September 20, 2010

متن پیاده شده روز دوشنبه 29 شهریور 1389

دوشنبه 29 شهریور ماه89 20 سپتامبر 2010 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول درباره نرم افزار قدرت مردم است که روزهای گذشته درباره اش صحبت کرده ایم. این نرم افزار که چند سال پیش موسسه آی ان سی تولید کرد و بر اساس مدلی که برای آموزش های مدیریت به کار می رود به شما این امکان را می دهد که تئوری های مبارزات بی خشونت مانند کتاب هایی مثل پنجاه نکته اساسی در مبارزات بی خشونت یا درس های کانواس یا متاب های جین شارپ را خوانده باشید با این برنامه می توانید تمرین بکنید. نکته ای هم بود که این برنامه ده دلار برای دانلود هزینه داشت اما چون خیلی از بچه ها نوشتند که امکان پرداخت این ده دلار را ندارند من به این موسسه ای میلی زدم و آنها هم ای میلی را اعلام کردند که اگر به آن ای میل بزنید پس وردی را به شما می دهند که مجانی بتوانید دانلود کنید.

به هر حال قسمت اول این برنامه ساختن سناریو است که من در مورد این قسمت می خواهم صحبت کنم . سناریو سازی شاید سخت باشد و حوصله بخواهد اما همین قدم اول این بازی به شما نشان می دهد که برای مبارزه با دشمنی مانند رژیم جمهوری اسلامی باید اطلاعات مان را گسترش دهیم ، دسته بندی کنیم و به آدم هایی که در حکومت هستند بتوانید نمره بدهید و برنامه داشته باشید .

مثلا اگر بخشی از استراتژی ما فرسوده کردن سپاه باشد هر چه ما این را به جرییات بیشتری پیدا کنیم و حتی آدم های دست اندرکار را در نظر بگیریم شانس موفقیت مان بیشتر است. در واقع اصل کلی این است هر اندازه که بیشتر به جزییات برویم احتمال موفقیت را افزایش می دهیم. من در خصوص ساختن سناریو و از این نرم افزار آموزشی کمک بگیریم بیشتر صحبت می کنیم.

نکته دوم این که پاره ای از سایت ها دعوت کرده اند امشب دوشنبه ساعت ده شب الله اکبر بگوییم برای این به حکومت نشان دهیم جنبش پشت رهبرمان اش ایستاده که به نظر من پیشنهاد خوبی است اما یک نکته را هم می خواهم اضافه کنم و ان این که یادمان باشد حکومت تلاش کرده ترس و وحشت ایجاد کند اما خود حکومت چندین و چند برابر بیشتر از مردم می ترسد و به خوبی می داند حجم نفرت از حکومت چقدر بالاست و چندی پیش خبیر بود از یک سنجش افکار در وزارت اطلاعات که نشان دهنده حجم بالای نفرت از حکومت بود و ظاهرا این گزارش را هم آقای خامنه ای دیده هم آقای احمدی نژاد و هم خیلی ها ی دیگر. به دلیل همین ترس است که حرکات های ما باید تهاجمی باشد و ابتکار عمل را در دست داشته باشیم و همواره حکومت باشد که عکس العمل نشان می دهد. در مورد کار فکری در این زمینه و همین طور آکسیون های مناسب در روزهای آینده صحبت می کنیم.

نکته سوم این که رییس اداره آگاهی علام کرده که قاچاق کالا نسبت به سال قبل 22 درصد افزایش پیدا کرده است و به مرز 19 میلیارد دلار رسیده است. از مشروبات الکلی و سیگار گرفته تا لباس، تلفن همراه و لوازم خوانگی که لیست را وقتی نگاه می کنید سپاه تقریبا تو همه آن ها دست دارد و از اسکله های خودش و کانتینرهای خوداش برای این کار استفاده می کند.

نکته چهارم این که آقای بهروز مرادی رییس سازمان جدید التاسیس هدفمندی یارانه ها اعلام کرده که از آغاز مهرماه توزیع نقدی پول بین برخی اقشار آغاز خواهد شد . البته گفته اند که از سال آینده پول نخواهند داد و این پول را صرف بیمه و بازنشستگی و این ها می کنند که به نظر کلک میاید .

اما ایشان همین طور علام کرده که از تغییر قیمت انرژی هفتصد بنگاه اقتصادی صدمه خواهند خورد که بسیار بسیار بیشتر از این خواهد بود و وزارت صنایع بیست و سه صنعت را علام کرده که تقریبا همه صنایع کشور را در بر می گیرد و از افزایش قیمت انرژَ به شدت صدمه خواهند خورد و ورشکستگی کارخانه جات تشدید خواهد شد.

نکته پنجم این که آقای نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی کشور اعلا کر د که چک های برگشتی به طرز بی سابقه ای افزایش پیدا کرده و ایشان گفته که سال 57 را تداعی می کند که احتمالا حجم چک های برگشتی در آن موقع هم زیاد بوده است. همین طور یکی از سایت های کودتاچی ها اعلام کرده که میدرعامل و هجده تن از پرسنل یک شرکت معدنی به جرم اختلاس دستگیر شده اند. البته جزییاتی را منتشر نکرده اند اما از قرایین بر می آید که از معادنی است که سپاهی ها آن ها را تصرف کرده اند.

نکته ششم این که دعوای آقای احمدی نژاد و مجلس و روزنامه کیهان باز هم بالا گرفته است و آقای لاریجانی و کیهان جواب آقای احمدی نژاد را داده اند و آقای علی مطهری به مجلس طعنه خوبی زده و گفته است که اگر منظور آقای احمدی نژاد که در راس امور نیست این مجلس است درست می گوید برای این که مجلس فقط دنبال روی دولت است ولی به هر صورت حتی آقای لاریجانی و کیهان هم جرات نمی کنند که به کوروش کبیر اهانت کنند و می دانند که مردم چگونه مفاخر ملی شان را دوست دارند.

نکته هفتم این که خبرگزاری فارس خبری را روی خروجی گذاشت که دوساعت بعد برداشت و درآن خبر گفته بود که هفت سرباز آمریکای در خاک افغانستان دستگیر شده اند به ایران منتقل شدند که الان هم ایران تکذیب می کند و هم آمریکا اما پاره ای از سایت جوری که آقای احمدی نژاد اعلام کرده که ایران به دنبال آزادی هشت تن از کسانی است که در آمریکا هستند که حتما عناصر مهمی هستند برای حکومت ایران.

نکته آخر این کنسرت آخر آقای راجر واترز از گزوه پینک فلوید که آخرین کنسر ت ایشان در سطح دنیا ست و تور آن ازکانادا آغاز شده است در اولین شب عکس قربانی های فعالیت های سیاسی را نشان دادند که از جمله آن ها ترانه و ندا و عبدالرحمان قاسملو و پاره ای از قربانی های آزادی خواه ایران هم در میان آنها بود.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V