September 18, 2010

متن پیاده شده روز شنبه 27 شهریور 1389

سلام،

شنبه 27 شهریور 89، 18 سپتامبر 2010 میلادی
امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم

حضور هنرمندان با نمادهای سبز
خانم رخشان بنی اعتماد، فیلمساز مشهور ایرانی به همراه دخترش باران کوثری در جشن خانه ی سینما با نمادهای سبز ظاهر شده و نشان دادند که جامعه ی هنری ایران از پشتیبانی از جنبش سبز دست برنمی دارد

حمایت از نسیرن ستوده
سی و هشت نفر از موکلین خانم نسیرن ستوده، وکیل مدافع آزادی بیان، طی نامه ای به دفاع از وکیل خود پرداخته اند.

امام جمعه ی قم: آمارهای دولت غیر واقعی است
آقای امینی، امام جمعه ی قم، در صحبت های خود در روز گذشته به شدت به آقای احمدی نژاد حمله کرده و آمارهای اعلام شده از سوی دولت به ویژه در مورد بیکاری و تورم را غیرواقعی خواند. صحبت های آقای امینی بلافاصله بعد از حرف های آقای خامنه ای ایراد شده که از دولت دفاع کرده و تلویحا خواست که کسی از دولت انتقاد نکند. این نشان می دهد که مشکل دولت با جناح های مختلف با حرف های آقای خامنه ای هم قابل حل نیست.

ارتباط گزارش 110 صفحه ای با رویدادهای مجلس خبرگان
در مورد اجلاس نمایندگان خبرگان و اینکه قبل از آن روزنامه ی کیهان اصرار داشت که به مجلس آمده و بگوید که در جنبش سبز چه اتفاقاتی رخ داده است، به نظر می رسد که حال پرده ها کنار رفته و در واقع آقایان قصد داشتند که با مطرح کردن همین گزاش 110 صفحه ای شورای امنیت ملی، آقای رفسنجانی را به عنوان شخص اول مشکلات معرفی کرده و او را از ریاست مجلس خبرگان کنار بگذارند. آقای مصباح یزدی، محمد یزدی و یک فراکسیون کوچک هم به دنبال این کار بود اما با قهر کردن آقای رفسنجانی و پشتیبانی اکثریت مجلس خبرگان از وی آقای رفسنجانی بازمی گردد و همانطور که دیدیم در بیانیه ی پایانی مجلس خبرگان نه آنچنان تعریفی از آقای خامنه ای هست و نه هیچ بندی در مورد محکومیت حرکت مردم و جنبش سبز دیده می شود. به نظر می رسد که انتشار گزارش شورای امنیت ملی هم بی ارتباط با اتفاقات مجلس خبرگان نبوده است.


توقف صادرات محصولات پتروشیمی
معاون وزیر نفت اعلام کرد که صادرات محصولات پتروشیمی کشور متوقف شده است. این صادرات بالاترین صادرات بعد از نفت خام است. همین معاون اعلام کرد که از ماه آینده واردات بنزین با شیوه ی جدید آغاز خواهد شد. پیشتر وزیر نفت گفته بود که با ایجاد تغییرات در کارخانه های پتروشیمی بخشی از خوراک کارخانه ها به بنزین تبدیل شده و ایران به خودکفایی بنزین خواهد رسید. اما بسیاری از کارشناسان گفتند که این نوع بنزین بسیار گران تمام خواهد شد و همانگونه که معاون وزیر نفت گفته است به بهای توقف صادرات محصولات پتروشیمی تمام خواهد شد و در ضمن کل نیاز مصرفی کشور تامین نشده و ناچار از واردات خواهیم شد.

تناقض گویی و افزایش آسیب پذیری حکومت
آقای جنتی در نماز جمعه از ریاضت کشی اقتصادی صحبت کرد در حالیکه مسوولین کشور از جمله خود آقای خامنه ای اصرار دارند که بگویند تحریم های بین المللی هیچ تاثیر روی کشور نداشته و حتی اوضاع بهتر هم شده است، در حالیکه واقعیت غیر از آن بوده و صحبت های آقای جنتی و شتابزدگی که حکومت در مقابل این تحریم ها از خود نشان می دهد گویای این است که آسیب پذیری آقایان بیشتر شده است.

