رمضان ایشان هم خواب دیده آقای خمینی را و مطلب سیاسی که در غالب این خواب – دیده یا ندیده ، راست یا دورغ- ایشان مطرح کرده این است که گفته من به آقای خمینی گفتم ما در خط شما هستیم و ایشان هم گفت که من هم شما را دنبال می کنم گاهی خوشحال و گاهی نگران. در واقع مراد آقای هاشمی این است که کماکان آقای خمینی است و نه آقای خامنه ای. این داستان خواب صدها سال است که در سیاست ایران جاری بوده و هیچ گاه هم ارزشی نداشته است.

اظهارات احمدی مقدم

نکته پنجم این که آقای احمدی مقدم در مورد کسانی که به منزل آقای کروبی حمله کرده اند گفته که قوه قضاییه چیزی به ما نگفته و در واقع این افراد قابل تعقیب نیستند و جالب است که قوه قضاییه به پلیس پاس می دهد و پلیس به قوه قضاییه.

نامه جدید محمد نوری زاد

نکته ششم این که آقای محمد نوری زاد، نامه جدیدی از زندان نوشته و گفته برای سوزاندان بچه های مردم هیچ مرجعی عمامه از سرش برنمی گیرد برای سوزاندن قرآن جنجال می کنند. به نظر می رسد حکومت تدارک وسیعی کرده بود که اگر این کار کشیش گمنام آمریکا اجرا شود عمه من قریبم بزرگی در بیاوردند. اما چون اصل کار انجام نشده حکومت نتوانست بهربرداری دلخواه اش را بکند و آقای نوری زاد به درستی به این سیاست تبلغاتی حکومت حمله کرده است.

بیانیه حقوفدانان سبز و مقالات امنیت کامپیوتر

نکته هفتم این که حقوق دانان جنبش سبز در بیانیه ای هیات های نمایندگی ایران در سازمان ملل را دعوت کرده اند که هنگام صحبت آقای احمدی نژاد به عنوان اعتراض سالن را ترک کنند .

نکته آخر هم این که درس ها ی امنیت کامپیوتر از سایت توانا که توسط آقای نیما راشدان تدوین شده ، درس هایی بسیار مفید که من لینک آن هارا ضمیمه برنامه امروز می کنم و در مورد آن ها بعدا صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

V