September 21, 2010

متن پیاده شده روز سه شنبه 30 شهریور 1389

سه شنبه 30 شهریور 1389 21 سپتامبر 2010 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

الله اکبر دیشب

موضوع اول این که شب گذشته در تهران به دنبال دعوتی که بچه های سایت های مختلف کرده بودند برای الله اکبر در اقصی نقاط تهران صدای الله اکبر شنیده شد. در میدان کاج سعادت آباد بچه ها توانستند با ایجاد راهبندان و بوق زدن توجه می مردم را جلب کنند و در انتها منجر به دخالت نیروی انتظامی شد . این از تاکتیک هایی بود که بعدا هم به کار جنبش می آید.

همین طور در شرق تهران و اطراف میدان انقلاب هم گزارش هایی که شده حاکی از آن است که جنبش نمایش خوبی داشت و همین طور که قبلا هم گفتیم حکومت سعی کرد در بین مردم رغب و وحشت ایجاد کند اما خود حکومت بسیار بیشتر از مردم و پتانسیل حرکت آن ها می ترسد و این تمرین دیشب و تو دهنی که به حکومت زده شد این موضوع را به خوبی نشان داد.

از زندان ها

نکته دوم این که 220 تن از فعالین سیاسی مدنی مستند به آیین نامه زندان ها نامه سرگشادهای را منتشر کرده اند که در آن به نقض حقوق قانونی زندانیان سیاسی اعتراض کرده اند.

نکته سوم این که برای آقای حسین درخشان وبلاگ نویس مطرح شده که درخواست حکم اعدام کرده اند اگر اعدام تایید شود آن وقت واکنش جهانی و اعترا ض ما در دستور قرار می گیرد.


احمدی نژاد در نیویورک

نکته چهارم این که تظاهرات علیه آقای احمدی نژاد در نیویورک آغاز شده و پنجشنبه که صحبت خواهد داشت دعوت شده در مقر سازمان مللی جایی که پلیس نیویورک در نظر گرفته تظاهرات باشد. ضمنا آقای احمدی نژاد مصاحبه های زیادی را هم انجام می دهد که چون خیلی هاش تکراری است و بعضی ها هم دورغ های آشکار است به بررسی ان ها نمی پردازیم.

نکته پنجم این که آقای جوادی آملی در جمع خانواده های شهدای جنبش سبز و کهریزک مطرح کرده است که از حق تان نگذرید چرا که آن هایی که این کار ها و این جنایات را کرده اند آبروی هزار

ساله روحانیت را برده اند.


مراقب مشایی هستیم

نکته ششم این که آقای مهدی طائب برادر بزرگتر حسین طائب ، از چهره های خونریز و اصلی کودتا و معاون اطلاعاتی سپاه، در مصاحبه ای که با همشهری ماه عنوان کرده که جریانات امنیتی

کشور که به احتمال زیاد اخوی ایشان هم جز آن ها ست مراقب اسفندیار رحیم مشایی هستند . این حرف حکایت از مشکلات بیت با شخص آقای احمدی نژاد و باند ایشان دارد.


واکنش ها به اظهارات احمدی نژاد

همین طور آقای باهنر در حمله ای که به آقای احمدی نژاد کرده و پاسخ حرف او را که مجلس در راس امور نیست را داده این اختیار مجلس را که می تواند طرح عدم کفایت رییس جمهور را مطرح کند و با دو سوم رای نمایندگان عزل اش کند به رخ کشیده و حرف های او را توهمات خوانده است.

سایر وکلا هم به آقای احمدی نژاد حمله کرده و کیهان هم تلاش کرده که تا اندازه جواب احمدی نژاد را بدهد که گفته بود بعضی کار های کیهان عرق شرم به پیشانی آدم می شاند و سعی کرده این حرف های احمدی نژاد را هم به گردن رحیم مشایی بیاندازد و همین طور که قبلا هم گفتیم این سریال اختلافات داخلی حکومت ادامه دارد و همچنان نکات تازه ای را بر دارد.


ترکیه و تحریم ها

نکته هفتم این که آقای استوارت لوی معاون اداره خزانه داری و مسوول پیگیری تحریم ها در سخنرانی که در واشنگتن گفته که برای ما هدفی بهتر از سپاه نیست و با وابستگی رژیم ایران به سپاه باعث می شود که تاثیر تحریم ها تشدی شود. همین طور رویترز از مسئله ترکیه و اقدامات آن و این که جانشین دبی شود و مطرح کرده است ولی گفته که ترکیه تحت فشار جامعه بین الملیلی مخصوصا آمریکا قرار دارد و این حرفی که آقای اردوغان زده بود برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی به سه برابر واکنش اروپا و آمریکا را در بر خواهد داشت.


نقش ایران در تنش در منطقه

نکته آخر این که است که از منطقه خبر می رسد به دنبال تشدید تنش بین حریری و حزب الله در لبنان پاره ای محافل سیاسی مطرح کرده اند که جزب الله از طرف ایران تحت فشار هست که علیه دولت لبنان دست به کودتا بزند البته موضوعی که شخصا بعید می دانم چون آقای نصرالله نشان داده به خوبی حواس اش به موقعیت خودش در لبنان است.

در منطقه شصت میلیارد دلار سلاح هم از طرف آمریکا به عربستان فروخته شده که سیستم های ضد موشکی پیتریوت هم در میان آن هاست که دلیلی جز تهدید ایران نمی تواند داشته باشد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V