سفر احمدی نژاد به سوریه برای جلوگیری از طرح صلح
بعد از اینکه به 40 نفر از همراهان آقای احمدی نژاد برای سفر به نیویورک ویزا ندادند و با توجه به آمادگی که بچه های برونمرزی برای درس ادب دادن به احمدی نژاد در نیویورک، ایشان در مسیر خود قرار است به دو کشور از جمله سوریه سفر کند که گفته می شود ظاهرا این سفر بی ارتباط با طرح آقای میچل، نماینده ی آقای اوباما در منطقه نیست. طرحی که قرار است برای سوریه برده شود و در آن شرایط خروج اسرائیل از بلندی های جولان در آن قید شده است. به این ترتیب دور تازه ای از گفت و گوها برای حل مسئله ی سوریه و اسرائیل شکل خواهد گرفت. سفر احمدی نژاد به سوریه هم ظاهرا بی ارتباط با این طرح نیست و خدا می کند وعده ی چه پول هنگفتی به سوریه داده خواهد شد تا این معامله صورت نگیرد.

جزوه ها و برنامه های آموزشی
دوستان در مورد آموزش امنیت کامپیوتر که روز گذشته در مورد آن صحبت کردم زحمات زیادی کشیده اند.سایت توانا، آقای راشدان و دیگر دوستان تلاش زیادی کردند تا این جزوات را آماده کنند. همچنین دوستان دیگری تلاش کردند برای ساخت برنامه ی کامپیوتری آموزش مبارزات بدون خشونت که همانند بازی شطرنج ما را توانا می کند که بتوانیم از طریق هوش مصنوعی که در برنامه "قدرت مردم" طراحی شده به تمرین مبارزات بدون خشونت پرداخته و سطح دانش خود را در این زمینه بالا ببریم. پرسش های زیادی در همین رابطه به من رسیده که امکان اینکه به همه ی آنها پاسخ بدهم را در این برنامه ندارم اما تلاش خواهم کرد در روزهای آینده وجوه اصلی امنیت کامپیوتر و برنامه ی "قدرت مردم" را بازگو کنم.

پرسش درباره ی شایعه ی اقدام برای دستگیری سران جنبش
نکته ی آخر پاسخ به این پرسش است که اگر حکومت جرات کرده، پای خود را جلوتر گذارده و بخواهد آقای موسوی و کروبی را دستگیر کرده یا ترور کند(موضوعاتی که شاید خودشان هم شایعه کرده باشند اما به هر حال این روزها درباره ی آن صحبت می شود)، چه کار باید کرد؟ من باید ابتدا بگویم که این مردم نیستند که از حکومت می ترسند، مردم در واقع کاری که کردند این است که به توصیه ی رهبران جنبش گوش کرده و حضور در خیابان را به خاطر خطراتی که دارد و وحشگیری هایی که حکومت می کند، کم کردند. اما این حکومت است که از مردم می ترسد، چرا که اگر وحشت نداشت خیلی پیشتر از اینها آقایان موسوی وکروبی و بسیاری دیگر که دستگیر کرده است را می کشت واعدام می کرد. بنابراین وحشت حکومت از مردم بسی بیش از اینهاست هرچند سعی می کند به روی خودش نیاورد. حال که جنبش در مرحله ای قرار دارد که فرسایش حکومت به ویژه سپاه را در دستور کار خود قرار داده که همراه هم شده است با حرکت های بین المللی بر علیه سپاه، اگر حکومت بخواهد با دستگیری آقایان موسوی و کروبی حادثه ی جدیدی را پیش پای جنبش بگذارد ما چه راهی باید برگزینیم؟ من تلاش کردم مجموع پیشنهادهای مختلف در این زمینه را دسته بندی بکنم که در روزهای آینده درباره ی آن صحبت خواهم کرد، اما کلیت آن این است که قدرت مردم می تواند درس ادبی به حکومت بدهد که جرات چنین کاری را نداشته باشد. حال اینکه چه آکسیون هایی می تواند چنین قدرت نمایی را ایجاد کند بحثی است که در برنامه های بعدی به آن خواهم پرداخت.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V